Od uvodnog video kolaža o usponu sopstvene karijere, Fifty drži fantastičnu predstavu na sceni o svom gangsterskom mitu, uz neprestanu komunikaciju sa publikom i svojim ortakom. I potpuno bezblamno se samoreklamira. Jer, zato je tu, zar ne?
Kada sam čuo da će
50 Cent otvoriti famoznu Beogradsku arenu, čije pravljenje i dobijanje licence je prešlo sa arhitekture na mitologiju, pomislio sam da je dolazak poznatog gansgta rappera takođe vrsta konstrukcije, makar one verbalne. Međutim, po okončanju čitavih osam i po dana, koliko je ukupno trajalo reklamiranje koncerta i Arena i 50 Cent su bili tu. Dobro, i to je početak.
Iako bi većina ljudi pre zamislila da bi bend poput
Duran Duran, koji su nedavno posetili Beograd, zaslužio ovakvu halu i ozvučenje, čast da otvori Arenu je ipak pripala 50 Centu. A njemu bi verovatno i hala Beogradskog sajma, s obzirom na odsustvo živog benda, bila idealno rešenje. S druge strane, zli glasovi su rekli da bi prvopomenuti britanski bend žmureći mogao da napuni 20.000 mesta u Areni, a da je publika Fiftija maloletna i možda nedovoljno platežna.
Ulazak u Arenu sa sveže odobrenom licencom je pobio tu teoriju. Prostor je bio solidno popunjen, a pitanje nekih od maloletnika rešeno je i dolaskom brižnih roditelja. Istini za volju, Beograd je možda i jako željan visokoprofilnih imena, koja često zbog tehničkih uslova i cifre zaobilaze prestonicu Srbije, ali i zbog procene organizatora da oni ovde ne bi popunili hale.
Posle prednastupa VIP-a i Struke, atmosfera je već postala barutna, a onda nam je uvodni pucanj doveo glavnu zvezdu na scenu. Mesta cinizmu na ovakvim koncertima nema: ili se zabavljaš ili ti je mnogo dosadno. A ono što Fifty nudi je daleko od dosade. Unakrsno repovanje sa Tonyjem Yayom i često pojavljivanje odlične pevačice Olivije na sceni sa njenim povremenim solo r’n’b izletima, držali su publiku oko sat i po bez predaha u stanju egzaltacije, ali i u stanju pripravnosti od zvuka pucnja koji se javlja na kraju svake pesme. Tek da ne zaboravimo ko je od prisutnih primio devet metaka.
A publika osim hitova Candy Shop, A Little Bit, Hustler’s Ambition i naravno, In Da Club, odlično poznaje i ostatak repertoara čuvenog repera. Od uvodnog video kolaža o usponu sopstvene karijere, Fifty drži fantastičnu predstavu na sceni o svom gangsterskom mitu, uz neprestanu komunikaciju sa publikom i svojim ortakom. I potpuno bezblamno se samoreklamira. Jer, zato je tu, zar ne? A patike koje je Fifty izuo, pa potom poslao u publiku su, bez sumnje, bile G-unit patike iz Reebokove linije. Mesta cinizmu na ovakvom mestu, svakako, ima.
Pred kraj koncerta 50 Cent izvodi neko dete iz publike na scenu, a pita nas šta ćemo da radimo večeras već nudeći odgovor: “Smoke weed, get drunk and fuck”. Kroz šalu joj kaže da ih ne sluša, jer ne znaju šta pričaju. I pored očekivanog moralizatorskog napada, ta “poruka” je zazvučala zabavno i možda dovoljno upečatljivo da ima obrnut ili ironijski efekat. A koliko realnog efekta može da ima, ne pitajte mene.
Ono što je zvezdi večeri sigurno bio dovoljan razlog da se oseti domaće u našoj zemlji je pojava džipova sa zatamnjenim staklima na parkingu ispred hale, kao i nekolicina posetilaca sa podjednakom količinom obezbeđenja kao kod njega. A tu su bile i brojne ovdašnje devojke zainteresovane za momke iz pratećeg benda G-Unit.
Ipak, i pored popularizacije gangsta stila, ispod zvuka hitaca sa scene krila se jedna neosporna “pedagoška” jedinica u vidu besprekornog nastupa i energije ponuđene te večeri na koncertu. Možda ne deluje da je mnogo, ali je nešto što bi za domaću „elitu“ sigurno bila jedna od lekcija o tome kako se izlazi iz ilegale.
Komentari