Dobra vest za sve željne tvrde naučno-fantastične akcije: sa novim Sudijom Dreddom se nije šaliti. Ovoga puta nema skidanja šlema i izbegavanja primene ekstremne sile. Sve je baš onako kako je Dreddov tvorac John Wagner i zamislio
Originalni naziv: Dredd 3D
Scenario: Carlos Ezquerra, Alex Garland, John Wagner
Uloge: Karl Urban, Olivia Thirlby, Lena Headey
Žanr: Naučna-fantastika
Trajanje: 95 min
Proizvodnja: Engleska/Južna Afrika, 2012.
Stallone ili Urban? Cannon ili Travis? Dileme nema. Prvu filmsku adaptaciju Sudije Dredda (1995) prezreli su svi poklonici ovog sjajnog i beskompromisnog stipa. Reditelj Pete Travis (Vantage Point) i scenarista Alex Garland (Plaža, Sunce, 28 dana kasnije…) nisu ponovili greške načinjene u Cannonovom/Stalloneovom filmu. Umesto razvodnjenog i usiljeno šaljivog SF-a, novi film nudi nasilnu i mračnu viziju budućnosti po mustri one koju je 1977. godine osmislio John Wagner.
U jedinom preostalom gradu na planeti, gargantuovskom Mega Sitiju 1, živi 800 miliona stanovnika. Suočavanje sa zločinom je deo svakodnevnice većine, a jedini spas predstavlja elitni odred sudija koji imaju dozvolu za presuđivanje i ubijanje. Prilikom naizgled rutinske istrage, Sudija Dredd (Karl Urban) i početnica Cassandra Anderson (Olivia Thirlby) bivaju zarobljeni u sirotinjskom stambenom komplesu Peach Trees, te prisiljeni na krvavu borbu sa bandom svim mastima premazane Madeline „Ma-Ma“ Madrigal (Lena Headey).
Novi Sudija Dredd je jednostavan i ekonomičan film, uz to i izuzetno nasilan. Početak je impresivan u svakom pogledu: postapokaliptični Mega Siti 1 je uspešno oživljen uz pomoć kompjuterskih efekata, a njegov spasilac Sudija Dredd sa puno žesta i poleta isteruje svoju okrutnu ali neophodnu pravdu. Karl Urban (Doom) je ubedljiv, sugestivan čak i ispod šlema. Olivia Thirlby (Juno) je pravo otkrovenje, naročito imajući u vidu nenadahnutu prošlogodišnju ulogu u Najmračnijem satu. Mlada i neiskusna Sudija Anderson je obdarena natprirodnim moćima koje su mač sa dve oštrice: njena vidovitost može biti spasonosna, ali je ujedno i veliko, možda čak i fatalno opterećenje. Najviše od svih se zabavila Lena Headey (Igra prestola). Ma-Ma je negativka unakaženog lica i kratkog fitilja, potpuno mahnita i spremna na sve oblike nasilja. Posle njenog eksplozivnog nastupa, neka se neko samo usudi da kaže kako su žene slabiji (ili barem manje nasilan) pol.
Iako se na internetu može pronaći podatak da je novi Sudija Dredd koštao između 45 i 50 miliona dolara, reklo bi se da je ta cifra prilično preuveličana. Naime, od trenutka kada Dredd i Andersonova dospeju u Peach Trees, film u podukcionom pogledu postaje skromniji i počinje da podseća na B akcijaše namenjene DVD/Blu-ray tržistu. Takođe, imajući u vidu koncept i lokaciju (čuvari zakona protiv zlikovaca u od ostatka sveta izolovanoj višespratnici), Sudija Dredd se može doživeti i kao neka vrsta futurističke verzije mnogohvaljene indonežanske akcije The Raid: Redemption. U pitanju je samo koincidencija i ništa više, ali, bez obzira, ova sličnost pomalo kvari utisak.
Bez obzira na povremene posrtaje, Sudija Dredd je iznenađujuće dobar film. 3D odlično funkcioniše, naročito u scenama u kojima se prikazuje efekat droge poznate pod nazivom slo-mo (uživaoci sve ono što se događa oko njih vide usporeno). Nažalost, Sudiju Dredda je zadesila ista sudbina kao i film Skot Pilgrim protiv sveta (2010). Oba filma su verne i kvalitetne ekranizacije popularnih stripova, ali publika nije pohrlila da ih pogleda. Zaista je šteta što, po svemu sudeći, nećemo biti u prilici da pogledamo Sudiju Dredda 2, potencijala za nastavak je svakako bilo, ali bar možemo proslaviti činjenicu da je u bioskope stigla jedna valjana stripovska adaptacija. To je nešto što se ne događa previše često.
NAPOMENA:
Komentari ne odražavaju stav redakcije Popboksa već je ono što je u njima napisano isključivo stav autora komentara.
Da bi vaš komentar bio objavljen potrebno je da bude vezan za sadržinu teksta, odnosno da predstavlja mišljenje o objavljenom tekstu.
Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare, kao ni one čijim bi se objavljivanjem prekršio Zakon o javnom informisanju.
Ukoliko nam u komentaru ukažete na činjeničnu, gramatičku, slovnu, tehničku i sl. grešku, bićemo vam zahvalni i prosledićemo informaciju odgovornima u redakciji, ali taj komentar nećemo objaviti.
Komentare koji se tiču uređivačke politike nećemo objavljivati, sve predloge (i zamerke, pohvale...) koje imate možete nam poslati e-mailom.
Komentari