Neuzvraćena ljubav, nasilje, homoseksualnost, diskriminacija – to su okosnice filma The Paperboy, poznatog producenta, scenariste i reditelja Leeja Danielsa (Precious)
Originalni naziv: The Paperboy
Scenario: Peter Dexter i Lee Daniels
Uloge: Matthew McConaughey, Zac Efron, John Cusack, David Oyelowo, Nicole Kidman, Macy Gray
Žanr: Triler
Trajanje: 107 min
Proizvodnja: SAD, 2012
Priču o ubistvu šerifa u močvarnoj pustari američkog juga, koje istražuju novinar Ward Jensen (Matthew McConaughey) i njegov brat Jack (Zac Efron), prvi je osmislio i pretočio u roman pisac a sada i ko-scenarista Pete Dexter. Cilj braće je da rasvetle ubistvo i oslobode psihotičnog ali nepravedno optuženog Hillary Van Wettera (John Cusack), pri čemu im pomaže Charlotte (Nicole Kidman) i Wardov tamnoputi pomoćnik Yardley (David Oyelowo).
Zahvaljujući ovom filmu Daniels je prošle godine nominovan za Zlatnu palmu što deluje kao ishitren potez kanskog žirija, iako se film upečatljivim stilom snažno oslanja na festivalima omiljenu konzervativnost šezdesetih godina prošlog veka. Neuzvraćena ljubav, nasilje, homoseksualnost i diskriminacija su naime samo detalji celine koja je izgubila smisao u prašumskom okruženju završnice filma. Reditelj nijedan od ovih socijalnih aspekata nije razvio u potpunosti, niti nametnuo kao temu s valjanim zaključkom, zbog čega The Paperboy odiše velikim ambicijama ali osrednjim rezultatima.
Iako se Danielsovi likovi na prvi pogled čine živopisnim, zapravo su krajnje nezanimljivi - reč je o scenaristički neuobličenim, disfunkcionalnim ličnostima čiji je cilj da s vremena na vreme urade nešto šokantno i retko viđeno na velikom platnu. Tako je najviše prašine tokom produkcije podigla scena u kojoj Nicole Kidman urinira po Zacu Efronu, iako se Daniels može „pohvaliti“ i scenom seksa koja više liči na silovanje nego na bilo šta drugo, Cusackom koji ejakulira pri voajerističkom zanosu i golim, vezanim i krvavim McConaugheyjem.
Dobro je kada umetnost pokušava da pomeri granice, odvuče nas iz dosadne svakodnevice i natera da razmišljamo o ljudima s margine. Svaki takav trud vredan je hvale, ali pu(č)ki verizam nije dovoljan za uspeh filma. Zato će se i The Paperboy pravedno pamtiti samo po sjajnoj i bezvremenoj glumi Nicol Kidman.
NAPOMENA:
Komentari ne odražavaju stav redakcije Popboksa već je ono što je u njima napisano isključivo stav autora komentara.
Da bi vaš komentar bio objavljen potrebno je da bude vezan za sadržinu teksta, odnosno da predstavlja mišljenje o objavljenom tekstu.
Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare, kao ni one čijim bi se objavljivanjem prekršio Zakon o javnom informisanju.
Ukoliko nam u komentaru ukažete na činjeničnu, gramatičku, slovnu, tehničku i sl. grešku, bićemo vam zahvalni i prosledićemo informaciju odgovornima u redakciji, ali taj komentar nećemo objaviti.
Komentare koji se tiču uređivačke politike nećemo objavljivati, sve predloge (i zamerke, pohvale...) koje imate možete nam poslati e-mailom.
Komentari