Jedan od najnestrpljivije očekivanih filmova na nedavno završenom FEST-u nije bez mana, ali ga je, bez obzira, vredelo pogledati na velikom ekranu.
Scenario: Wentworth Miller
Uloge: Mia Wasikowska, Matthew Goode, Nicole Kidman
Žanr: triler
Trajanje: 98 minuta
Proizvodnja: SAD, Velika Britanija, 2012.
Južnokorejski reditelj Park Chan-wook se proslavio svojom Osvetničkom trilogijom (Sympathy for Mr. Vegenace, 2002; Oldboy, 2003 i Simpathy for Lady Vegenace, 2005), a zatim u domovini režirao još nekoliko manje ili više uspešnih naslova, pre nego što se otisnuo put Holivuda. Od Stokera se dosta očekivalo, pre svega zato što ga je režirao neosporno talentovan reditelj, ali i zbog scenarija koji je 2010. godine godina dospeo na Crnu listu deset najboljih scenarija koji još uvek nisu realizovani (na ovoj listi se, na primer, našao i scenario za nedavno Oskarom nagrađen Argo). Scanarista Wentworth Miller je pre svega poznat kao glumac (tumačio je glavnu ulogu u seriji Bekstvo iz zatvora, a pojavio se i u jednom delu serijala Pritajeno zlo), pa su se mnogi upitali li je moguće da ovaj holivudski lepotan toliko dobro piše? Pa, zapravo… Ne baš… Ironično, ispostavilo se da je mnogohvaljeni scenario zapravo najslabija tačka filma.
Mia Wasikowska glumi osamnaestogodišnju Indiju Stoker koja pokušava da se izbori sa smrću oca i uglavnom nezainteresovanom majkom Evie (Kidman)… Kada se na sahrani pojavi ujka Charlie, dolazi do preokreta. Charlie se useljava u kuću Stokerovih i uspeva brzo da šarmira ukućanke – prvo majku, a onda i kćerku. Kako to već obično biva, ispostavlja se da gostu nisu baš svi lončići na broju. Ljudi počinju da nestaju, a na videlo polako isplivava stara i dobro čuvana porodična tajna.
Zvuči poznato?
Naravno da zvuči… Miller koristi šablonsku postavku o kukolju i žitu viđenu toliko puta ranije. Naslanjajući se na Hitchcockovu Senku sumnje ali i mnogobrojne tipske trilere iz 90-tih, scenario Stokera ne donosi ništa što nismo imali ranije priliku da vidimo… Zapravo, priča koju film želi da ispriča je izuzetno trivijalna i izlizana. Na sreću, tu je majstorska režija koja u prvom trenutku uspeva da zakamuflira dramaturške nenadahnutosti. Park Chan-wook se zaista dosta potrudio oko ovog filma i to se vidi. Ali, ni on nije svemoguć… Kako radnja odmiče postaje sve jasnije da je pred nama jedan konfekcijski triler u kome, po običaju, sve kipti od nelogičnosti i nedorečenosti.
Ipak… Ne treba biti previše strog prema Stokeru. Ima u ovom filmu dosta toga dobrog, pa čak i odličnog. Reditelj se iz petnih žila trudi da prevaziće nedostatke scenarija i uglavnom uspeva u svom naumu. Posebno je dobro urađena prva polovina filma, kada još uvek postoji misterija koja okružuje Charlija, kada su sve opcije otvorene… Razrešenje jeste razočaravajuće, ali ne i ukupni utisak. Stoker je prekrasno snimljen, raskošan i pažljivo kadriran film. Mia Wasikowska (Alisa u zemlji čuda, Klinci su u redu, Bez zakona) je prilično dobra, dok je Matthew Goode (Nadzirači, Samac) definitivno ostvario najupečatljiviju ulogu u svojoj dosadašnjoj karijeri. Lice Kidmanove je zbog brojnih operacija i botoksa gotovo pretvoreno u masku, pa je veoma teško oceniti njenu glumu – ali tu i tamo se još uvek može naslutiti onaj nekadašnji talenat. Ostali glumci imaju samo epizode - Jacki Weaver i Dermot Mulroney se pojave na kratko, dok Alden Ehrenreich, zvezda aktuelnih Predivnih stvorenja, ima tek nešto malo više prostora.
Stoker definitivno nije remek-delo koje smo priželjkivali, ali jeste valjan film čiji se reditelj zdušno potrudio da prevaziđe nametnuta ograničenja.
NAPOMENA:
Komentari ne odražavaju stav redakcije Popboksa već je ono što je u njima napisano isključivo stav autora komentara.
Da bi vaš komentar bio objavljen potrebno je da bude vezan za sadržinu teksta, odnosno da predstavlja mišljenje o objavljenom tekstu.
Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare, kao ni one čijim bi se objavljivanjem prekršio Zakon o javnom informisanju.
Ukoliko nam u komentaru ukažete na činjeničnu, gramatičku, slovnu, tehničku i sl. grešku, bićemo vam zahvalni i prosledićemo informaciju odgovornima u redakciji, ali taj komentar nećemo objaviti.
Komentare koji se tiču uređivačke politike nećemo objavljivati, sve predloge (i zamerke, pohvale...) koje imate možete nam poslati e-mailom.
Komentari