Popboks - MICHAEL MAYER – Kompakt Records - Finu muziku prave fini ljudi [s2]
Gledate arhiviranu verziju Popboksa
Popboks - web magazin za popularnu kulturu

Intervju · 06.11.2007. 18:49 · 8

MICHAEL MAYER – Kompakt Records

Finu muziku prave fini ljudi

Preslušam sve što je direktno poslato Kompaktu, ali ne preslušavam anonimne linkove. Mislim da to nije način kako se pristupa jednoj etiketi i to svakako nije način kako bi neko trebalo da se odnosi prema svojoj muzici. Ako neko zaista želi da njegov materijal izda određena etiketa onda bi trebalo da pošalje muziku samo na tu adresu i nigde drugde

Luka Ivanović

Jedan od trojice vlasnika izdavačke kuće Kompakt (uz Wolfganga Voigta i Jürgena Paapea), najuticajnije klupske etikete ali i prodavnice ploča i distributera na svetu trenutno (i to onaj najaktivniji, i kao DJ i kao producent muzičar), konačno je prošlog vikenda posetio i Beograd.

U SKC-u su te večeri u prvim redovima majice sa logom benda zamenile one sa logom izdavačke kuće. Publika je, za promenu, mogla da bude samo u sali. Nije bilo uobičajene gužve ispred, nije bilo videa.

To filtriranje publike, koja je u najvećem broju zaista došla da bi čula Michaela Mayera, bilo je taman toliko da se ne stvori paklena gužva, a da sala bude zaista puna.

Nakon savršeno izabranog uvoda Marka Milosavljevića koji je tek u pola dva nakon ponoći izabrao da podigne pritisak, Micahel Mayer se uputio u skoro četvorosatni miks u kome su shaffel i “heroin house” kulminirali poslednjim, epskim satom.

The Field, Ada, Junior Boys, Dubfire, Rufus Wainwright... mudro odmereno ili odmereno mudro? Preteća uključena svetla pri najavljenom fajrontu borila su se sa Mayerovom nevoljnošću da (po)pusti beat.

Posle kraja, publika je molila za još. Makar jednu. Šta bi se tek desilo da su i Battles svirali pre Mayerovog seta, kako je to bilo planirano u jednom trenutku? Još jedna lokalna mitska iza nas.

MICHAEL MAYER – Kompakt Records

POPBOKS: Da li se tvoj odnos prema sopstvenim DJ setovima menjao u odnosu na rast uticaja Kompakta? Pretpostavljam da si ranije osećao potrebu da promovišeš etiketu tako što bi u svojim setovima puštao izdanja sa Kompakta.

MAYER: Mislim da se ništa nije promenilo. Ja nikada nisam i nikada ne bih puštao samo izdanja sa Kompakta. Isto kao što nikada ne bih puštao minimal tokom cele noći. Za mene je taj kelnski tip minimal tehna samo mali delić jedne veće slike. Uvek mi je bilo mnogo interesantnije da isprobavam svašta i da puštam disko, pa onda malo tvrđeg zvuka ili nekih tripoznih izdanja..., ali nikako da puštam istu vrstu muzike celo veče. To bi bilo dosadno.

Da li si bio u nekoj zemlji gde Kompakt nije dovoljno poznat? Znam da danas verovatno svako ko ode na tehno žurku ima neku ideju o tome šta predstavlja Kompakt, ali da li si se trudio da promovišeš etiketu u svojim setovima?)

Ne bih mogao da odvojim etiketu od sebe samog. Način na koji preslušavam demo snimke i način na koji preslušavam nova izdanja i pripremam svoj kejs sa diskovima je isti. U pitanju je isti par ušiju i isti mozak za selekciju.

Da li je broj demo snimaka rastao proporcionalno sa rastom etikete? I koji je okvirni procenat izdatih demo snimaka, ako ih je uopšte bilo?

Dogodila se jedna eksplozija demo snimaka u poslednjih nekoliko godina. Trenutno, mislim da smo dostigli vrhunac, pogotovo kada ne moraš da snimiš materijal na disk i pošalješ ga poštom, već samo pošalješ link za onlajn skidanje.

MICHAEL MAYER – Kompakt Records

I vi to prihvatate?

