(Interscope/Multimedia)
Budućnost popa je konačno tu, ali ne deluje svetlo
Lady GaGa ima dugu, platinasto plavu kosu, garderoba joj se sastoji iz šarenih gimnastičkih trikoa i visokih štikli, na licu su obavezne retro naočare za sunce, oko vrata ogromne zlatne kajle i munja pažljivo iscrtana na obrazu. Kao uzore navodi Bowieja, Queen i pop 80-ih.
Mediji bruje kako je ona "drugačija pop zvezda", koja u mainstream unosi ne samo čvrst stav i eksplicitnu seksualnost, već i autorski pečat. Nešto kao Peaches za klince, čije su sobe izlepljene posterima Britney, Rihanne i meksičkog fenomena RBD.
Just Dance
Ali pri prvom odmicanju od isključivo vizuelnog, tokom preslušavanja albuma The Fame vidi se da su ove tvrdnje neosnovane. Preko sintetičkih ritmova, sintisajzera, handclappova, raznih efekata na vokalu, koji čine ovu nabudženu produkciju, izbija Christina; ili Gwen Stefani u najboljem slučaju. Ništa karakteristično.
Lady GaGa piše svoje, kao i pesme za Pussycat Dolls i Britney Spears. Za razliku od popa s proizvodne trake, Joanne Stefani Germanotta, što je njeno pravo ime, nije čekala da bude otkrivena i peva nešto što je drugi njoj namenio, već je napustila školu, veoma svesna da želi da pravi muziku koja će je učiniti popularnom.
Album The Fame govori o tome kako žive oni koji imaju “taste for champagne and endless fortunes”, ljubavi uz koju obavezno ide novac (Money Honey), dobroj odeći, ludoj zabavi, brzim kolima, za kojima juri armija paparaca (Paparazzi); to je vodič za devojčice koje bi da postanu Paris Hilton. Što je valjda legitimna stvar, ali ako se sve svede na puku ambiciju, koja nije potkrepljena ni vokalom ni originalnim izrazom i uz izostanak ironije, ili bar tračka humora u potpuno naivno predvidljivim tekstovima, onda Lady GaGa ubrzo počinje da zamara.
Uprkos naporima da nas natera da igramo, Just Dance je hit leta 2008. u Americi, dok je prošle nedelje, po izlasku albuma, u Britaniji sa prvog mesta top-liste pomerio Alexandru Burke, pobednicu reality showa X Factor, ne možemo pobeći od utiska da je u pitanju vokalni crossover Britney i Christine (bez opsega glasa Aguilere, kome ona dodaje pevanje ispod registra da bi unela nekakvu dubinu, na čemu je Spearsova doktorirala). Naravno da o tome nećete misliti na danceflooru, dok se kukovi mrdaju u ritmu Disco Heaven ili I Like It Rough, ali pri dužem druženju sa Lady, svi nedostaci isplivavaju na površinu.
Love Game
“We like boys in cars, boys, boys, boys”, peva GaGa u pesmi Boys, Boys, što je nesvesni tribjut prsatoj starleti iz 80-ih Sabrini Salerno, koja je sa Silvija Berlusconija spala na Velju Ilića i Melos dane estrade u Čačku, što je upozorenje da za slavu nisu potrebne samo helanke i želja da budeš na naslovnoj strani. Da li je Lady GaGa svesna toga?
NAPOMENA:
Komentari ne odražavaju stav redakcije Popboksa već je ono što je u njima napisano isključivo stav autora komentara.
Da bi vaš komentar bio objavljen potrebno je da bude vezan za sadržinu teksta, odnosno da predstavlja mišljenje o objavljenom tekstu.
Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare, kao ni one čijim bi se objavljivanjem prekršio Zakon o javnom informisanju.
Ukoliko nam u komentaru ukažete na činjeničnu, gramatičku, slovnu, tehničku i sl. grešku, bićemo vam zahvalni i prosledićemo informaciju odgovornima u redakciji, ali taj komentar nećemo objaviti.
Komentare koji se tiču uređivačke politike nećemo objavljivati, sve predloge (i zamerke, pohvale...) koje imate možete nam poslati e-mailom.
Komentari