Popboks - S/KIDANJE – Kosta Đorđević - Ljubav boli [s2]
Gledate arhiviranu verziju Popboksa
Popboks - web magazin za popularnu kulturu

Filmovi · 23.04.2013. 07:47 · 18

S/KIDANJE – Kosta Đorđević

Ljubav boli

Debitantsko ostvarenje Koste Đorđevića je solidan, mada ne i u potpunosti uspešan pokušaj da se napravi film koji će se dopasti urbanoj bioskopskoj publici.

Đorđe Bajić

Ocena:
6


Scenario: Nada Radulović, Biljana Maksić, Kosta Đorđević
Uloge: Marko Janketić, Dragana Dabović, Nikola Rakočević, Nataša Janjić, Nebojša Glogovac, Ivana Vuković
Žanr: Ljubavna tragikomedija
Trajanje: 90 minuta
Proizvodnja: Srbija, 2013.

 


Tridesetdvogodišnji Kosta Đorđević je dosad bio poznat pre svega po svom dokumentarcu Đačka istorija srpskog filma (2004) koji je ko-režirao sa Milošem Škundrićem, kao i po polusatnom krimiću Ulični hodač (2004). S/Kidanje je, po priznanju samog autora, proizvod pet godina rada i strpljenja. Snimiti profesionalni dugometražni film u Srbiji je danas teže nego ikada, tako da su Đorđević i ekipa svakako morali biti spremni na razna žrtvovanja i kompromise kako bi S/Kidanje uopšte bilo snimljeno – a to se, sasvim izvesno, odrazilo i na konačni rezultat. Radeći sa malo novca i puno entuzijazma, Đorđević je uspeo da snimi kompetentan debi. Istina, S/Kidanje se po značaju i dostignućima ne može meriti sa nekim drugim relativno friškim debitantskim ostvarenima (Klip, Život i smrt porno bande, Tilva Roš), ali je, bez obzira, u pitanju film čije kvalitete valja ceniti.

S/Kidanje se sastoji od tri međusobno ispreletene priče koje se odigravaju tokom iste večeri u beogradskoj Savamali i okolini. Pored vremena i mesta, tu je još jedan zajednički element. Sve tri priče govore o neuzvraćenim/nesrećnim ljubavima. Đura (Janketić) želi da oženi go-go igračicu i kokainsku zavisnicu Kiki (Janjić). Hana (Dabović) je opčinjena znatno starijim Bojanom (Glogovac). Relja (Rakočević) je zaljubljen u najbolju drugaricu Sanju (Vuković) čiji je porno klip upravo procureo u čaršiju. Ludi od ljubavi, Đura, Hana i Relja će učiniti sve kako bi bili sa onim koje vole – bez obzira što će im to doneti samo patnju: kako psihičku, tako i fizičku. Poruka filma je jasna: ljubav ume i te kako da boli.

Sve priče su u filmu postavljene na sličan način: mahniti mladi protagonista (ili, u sličaju srednjeg segmenta: protagonistkinja) luta Savamalom i, u očajničkom pokušaju da zadobije ljubav voljene osobe, srlja iz jedne nevolje u drugu. Osećaju se u S/Kidanju odjeci Scorseseove Idiotske noći (1985), ali i, u kompoziciono-motivskom pogledu, Pogačićevog ostvarenja Subotom uveče (1957) u kome tri odvojene priče tvore sliku beogradskog noćnog života (zanimljivo je pomenuti da je pristup 3 u 1 u skorije vreme iskorišćen u još dva domaća filma - Vir i Ljubav dolazi kasnije). Nažalost, Nada Radulović i Biljana Maksić (koje su po Đorđevićevoj ideji napisale scenario) ne trude se previše da priče učine razazanatljivim – pa već nakon prvog segmenta stižemo u domen već viđenog. Ovaj se problem mogao premostiti sadržajnijim scenarijem, ali sve tri priče su prilično ravne i prilično predvidljivog ishoda, uz to opterećene dijalozima u kojima (čak i za srpske uslove) ima previše prostota. Praktično svi likovi psuju kao kočijaši i to veoma brzo postane zamorno.

Na sreću, direktor fotografije Radoslav Vladić je veoma efektno uslikao eksterijere i enterijere Savamale, dok sinergija glumaca i reditelja obezbeđuje taman dovoljno energije i žesta da se priče odmotaju do kraja i spoje u krvavo-poetičnoj završnici. S/Kidanje je urbani film namenjen gradskoj publici i ova linija je dosledno ispraćena od prvog do poslednjeg minuta. Reklo bi se da je Đorđević imao nameru da snimi komunikativnu ljubavnu tragikomediji koji će publika rado gledati u bioskopu, te da mu je, što ovde najčešće nije slučaj, plasman na inostranim festivalima bio od sekundarne važnosti. Ovo je netipičan pristup, te će stoga biti jako zanimljivo videti kako će film proći na blagajnama, odnosno, u kojoj meri će ciljana/vršnjačka publika imati sluha za ovaj i ovakav izazov i strpljenje da na pravi način shvati njegove glavne nedostatke.



