Line-up ovogodišnji Exit festivala je negde u poslednjem momentu osvežen gostovanjem legende pop/plesnog zvuka Nile Rodgersom, producentom, i pre svega originalnim članom Chic, benda koji je krajem sedamdesetih doživeo svoje Periklovo doba.
Samom koncertu su prethodili nastupi Marčela i Iskaza i hora Viva Vox, koji su uz povremenu kišu i vatromet, kao i nešto povoljniju cenu pojedinačnih karata za taj dan privukli zajedno sa Rodgersom pristojan broj ljudi (oko 16.000) za ovo gala otvaranje novog festivala Exit. Otvaranje je inače bilo u znaku Nikole Tesle, povodom 157 godina od njegovog rođenja, na displeju je bio toranj na Long Ajlendu u Njujorku, a najviše pažnje je privukao nastup devojke na sceni paralelno od glavnog stejdža, koja je izvela performans u kojem ona provodi struju.
Od jednog genija stigli smo do drugog, ovog muzičkog i producentskog koji je otvorio koncert obećanjem da će nas vratiti u doba Diskoteke 54, a ponudio je i mnogo više od toga.
Nova Chic/Nile Rodgers turneja je zapravo promocija kompilacijskog izdanja Up All Night (simboličnog naziva, a vezana za veliki hit Daft Punk, Get Lucky), koja na prijemčiv način pokriva veliki deo opusa u koje je Rodgers umešao prste. Koncert je otpočeo sa tri velika hita benda Chic iz perioda s kraja sedamdesetih završno sa često remiksovanom I Want Your Love. Predstavila se postava od 7 ljudi (sa Rodgersom) u belom, koji su uživo i bez semplova svirali plesnu muziku, i dve pevačice čiji srebrni outfit je prizivao disco epohu na veliku scenu Exit festivala. Usledio je medli nekoliko pesama koji je prikazao veliki talenat ovog ritam gitariste u kontekstu rada za druge izvođače iz disco ere, pre svega Diane Ross (I’m Coming Out/Upside Down), pa potom Sister Sledge (He’s the Greatest Dancer/We Are Family). Još zanimljiviji je bio medli originalno Chic pesme Soup For One i velikog hita benda Modjo, Lady (Hear Me Tonight) koja je u velikoj meri semplovala pomenutu Chic pesmu. I pored obećane atmosfere diskoteke 54, tek je izvođenje Lady iz neke druge epohe zaista pokrenulo mlađu publiku na main stageu, kojima je ova pesma očigledno generacijski bliža od famozne njujorške diskoteke. Česta interakcija Rodgersa sa publikom i njegovo apostrofiranje mita o srpskoj publici kao ‘party people’ je dodatno podgrejalo atmosferu.
U nastavku je usledilo još nekoliko pesama Sister Sledge (Thinking of You, Lost In Music) i fenomalna Spacer (original Sheila B. & Devotion, inače kasnije semplovana u pesmi Crying at the Discotheque benda Alcazar), a zatim veliki deo njegovog producentskog opusa iz osamdesetih godina. To obuhvata rad za Madonnu (Like A Virgin), Duran Duran (Notorious), INXS (Original Sin) i pesmu koja je zaslužno prouzrokovala najbolju reakciju Let’s Dance, gde je Bowiejev vokalni deo odradio veoma žovijalan bubnjar iz Rodgersovog benda. A kao neka vrsta otrežnjenja, stiglo je podsećanje gitariste da oni nisu ‘cover’ bend, već da je u izradi svih tih pesama on sam učestvovao. Zbog toga i akcenat celog nastupa nije toliko na vokalima, već energiji koju prave prvenstveno ritam i bas gitara, što se u potpunosti uklapa u originalnu Chic filozofiju gde je sve podređeno ritmu.
Koncert je priveden kraju uz još nekoliko Chic hitova, i to najvećih - Le Freak, i na kraju Good Times kada su se na sceni sa bendom pojavili i članovi hora Viva Vox i Iskaz, koji su sada samo đuskali. Negde u sredini pesme, Rodgers je odrepovao deonicu Rapper’s Delight (Sugarhill Gang), zvanično prve hip-hop pesme svih vremena sa semplom Good Times, tek da nas uputi na veliki uticaj zvuka benda Chic.
Kao da to nije bilo dovoljno, dok su ljudi postepeno odnosili instrumente sa stejdža, Rodgers je ostao na sceni skoro kao neki dirigent za raspoloženu publiku koja je uz matricu pevala Get Lucky. To je trenutno najviše što možemo čuti od Daft Punk, koji još uvek ne planiraju svoju turneju, ali ujedno služi i kao podsetnik na to da Rodgersu uloga dirigenta za odlične pop pesme i danas veoma dobro pristaje.
Set lista
1. Everybody Dance
2. Dance Dance Dance
3. I Want Your Love
4. I’m Coming Out/Upside Down
5. He’s the Greatest Dancer/We Are Family
6. Soup For One/Lady (Hear Me Tonight)
7. Like A Virgin
8. Lost In Music
9. Notorious
10. Original Sin
11. Spacer
12. Thinking of You
13. Let’s Dance
14. Chic Cheer
15. My Forbidden Lover
16. Le Freak
17. Good Times /Rapper’s Delight
18. (Get Lucky)
NAPOMENA:
Komentari ne odražavaju stav redakcije Popboksa već je ono što je u njima napisano isključivo stav autora komentara.
Da bi vaš komentar bio objavljen potrebno je da bude vezan za sadržinu teksta, odnosno da predstavlja mišljenje o objavljenom tekstu.
Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare, kao ni one čijim bi se objavljivanjem prekršio Zakon o javnom informisanju.
Ukoliko nam u komentaru ukažete na činjeničnu, gramatičku, slovnu, tehničku i sl. grešku, bićemo vam zahvalni i prosledićemo informaciju odgovornima u redakciji, ali taj komentar nećemo objaviti.
Komentare koji se tiču uređivačke politike nećemo objavljivati, sve predloge (i zamerke, pohvale...) koje imate možete nam poslati e-mailom.
Komentari