Nešto jače od godinu dana posle nastupa 50 Centa, prve megazvezde u Areni sa brojnom publikom među (ovdašnjim) tinejdžerima, pojavila se i druga - trenutno najaktuelnija svetska r’n’b pop pevačica Rihanna, vlasnica možda i najvećeg globalnog hita tekuće godine, pesme Umbrella. Na jedva održanom koncertu pred 15-ak hiljada ljudi
Mesto: Beogradska arena
Vreme: Subota, 24. novembra 2007.
Organizacija: Sky Music Dynamic
Neverovatan odziv naročito mlađih fanova pokazao je da je ovdašnja publika itekako željna velikih imena u pop muzici danas, te da u Beogradu postoji jedan čitav nepokriven segment koncerata u ponudi. Pošto gostovanja svetskih pop zvezda na domaćem terenu još nisu rutina, šta se desi onda kada takva jedna na kraju i dođe kod nas?
Mada su kašnjenje i događaji pre doveli do toga da je iščekivanje trajalo duže od samog koncerta, ipak je nastup ono što nas ovde najpre interesuje.
Početak je bio dosta agresivan; uz hit Pon de Replay su i najveći pop skeptici mogli da primete da Rihanna deluje izuzetno samouvereno i da njen “star quality” čak više nije u nastajanju. Idealna današnja zvezda bi, recimo, trebalo da sadrži ceo paket - što podrazumeva i koreografiju i vladanje scenom, a muzički je zbog opšteg trenda najbolja kombinacija Beyonce i Madonne. Rihanna, za sada, ispunjava sve te standarde.
I pored svega toga, uživo u Beogradu neke druge stvari su delovale prilično nespretno. Ne samo zato što je najavila preskakanje jedne pesme ili jer je bilo nekih pauza u okviru nastupa, već i zato što su najveći hitovi zvučali mlako, progresivno od goreg ka lošijem.
Od Pon de Replay, preko SOS u kojem se jedva razaznavala melodijska linija citiranog klasika 80-ih Tainted Love, pa sve do završne Umbrella, koja je delovala umorno i ponajmanje kao nešto što bi trebalo da bude kruna nastupa. Utisak je popravio blok bombastičnog plesnog hita Please Don’t Stop The Music (sa semplom Wanna Be Startin’ Something Michael Jacksona) i njenog “indie” dance singla Shut Up And Drive (sa semplom Blue Monday grupe New Order).
U sporijim r’n’b tačkama, konkretno Rehab (duet sa Justinom; sada, naravno, bez njega), I Hate How Much I Love You (duet sa Ne-yo, ista stvar), naslovnoj pesmi sa njenog poslednjeg albuma Good Girl Gone Bad i uber-baladi Unfaithful, Rihanna je zvučala najubedljivije, pre svega zbog stabilnog vokala i soul momenta kojima očigledno dobro vlada. Publika je umela to da nagradi – napravila je nadrealnu scenu u Areni kada je brojnošću doslovno nadglasala pevačicu u singlu Unfaithful.
Zato bih rekao da je publika bila najveći heroj, jer je trpela podjednako ovdašnju lošu organizaciju i tezgaroški karakter od strane izvođača. S obzirom da smo na istom mestu imali prilike da vidimo i 50 Centa, možemo da se pribojavamo da postoje dvostruki standardi takvih izvođača za “istočna” tržišta gde se ne pruža maksimum kao u onim mestima koja donose veću zaradu.
A što se organizacije tiče, ukratko, problem je bio u sledećem:
- U parteru se zatekao daleko veći broj ljudi od predviđenih, zbog čega je Rihannin menadžment odbio da počne koncert iz bojazni da ne dođe do Hejsela. Potpuno ispravno kada pomislite da možda niko odavde ne bi uvideo opasnost od nagomilavanja ljudi u parteru, a lako je biti pametan kad je već kasno.
- Najfascinantnije je ipak to da se više od 45 minuta opominjala publika da problem postoji i da “nešto mora da se uradi” (što je na kraju bio delimično pražnjenje dela partera i dislociranje publike na tribine), jer se valjda očekivalo da oni što su dali novac i davili se u tuđim ekstremitetima sada treba da isprave tu grešku.
- Na kraju smo svi ostali i “osumnjičeni” pod svetlima koja su ostala upaljena tokom celog koncerta. A sve ovo je direktno uticalo na sam nastup, jer se dobar deo čari performansa kakve nude pop zvezde poput Rihanne izgubljen time što osvetljenje i efekti sa scene nisu uspeli da dođu do željenog izražaja.
Ako je za utehu, izvinila se i Rihanna uz komentar da nije ni sanjala da ima ovoliko fanova u Beogradu.
PS: Ekskluzivne priložene fotografije su delo našeg fotografa Stanislava Milojkovića, jednog od 15-ak beogradskih fotoreportera (treća fotka) koje su organizatori do samog početka koncerta držali “u čekaonici”, a onda im saopštili da im se obavljanje posla zbog kog su tu – ne dozvoljava.
NAPOMENA:
Komentari ne odražavaju stav redakcije Popboksa već je ono što je u njima napisano isključivo stav autora komentara.
Da bi vaš komentar bio objavljen potrebno je da bude vezan za sadržinu teksta, odnosno da predstavlja mišljenje o objavljenom tekstu.
Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare, kao ni one čijim bi se objavljivanjem prekršio Zakon o javnom informisanju.
Ukoliko nam u komentaru ukažete na činjeničnu, gramatičku, slovnu, tehničku i sl. grešku, bićemo vam zahvalni i prosledićemo informaciju odgovornima u redakciji, ali taj komentar nećemo objaviti.
Komentare koji se tiču uređivačke politike nećemo objavljivati, sve predloge (i zamerke, pohvale...) koje imate možete nam poslati e-mailom.
Komentari