Pa, iskreno, meni se to ne sviđa. Mislim da je to nedovoljno ličan način promovisanja sopstvene muzike. Naročito kada neki ljudi pošalju isti mejl svim etiketama... to je kao spem-mejl. Ako je to u pitanju, takve stvari ni ne preslušavam. I ovako postoji jako mnogo muzike. Preslušam sve što je direktno poslato Kompaktu, ali ne preslušavam anonimne linkove. Mislim da to nije način kako se pristupa jednoj etiketi i to svakako nije način kako bi neko trebalo da se odnosi prema svojoj muzici. Ako neko zaista želi da njegov materijal objavi određena izdavačka kuća, onda bi trebalo da pošalje svoju muziku samo na tu adresu i nigde drugde.

I da li ste vi objavili neki u skorije vreme?

Da, da! Pronašli smo tako mnogo naših izvođača. Rex the Dog bi bio jedan takav primer, Gui Boratto i The Fieldjoš skoriji.

Mislim da se sećam da sam pročitao negde za The Field, on mi je omiljen. Mislim da će mi biti u prvih pet albuma 2007. Dobro, možda u prvih 10…

Mi dobijamo oko 50 demo snimaka nedeljno i ponekad je zaista mukotrpno preslušavati sve što ljudi pošalju, jer zaista šalju sve i svašta. Nekad dobijamo hip hop demo snimke ili psy trance. Takve stvari, naravno, preskačemo. A onda se odjednom pojavi nešto kao The Field, gde se tačno čuje da je naša muzička prošlost znatno uticala na njega, kao i da on oseća da se uklapa u Kompakt. A kada još i stupiš u kontakt sa tom osobom i ispostavi se da je to jedan veoma fin čovek, onda sve bude još zabavnije. Tako je bilo, ja mislim, u svim slučajevima: zaljubili bismo se u muziku, a potom bi upoznali i osobu za koju se uvek ispostavljalo da je neko fin. To je samo još jedan dokaz koji ide u prilog teoriji da loši ljudi prave lošu muziku.

Interesantno je to što je Prototype Rex the Doga bio demo snimak, jer sam poprilično siguran da je to jedno od Kompaktovih najprodavanijih izdanja.

Možda, nisam baš siguran. Sve je to bilo jako čudno. Kada smo dobili taj demo, na prvi pogled, delovao je jako atraktivno zbog onog crteža. To je bila jedna od onih stvari koja se automatski izdvojila. Meni se odmah dopao, dok Wolfgang nije bio baš siguran. Trebalo nam je čitava tri meseca da donesemo konačnu odluku da ga kontaktiramo i licenciramo njegovu muziku. To izdanje je jedno od onih koje postaje dopadljivije sa svakim sledećim slušanjem i nekako je pravo čudo što ga se nijedna druga etiketa nije dočepala pre nas, jer on je zaista talentovan producent. Takođe, on je ranije imao dosta uspeha u Velikoj Britaniji kada je neki njegov stari singl ušao u zvanični UK top 10.

MICHAEL MAYER – Kompakt Records

Možda je baš zato želeo da ostane anoniman...

Možda je stidljiv... A možda je imao i neka loša iskustva u prošlosti.

Kako je moguće da ne znaš koji su najprodavaniji singlovi na Kompaktu?

Zato što se to stalno menja... neka izdanja ne prestaju da se prodaju dok druga naprasno prestanu. Verovatno bih mogao da ti kažem prva tri, ali prvih pet teško.

OK, reci mi ta tri onda.

Neću! (smeh) To ne govori ništa o samom kvalitetu te muzike, negde se jednostavno radi o slučajnostima...

Ta informacija bi mogla da bude od značaja široj publici, rekao bih.

Pa, The Orb bi bili među najprodavanijima na Kompaktu. Izdanja mogu biti najprodavanija iz totalno suprotnih razloga kao Oxia iz serijala Speicher ili 12-inčna izdanja Happinessa i Superpitchera. Ponekad, razlozi zašto se nešto prodaje, a nešto drugo ne deluju sasvim metafizički. Takve stvari ne mogu da se isplaniraju, ili se desi ili ne.

Što se tiče Kompakta kao distributera, zanima me da li distribuirate samo ono što vam se sviđa ili pak i ono za šta prosto mislite da ima prodajnog potencijala?

Pa, zapravo, odluka da distribuiramo izdanja određene etiketu dosta zavisi od toga da li nam se sviđa osoba ili osobe koje stoje iza te etikete ili da li nam se sviđa muzika ili oba ta faktora.

Vi u Nemačkoj imate uticajne magazine koji se bave klupskom kulturom i elektronskom scenom (Groove, Spex...), ali što se tiče engleskog govornog područja, ne može se pobeći od uticaja Philipa Sherburna - on piše za Pitchfork, The Wire, eMusic, XLR8R... To je svojevrsni monopol klupskog novinarstva... nedavno je objavio i svoj prvi singl. Šta misliš o njemu?