Komentari

  • Gravatar for MIlos
    MIlos (gost) | 23.04.2013. 09.50.13
    Pa recimo da pokusava i mozda i postane "generacijski" film kao sto su to bili Andjeli(jbg. mator sam),Lajanje na zvezde(bajkovit),Munje(losa fotografija i ocajna gluma zenskih likova),...kengur(malo para brzo pravljen). Primetio sam da je svaki od njih pogodio neke generacije iako bih ga po kvalitetu stavio na br 2. od navedenih filmova. Lepo smo se zabavljali gledajuci ga, ljudi, idite u bioskope!
  • Gravatar for Jiggy Bau
    Jiggy Bau (gost) | 23.04.2013. 10.39.14
    "urbanoj bioskopskoj publici" - cudno pisu rec "hipster"
  • Gravatar for
    YokoOvoOno | 23.04.2013. 10.50.53
    Ako ovo stoji "S/Kidanje se po značaju i dostignućima ne može meriti sa nekim drugim relativno friškim debitantskim ostvarenima (Klip, Život i smrt porno bande, Tilva Roš)", onda taj film ne treba ni gledati. Tri pomenuta naslova ne da nemaju dostignuće, nego su na ivici gledljivosti... Razumem da je teško praviti filmove u Srbiji danas, ali to nije opravdanje da kritičari osrednjikave filmove proglašavaju za remek dela.
    • Gravatar for Tihomir
      Tihomir (gost) | 23.04.2013. 12.49.00
      Svašta. Klip je naš najnagrađeniji film u poslednjih 20, 30 godina, osvojio je glavnu nagradu na jednom festivalu A kategorije. Ako to nije postignuće onda ne znam šta jeste.
    • Gravatar for Ivan
      Ivan (gost) | 23.04.2013. 13.05.59
      Sestro OvoOno, dostignuće je ono, znaš, npr. kad ti film dobije pun k. nagrada, kao npr. Tilva Roš. Naravno, možeš ti da se ložiš da to ništa ne valja, ali bolje bi bilo da naučiš da gledaš filmove.
    • Gravatar for dr
      dr (gost) | 23.04.2013. 13.35.00
      Nebitne su nagrade. Kakve su sve gluposti dobijale Oskare i Zlatne palme. Ali "Porno banda" je odlican film. Ova druga dva nisam gledao, ali ako tebi "Porno banda" ne valja, probaj sa nekim Sotrinim ostvarenjem, ne znam sta drugo da ti kazem. Kapiram da ga je povremeno mucno gledati, ali film odlicno funkcionise na svim poljima: scenario, rezija, gluma... Inace, najbolji srpski film snimljen u poslednjih 20 godina je "Tatin sin", pokojnog genija Radomira Belacevica.
      • Gravatar for
        YokoOvoOno | 23.04.2013. 15.05.03
        Slažem se da nagrade nisu merilo. Da ne bude se javljam samo da bih pljuvao, evo par naslova iz novije domaće kinematografije za koje mislim da su bili dobri: Klopka, Sedam i po, Šišanje. Ni jedan nije remek delo, ali su gledljivi za razliku od tri gorepomenuta naslova. A da, Čarlston za Ognjenku je vizuelno neprevaziđen, iako je priča na trenutke tanka.
        • Gravatar for Selin Dion
          Selin Dion (gost) | 23.04.2013. 18.01.14
          Kad u filmu budeš video nešto vise od zabave, verujem da ćeš prepoznati kvalitet Porno Bande i Klipa, koji su svetlosnim godinama udaljeni od svega što si nabrojao.
          • Gravatar for
            YokoOvoOno | 23.04.2013. 21.49.55
            Ne vidim da je gore bilo reči o mom pogledu na film. Možda u njemu tražim zabavu, možda nešto drugo, ali ne dozvoljavam da mi se Klip i Porno banda nameću kao trenutni vrhunac domaće filmske umetnosti. Tilva roš je osetno bolji od njih, i pored nekih manjkavosti. Ima priču, prikazuje uverljive likove i na trenutke te nasmeje. A ova dva su čisto iživljavanje, od kojih je i Srpski film bio kvalitetniji...
      • Gravatar for Pexa
        Pexa (gost) | 24.04.2013. 13.00.22
        Ako ti je Porno Banda odlican (a jeste), obavezno pogledaj Tilva Ros. Zanrovski razliciti filmovi, ali svetskog nivoa. Tilva Ros je jedan od najboljih filmova u poslednjih nekoliko godina i apsolutni vrhunac nezavisnog filma u svetskim okvirima.
  • Gravatar for Гале
    Гале (gost) | 23.04.2013. 13.07.29
    "S/Kidanje je urbani film namenjen gradskoj publici..." Јел' то неки нови жанр?
  • Gravatar for Milos
    Milos (gost) | 23.04.2013. 16.52.51
    Tilva Roš je nesto najbolje sto sam pogledao od domacih ostvarenja u poslednjih 10 godina(minimum) a Klopka, Sedam i po, Šišanje su mi negde recimo oko broja 4 od mogucih 10....vreme ce pokazati svoje. Klip je veoma specifican i verujem totalno aut za neke ljude, prvenstveno one koji u filmu vide samo zabavu.....
    • Gravatar for
      YokoOvoOno | 23.04.2013. 21.38.39
      Tilva roš je zaista bolji film od Klipa i Porno bande. Po mom mišljenju ne i najbolji domaći...
  • Gravatar for Bobbet's_Hill
    Bobbet's_Hill (gost) | 24.04.2013. 12.03.25
    Složio bih se da je Tilva Roš po mnogo čemu ispred mnogih filmova domaće kinematografije poslednje decenije, a meni lično je omiljeni. Doduše moje mišljenje možda nije merodavno jer nisam gledao mnogo pomenutih filmova (nisu u pitanju predrasude prema domaćim filmovima, zapravo ja i ne priznajem tu "domaći/strani" podelu). Tilva Roš je jedno debitantsko ostvarenje koje pokazuje veliku zrelost autora, fotografiju koja je verovatno najbolja koju sam video na nekom niskobudžetnom filmu (za razliku od Šotrine "televizijske" estetike, od koje mi se povraća), želju za eksperimentisanjem i smelost. To isto je pokušano i u Klipu, ali ništa od toga nije uspelo, jedino što je u uspeo to je da jeftinom "šokantnošću" podigne rejting na stranim festivalima. Ne volim da za nečije debitantsko delo kažem da je loše, pa ću samo reći da je film debelo precenjen.
  • Gravatar for plasticni
    plasticni (gost) | 24.04.2013. 18.08.33
    Metafizika Neprijatelja. Ovo pobrojano gore nema truncice onoga sto se naziva filmska magija - trenutak kada je reditelju suvise dosadna realnost i kada oseti da ne treba da prikazuje sve bukvalno, onako kako se desava ovde i sada, vec zakoracuje napred i upotrebljava mastu. Ova 3 oko kojih se vodi spor bez spora su klasicna doku drama.
  • Gravatar for dimitrije
    dimitrije (gost) | 26.04.2013. 22.55.36
    Til varos,Klip i Porno banda su filmovi koji nemaju veze sa glumom.Skidanje ima glumu ima odnos,radnju,sukob...Osnove glume ne postoje u ova tri toliko hvaljena filma.Ovi prvi su vise dokumentaristicki filmovi nego igrani...Mene najvise brinu takve fakultativno lobirane kritike...
  • Gravatar for Neđo
    Neđo (gost) | 27.04.2013. 16.39.30
    Tako ti je to kad je svaki drugi naturčik sa ulice bolji glumac od FDU pozorišnih preglumljivača.
  • Gravatar for Hipster
    Hipster (gost) | 27.04.2013. 20.31.02
    Ne znam da li je smesnji film ili ova rasprava. :) Mogao bi neko da snimi film na ovu temu. To bi bio zabavan, urban i dubokouman film, tri u jednom. Sigurno bi dobio i neku vrednu nagradu, u Srbiji i inostranstvu. U may say I'm a dreamer, but I'm..
Morate biti prijavljeni da biste komentarisali tekstove.

