Reditelj i scenarista Rodrigo Cortés skrenuo je pažnju filmom Buried, a talenat koji je tada pokazao sada je vidljiv samo u detaljima njegovog najnovijeg ostvarenja – Red Lights
Originalni naziv: Red Lights
Scenario: Rodrigo Cortés
Uloge: Sigourney Weaver, Robert De Niro, Cillian Murphy
Žanr: Drama/triler
Trajanje: 113 min
Proizvodnja: Španija/SAD, 2012.
Uz zanimljivu premisu o „čudotvorcima“ i naučnicima koji negiraju njihove moći, Red Lights odiše dobrim dijalozima i interakcijom među likovima. Rejting filma Buried obezbedio je Cortésu zvezdanu glumačku postavu, koja je uložila znatan trud i uspela da oživi likove, što nije čest slučaj u žanrovskim filmovima malog budžeta.
Sigourney Weaver zaslužuje pohvale za tumačenje Margaret, naučnice koja raskrinkava navodno neobjašnjive fenomene i ljude koji se zahvaljujući njima bogate. Jedini koji je pre povlačenja iz biznisa uspeo da je ponizi i zbuni bio je Simon Silver, u čijoj ulozi Robert De Niro takođe blista. Godinama kasnije, Simon se vraća na scenu, a Tom, Margaretin asistent (Cillian Murphy), želi da dokaže da je u ona oduvek bila u pravu i da je Simon samo još jedan u nizu prevaranata.
Zbog prepirki glavnih aktera Red Lights podseća na igranu verziju kakvog dokumentarnog serijala na temu „mit ili istina“, ili bar na njegovu varijantu o dešavanjima iza kulisa, što je poslužilo da se načelima trilera i dobrom fotografijom uobliče pozitivni stavovi o kritičkom načinu razmišljanja sve do poslednjih minuta filma, kada konvencionalno pripovedanje biva zamenjeno simboličnim.
U završnici, jedan od aktera filma otkriva moć koja se može tumačiti i kao paranormalna i kao jednostavna posledica snage uma koja razara Simonov cirkus i samoobmanjivanje njegove publike. Ovakvim zamršenim poigravanjima reditelj naprasno prestaje s isključivom glorifikacijom racionalnosti i nauke i poručuje da su mistično i paranormalno jednako validni. Kako nauka i misticizam jedno drugo poništavaju, tako i film Red Lights gubi smisao paralelnim veličanjem obe ove ljudske tvorevine, pa i nije iznenađujuće što je na toj nedefinisanoj ravni izgubljena poruka filma, a sa njom i šansa da se u potpunosti iskoristi potencijal teme.
NAPOMENA:
Komentari ne odražavaju stav redakcije Popboksa već je ono što je u njima napisano isključivo stav autora komentara.
Da bi vaš komentar bio objavljen potrebno je da bude vezan za sadržinu teksta, odnosno da predstavlja mišljenje o objavljenom tekstu.
Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare, kao ni one čijim bi se objavljivanjem prekršio Zakon o javnom informisanju.
Ukoliko nam u komentaru ukažete na činjeničnu, gramatičku, slovnu, tehničku i sl. grešku, bićemo vam zahvalni i prosledićemo informaciju odgovornima u redakciji, ali taj komentar nećemo objaviti.
Komentare koji se tiču uređivačke politike nećemo objavljivati, sve predloge (i zamerke, pohvale...) koje imate možete nam poslati e-mailom.
Komentari