Ne dopada mi se. Poznajem ga lično i mogu da razumem kako i zašto on to sve radi i poštujem što je prešao čuvenu granicu od kritičara do stvaraoca. On jako puno putuje, veoma je druželjubiv i sklapa prijateljstva gde god može, pa mi njegov uspeh ne predstavlja nikakvu misteriju. Njegov singl nije loš, ali mi se više dopada remiks (smeh).

MICHAEL MAYER – Kompakt Records

Pojavilo se nekoliko izdanja koja potpisuju producenti iz istočne Evrope: Rumun Petre Inspirescu na švajcarskoj etiketi Cadenza, a i ovdašnji Marko Milosavljević je uspostavio remiks saradnju sa Gebruder Teichmann, prvim muzičarima povezanim sa Kompaktom koji su gostovali u Beogradu. Da li se to zaista nazire neki novi zvuk, scena ili je to još jedan termin generatora hajpa?

To je veoma logično. Tamo gde je neka vrsta muzike posebno popularna, očekivano je da će određeni procenat onih koji je slušaju pokušati i da je pravi. Zahvaljujući takvim primerima, ruše se granice koje inače postoje pa je lakše uživati u nekoj muzici iz Rusije nego sporazumeti se sa njenim autorom.

Nedavno su Underworld najavljujući svoj novi album spomenuli Kompakt i nemački klupski zvuk kao glavni uticaj. Kako ste reagovali na to?

Nisam ni znao za to! Voleo sam Underworld na početku njihove karijere, mada nikada nisam pao pod religijski kult kakav oni predstavljaju svojim fanovima kojih ima zaista mnogo.

Mogu da kažem da sam srećan zbog toga, ali još uvek nisam čuo album da bih prepoznao naš uticaj.

Da li bi mogao da izdvojiš neke numere koje bi jako voleo da pustiš u klubu, ali koje bi odudarale od koncepcije kluba?

Novo izdanje koje ima Pepe Bradock, iako pravi klupsku muziku, sada ima jako čudno izdanje... Panda Bear, njega jako volim.

Panda Bear?! To će biti na prvom mestu moje liste.

I na mojoj. Zapravo sam pustio njegovu pesmu tokom jednog DJ seta u Kelnu.



Komentari

  • Gravatar for maare
    maare (gost) | 06.11.2007. 21.36.51
    Panda Bear, The Field, Battles - meni svi medju prvih pet ove godine, uz Grails (prvi) i za ovo peto nisam siguran jos, ima dosta kandidata. Kompakt kida. Ako neko ima neke preporuke za neke starija izdanja s etikete neka ih dojavi- poznata mi je edicija "future sound of jazz", "kompakt50" itd. poz
  • Gravatar for maare
    maare (gost) | 06.11.2007. 22.12.17
    prespojio kompakt s compostom. mea culpa. poziv za preporuke ostaje :)
  • Gravatar for Lemmy
    Lemmy (gost) | 07.11.2007. 08.39.43
    topla preporuka: Boards of Kanada (Compakt)
  • Gravatar for Driton
    Driton (gost) | 07.11.2007. 09.20.26
    ti Lemmy! sedi 1. a Marko na popravni!
  • Gravatar for maare
    maare (gost) | 07.11.2007. 11.07.00
    kazi iz kojih udzbenika :)
  • Gravatar for Hajrudin
    Hajrudin (gost) | 07.11.2007. 12.56.09
    ma pichvork bre!
  • Gravatar for zarko
    zarko (gost) | 07.11.2007. 14.34.06
    super intervju.
  • Gravatar for m
    m (gost) | 08.11.2007. 08.24.10
    fini ljudi prave i losu muziku
Morate biti prijavljeni da biste komentarisali tekstove.

NAPOMENA:

Komentari ne odražavaju stav redakcije Popboksa već je ono što je u njima napisano isključivo stav autora komentara.

Da bi vaš komentar bio objavljen potrebno je da bude vezan za sadržinu teksta, odnosno da predstavlja mišljenje o objavljenom tekstu.

Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare, kao ni one čijim bi se objavljivanjem prekršio Zakon o javnom informisanju.

Ukoliko nam u komentaru ukažete na činjeničnu, gramatičku, slovnu, tehničku i sl. grešku, bićemo vam zahvalni i prosledićemo informaciju odgovornima u redakciji, ali taj komentar nećemo objaviti.

Komentare koji se tiču uređivačke politike nećemo objavljivati, sve predloge (i zamerke, pohvale...) koje imate možete nam poslati e-mailom.