NAPOMENA:

Komentari ne odražavaju stav redakcije Popboksa već je ono što je u njima napisano isključivo stav autora komentara.

Da bi vaš komentar bio objavljen potrebno je da bude vezan za sadržinu teksta, odnosno da predstavlja mišljenje o objavljenom tekstu.

Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare, kao ni one čijim bi se objavljivanjem prekršio Zakon o javnom informisanju.

Ukoliko nam u komentaru ukažete na činjeničnu, gramatičku, slovnu, tehničku i sl. grešku, bićemo vam zahvalni i prosledićemo informaciju odgovornima u redakciji, ali taj komentar nećemo objaviti.

Komentare koji se tiču uređivačke politike nećemo objavljivati, sve predloge (i zamerke, pohvale...) koje imate možete nam poslati e-mailom.

Novo iz rubrike

ELIZIJUM - Neill Blomkamp

Blomkamp protiv bogatih

Filmovi

THE SECRET DISCO REVOLUTION – Jamie Kastner

Pusti nas u discooooooo...

Filmovi

PRE PONOĆI – Richarl Linklater

I posle ponoći ja biću tu...

Filmovi

GDE JE NAĐA? – grupa autora

Lavirint kao takav

Filmovi

ŽESTOKE DEVOJKE – Paul Feig

Drugačije & normalno

Filmovi

MI PLAČEMO IZA TAMNIH NAOČARA – Velimir Stojanović & Marijan Cvetanović

Jug je južnije

Filmovi

NE – Pablo Larrain

Imaš moje ne!

Filmovi

RED 2 – Dean Parisot

Osveta po gerijatrijski

Filmovi
Od istog autora

VULVERIN – James Mangold

Delija u Tokio krenuo!

Filmovi

ŠTRUMPFOVI 2 – Raja Gosnell

Štrumpfovanje na srpski način

Filmovi

KANJONI – Paul Schrader

Dekadentno iz El Eja

Filmovi

POSLEDNJI OBREDI - Yrsa Sigurðardóttir; SNOVI U BELOM - Mons Kallentoft

Vidimo se u sledećem krimiću

Knjige