Novi film o Supermenu je čista blasfemija. Posle više od sedamdeset pet godina, ovaj junak ne nosi crvene gaće preko plavog kostima. Šalu na stranu, dizajn kostima je poslednja oblast stvaralaštva u kojoj će ljubitelji dobrog filma uočiti manjkavosti.
Naslov originala: Man of Steel
Scenario: David S. Goyer
Uloge: Henry Cavill, Amy Adams, Michael Shannon, Diane Lane, Russell Crowe, Kevin Costner, Ayelet Zurer, Laurence Fishburne
Žanr: Akcija/fantazija
Trajanje: 143 minut1
Produkcija: USA/Canada/UK, 2013.
Od reimaginacije Supermena se mnogo očekivalo. Euforija je počela saznanjem da će producent filma biti Christopher Nolan (The Dark Knight), scenarista David S. Goyer (Blade), dok se za režiju izborio manje omiljeni Zack Snyder (300). Ben Affleck je odbio ponudu da režira film uz obrazloženje da je naučio da ignoriše količinu novca namenjenu za specijalne efekte. Za Aflecka, „priča je ono što je bitno“.
Priča o Supermenu nije za bacanje i Goyerov scenario je snažno eksploatiše. Čovek od čelika je epopeja o propasti zadivljujuće civilizacije sa planete Kripton, siročetu koje je poslato na Zemlju, odraslo u nadčoveka i sukobilo se sa teatralno odglumljenim generalom Zodom (Michael Shannon), jednim od poslednjih Kriptonaca. Ako se svemu tome doda zgodna novinarka Lois Lane (Amy Adams), s pravom se možemo zapitati šta nije u redu sa Affleckom.
Međutim, mimo ove okosnice, film Čovek od čelika pati od problematičnog standarda velike američke produkcije - ignorisanja rupa u zapletu, dok se po dužnosti diktiranog trenda iscrpljuju poslednji atomi kreativne snage ne bi li se junak smestio u hiperrealistično okruženje. Tako je Snyderov svet krojen za Supermena magično opipljiv, ali u takvom svetu je teško prihvatiti da niko sa Kriptona nije potražio spas na nekoj od brojnih kolonija, već su i one, odsečene od matične planete, redom propale. A ako su kolonije bez Kriptona neodržive, kako bi onda Zod ispunio svoj san da od Zemlje napravi novi Kripton? Poseban problem je narušena ozbiljnost sjajne scenografije i fotografije besmislenom megalomanskom destrukcijom čitavih kvartova, koja je, s gotovo nenuništivim junacima, krajnje dosadna i, što je najgore, vizuelno nepregledna.
Uprkos patetici koja ga na trenutke obeležava, film zbog toga odlično funkcioniše u prvoj, melodramskoj polovini, u kojoj se izbor Henryja Cavilla za naslovnu ulogu i Kevina Costnera i Diane Lane za ulogu Supermenovih ovozemaljskih roditelja pokazuju kao pun pogodak. U drugoj polovini, urađeno je malo toga što se ne može podvesti pod glorifikaciju post-Avengers kulta dima, prašine i betona koji lete vazduhom.
Kada euforija iščili, vaganjem dobrog i lošeg, rađa se utisak da je Čovek od čelika tek solidan početak novog serijala čiji se budući izdanci moraju pisati uz znatno više pažnje i umeća. Dotle, Supermen će živeti na opipljivim emocijama i obuzimajućem šarmu Snyderovog filma, što se pokazalo utešnim i jedva dovoljnim za ignorisanje većine propusta.
NAPOMENA:
Komentari ne odražavaju stav redakcije Popboksa već je ono što je u njima napisano isključivo stav autora komentara.
Da bi vaš komentar bio objavljen potrebno je da bude vezan za sadržinu teksta, odnosno da predstavlja mišljenje o objavljenom tekstu.
Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare, kao ni one čijim bi se objavljivanjem prekršio Zakon o javnom informisanju.
Ukoliko nam u komentaru ukažete na činjeničnu, gramatičku, slovnu, tehničku i sl. grešku, bićemo vam zahvalni i prosledićemo informaciju odgovornima u redakciji, ali taj komentar nećemo objaviti.
Komentare koji se tiču uređivačke politike nećemo objavljivati, sve predloge (i zamerke, pohvale...) koje imate možete nam poslati e-mailom.
Komentari