Teško je, često i gotovo neizvodljivo, oporaviti se od Madonnine kletve. To znaju mnogi i raznorodni (Sean Penn, Vanilla Ice, Warren Beatty, Sandra Bernhard...). Nekim čudom, već otpisanom Guyu Ritchieju je to sa Rocknrollom pošlo za rukom
Scenario: Guy Ritchie
Uloge: Geral Butler, Tom Wilkinson, Mark Strong, Idris Elba, Thandie Newton, Tobby Kebbell, Karel Roden, Jimmy Mistry, Dragan Mićanović
Žanr: ostrvsko-gangsterski
Trajanje: 114 minuta
Proizvodnja: UK, 2008
Šminkerskim i humorom koji je zaslađen podsećanjima na mitologiju britanskog gangsterskog filma, Guy Ritchie je očarao filmofile širom planete. Dve čađave dvocevke predstavljale su inovaciju i, uz uspeh komedije Do gole kože, značajno doprinele preporodu britanske kinematografije.
Usledio je Snatch kao ples na dobro poznate note, a onda je počeo strmoglav. Swept Away, bračna saradnja u novom viđenju kultnog naslova Line Wertmüller, bio je toliko kataklizmički loš da su mnogi zažalili što se umesto njega nisu obistinila ovdašnja naklapanja o pravljenju biopica na temu Cece Ražnatović. Ritchie je pokušao da se vrati u sedlo Revolverom, zanimljivim, ali nemuštim filmskim esejom u čijem središtu su ponovo bila gangsterska zamašateljstva.
Iako je nosio prepoznatljiv Ritchiejev rukopis iz boljih dana, Revolver je slabo koga zanimao i tek su bračni brodolom na vidiku i slamka spasa u vidu producentske zaštite čuvenog Joela Silvera uspele da vrate Ritchieja sa puta brzog zaborava.
I zaista, Rocknrolla, uz sve nedostatke i povremeno poljuljano rediteljsko samopouzdanje, ostavlja utisak atraktivnog, smislenog i efektnog ostvarenja važnog kako za režisera, tako i za publiku koja mu nije sasvim okrenula leđa.
Za razliku od verističkih klasika ovog mini-žanra (Braća Krej Petera Medaka i/ili Crni petak za gangstere Johna Mackenzija), Ritchiejevo viđenje UK kriminalnog miljea ume da ostavi utisak površnosti i preterane pop lakoće. Ritchie jeste svestan specifičnosti i prepoznatljivosti svoje mustre, te je u Rocknrolli na poznatoj teritoriji.
Ponovo je tu gangsterski okoliš, lavirinti zavera i skrivenih motiva, montažerska preterivanja, puno prepoznatljivog ostrvskog humora, te izobilje privlačnih nota u pozadini. Ali Ritchie svoju sliku kriminogenog Londona ovog puta obogaćuje uvođenjem likova novopridošlih ruskih tajkuna, beležeći upadljive promene u skrivenoj geografiji engleske metropole.
U prvoj četvrtini osnovni zaplet deluje konfuzno i preopterećen je čitavom armijom, čini se, ne baš neophodnih likova. Kako film odmiče, Ritchie pokazuje smelost i zrelost da u visoko energetskom naletu preuzme potpunu kontrolu nad pričom. Naracija dobija odgovarajući ritam, kockice se slažu i sve je spremno za bučnu i pamtljivu završnicu.
Ako se po strani ostave bleđi tagovi manirizma, poneki ne baš neophodan rukavac i par ne najmudrijih izbora,Ritchiejev povratak u finale ulazi kao zaokružena, poletna i visokoktanska priča. Puna izuzetnih glumačkih rešenja, Rocknrolla ne bi, sada je to već sigurno, mnogo izgubila ni da je izložena pravolinijski bez prepoznatljivih i očekivanih montažerskih vratolomija i dramaturških sinkopa.
Sada je već gotovo izvesno da se odustalo od zamisli o Rocknrolli kao trilogiji, Ritchie već dovršava Sherlocka Holmesa, Madonna je svila novo gnezdo, Srbija izgubila još nekoliko bioskopskih sala, a sudeći po programu nadolazećeg Festa i priliku za ponovni susret ovdašnjih filmofila i njihovog oporavljenog ljubimca. Rocknroll(a) je to.
NAPOMENA:
Komentari ne odražavaju stav redakcije Popboksa već je ono što je u njima napisano isključivo stav autora komentara.
Da bi vaš komentar bio objavljen potrebno je da bude vezan za sadržinu teksta, odnosno da predstavlja mišljenje o objavljenom tekstu.
Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare, kao ni one čijim bi se objavljivanjem prekršio Zakon o javnom informisanju.
Ukoliko nam u komentaru ukažete na činjeničnu, gramatičku, slovnu, tehničku i sl. grešku, bićemo vam zahvalni i prosledićemo informaciju odgovornima u redakciji, ali taj komentar nećemo objaviti.
Komentare koji se tiču uređivačke politike nećemo objavljivati, sve predloge (i zamerke, pohvale...) koje imate možete nam poslati e-mailom.
Komentari