U toku narednih 10 dana 37. Festa, moći ćemo da pogledamo više od 70 filmova raspoređenih u šest programskih celina. Neke od njih nikako ne bi trebalo propustiti...
Tokijska sonata / Tôkyô Sonata - Kiyoshi Kurosawa
I pored naziva programa FantAsia, selektori su ove godine zakinuli na zanimljivim žanrovskim ostvarenjima sa Dalekog Istoka i program su jednolično popunili dramama. Međutim, prisustvo Kiyoshia Kurosawe među rediteljima sugeriše kako to i nije nužno loša stvar. Kurosawa je autor neobičnih fuzija atmosferičnog horora i misaonih drama kao što su Pulse i Cure. Tokijska sonata je, pak, čista drama o urušenim porodičnim odnosima, bez žanrovskih primesa, u kojoj Kurosawa secira tkivo društvene svakodnevice koja ume da bude isto tako jeziva.
Zona mrtvih - Milan Konjević & Milan Todorović
Jedna od dve velike premijere srpskog filma na ovom Festu (druga je Život i smrt porno bande Mladena Đorđevića) predstavlja bitan pomak kada je reč o daljoj percepciji žanrovskog filma kod nas. Zona mrtvih je čistokrvni akcioni horor, posveta starim majstorima poput Carpentera ili Romera, ali istovremeno i jedan nepretenciozan bioskopski film, kako za poklonike žanra, tako i za brojniju publiku. U ovoj filmskoj invaziji pančevačkih zombija glavnu ulogu tumači veteran Ken Foree (originalna Zora mrtvaca).
Pusti pravog unutra / Låt Den Rätte Komma In - Tomas Alfredson
Jedan od najboljih filmova iz prošle godine, koji će se konačno ukazati i nešto široj bioskopskoj publici. Alfredson je snimio jedan od najboljih vampirskih filmova koji se pri tome poprilično oslanja na tradiciju bergmanovskih drama.
Priča o usamljenom dečaku Oskaru i vampirici Eli i njihovom odnosu, istovremeno i dirljivom i jezivom, savršena je mešavina rediteljski minuciozno vođene drame o odrastanju i žanrovskog filma u kome mit o vampirima dobija svež i životno ubedljiv obrt.
Tragač / Chugyeogja - Na Hong-jin
Južnokorejski film Tragač održava tradiciju kompleksnih i mračnih drama/trilera kao što su remek dela Oldboy ili Memories of Murder. Priča prati bivšeg policajca, a sada makroa, koji biva upleten u igru mačke i miša sa serijskim ubicom. Postavši neka vrsta nevoljnog heroja, on pokušava da spasi jedan ljudski život dok sat nemilosrdno otkucava... U rasponu od izuzetno napetog trilera, preko mračne drame, satire, tragikomedije, pa to čiste tragedije, Tragač je beskompromisan do samog kraja.
Rvač / The Wrestler - Darren Aronofsky
Novi film Darrena Aronofskog nam predstavlja radikalno drugačiji stilski izraz reditelja koji je postao poznat po vizuelno raskošnim filmovima kao što su Rekvijem za snove i Izvor života. Rvač je znatno bliži formi kamerne drame, gotovo dokumentarističke u načinu na koji Aronofsky prati potresnu priču čoveka koji pokušava da se iskopa iz blata u kome završavaju posrnule zvezde i sastavi komadiće sopstvenog života. Mickey Rourke je sasvim zasluženo dobio nominaciju za Oskara za glavnu ulogu.
Džoni besan pas / Johnny Mad Dog - Jean-Stéphane Sauvaire
Fenomen dece vojnika jeziva je realnost za mnoge države. Negde na tragu Meirellesovog Božijeg grada, debitanski film mladog francuskog reditelja je priča o odrastanju u ratnom haosu današnje Afrike. Među 15-godišnjacima koji vitlaju puškama, Sauvaire pokušava da zamisli i kamerom oslika komadić nasiljem pomućene ljudskosti. Priča paralelno prati Džonija koji predvodi krvoločnu bandu dece vojnika, i devojčicu Laokole koja samo želi da pobegne iz grada i od nasilja koje je okružuje.
Elitna jedinica / Tropa De Elite - José Padilha
Elitna jedinica je eksplozivni debi brazilskog reditelja Joséa Padilhe. Priča nas vraća u 1997. i prati akciju specijalne policijske jedinice koja dobija zadatak da krene u brutalni obračun sa dilerima droge. U ovom kontekstu je nemoguće ne pomenuti (ponovo) Božiji grad, ali isto tako dobar putokaz za ono što vas očekuje je američka serija The Sheild, kako zbog nervozne, iako klinički precizne, kamere iz ruke, tako i zbog čitave dramske potke. Elitna jedinica je dobitnik Zlatnog medveda u Berlinu 2008.
Slučaj Bader/Majnhof / Der Baader Meinhof Komplex - Uli Edel
Nemački reditelj Uli Edel ima zanimljivu karijeru: od adaptacije kultnog Poslednjeg skretanja za Bruklin, do TV fentezi ostvarenja poput Prstena Nibelunga. Novi film Edela stavlja u žižu interesovanja javnosti i preko nominacije za Oskara za najbolji film van engleskog govornog područja. Slučaj Bader-Majnhof je politička drama smeštena u Nemačku 70-ih, u vreme političkih turbulencija, na tankoj granici između ideologije i (državnog) terorizma.
Jezero / Un Lac - Philippe Grandrieux
Grandrieux istrajava u nameri da gledaocima pruži unikatno audio-vizuelno iskustvo na račun zapleta, tj. konvencionalne dramaturgije. Narativni minimalizam u spoju sa snažnim vizuelnim izrazom prisutan je i u Jezeru. Bajkoviti prizori snegom okovanog pejzaža po kome se vrzmaju junaci (jedna porodica) koji su tu zarobljeni zaista su impresivni, a uskoro ćemo moći i sami da proverimo da li je to dovoljno za kompletni filmski ugođaj.
Drugi čovek / Un Autre Homme - Lionel Baier
Razlog za preporuku ovog filma je izrazito subjektivne prirode, a krije se u intrigantnom sinopsisu koji otprilike kaže sledeće: Mladić sa devojkom dolazi u malo mesto gde igrom slučaja postaje lokalni filmski kritičar. Međutim, stvari se komplikuju kad upozna uglednu koleginicu koja piše za ugledne dnevne novine, a između njih dvoje se razvija erotska veza...
NAPOMENA:
Komentari ne odražavaju stav redakcije Popboksa već je ono što je u njima napisano isključivo stav autora komentara.
Da bi vaš komentar bio objavljen potrebno je da bude vezan za sadržinu teksta, odnosno da predstavlja mišljenje o objavljenom tekstu.
Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare, kao ni one čijim bi se objavljivanjem prekršio Zakon o javnom informisanju.
Ukoliko nam u komentaru ukažete na činjeničnu, gramatičku, slovnu, tehničku i sl. grešku, bićemo vam zahvalni i prosledićemo informaciju odgovornima u redakciji, ali taj komentar nećemo objaviti.
Komentare koji se tiču uređivačke politike nećemo objavljivati, sve predloge (i zamerke, pohvale...) koje imate možete nam poslati e-mailom.
Komentari