Bitka za Los Anđeles nudi priču koja promoviše američke marince kao vrhunsku vojnu grupaciju, koji su, i u najtežim uslovima, iskazujući hrabrost i borbenost, spremni da se suprotstave svakoj i svakakvoj sili
Originalni naziv: Battle: Los Angeles
Scenario: Christopher Bertolini
Uloge: Michelle Rodriguez, Bridget Moynahan, Aaron Eckhart, Lucas Till, Joey King, Michael Peña, Claudia Wells, Taylor Handley
Žanr: akcioni, SF
Trajanje: 116 min
Proizvodnja: SAD, 2011.
Iako izgleda kao SF film, Bitka: Los Anđeles daleko više funkcioniše kao ratni film. Munjevita i šokantna invazija vanzemaljaca zatiče planetu nespremnu. Vojska pokušava da se nosi sa novonastalom situacijom, a u fokusu priče je grupu marinaca na zadatku evakuisanja civila iz zabačene policijske stanicu u delu Los Anđelesa koji već drže vanzemaljci. Redukovanje fokusa na grupu vojnika omogućava detaljniji prikaz te grupe marinaca uz ideje koje je definišu i istovrmeno uzdižu - ideja vođe, ideja efikasnosti jedinice na terenu, moto “no man left behind” i ideju potpune požrtvovanosti zarad spašavanja života civila.
Posle osporavanih intervencija američke vojske u Avganistanu i Iraku, koje nisu zabeležile željeni uspeh, a pre svega su dovele u pitanje smisao vojnih intervenicja Amerike, ne bi bilo lako osmisliti opravdanog neprijatelja američkim trupama. Za to su poslužili vanzemaljci, o kojima u filmu saznajemo da su tehnoški daleko napredniji od nas, i da imaju vrlo gadne namere, što je sasvim jednostavan prikaz ali ujedno i sasvim dovoljan. Takvom postavkom, uspostavljen je jednodimenzionalni neprijatelj par excellence, prema kome može biti usmerena apsolutna mržnja. Upravo to stvara idealnu situacija, kroz idealnog protivnika, koji će u prvom naletu baciti američke trupe na kolena i pružiti im priliku da pokažu svoju neskrivenu moć i efikasnost kada se posle toga uzdignu iz pepela i sukobe sa takvim Golijatom.
Složeni postupak promovisanja brojnih kvaliteta vojske, prisutan je kako u pojedinačnim činovima vojnika, tako i u karakteru samog zadatka. U filmu su pažljivo građeni takvi momenti. Krenuti iza neprijateljskih linija, ne mareći za opasnost i cenu, sa ciljem spasavanja nezaštićenih civila, polazište je koje stvara predstavu o vojsci kao vrhunskoj instituciji u službi građana. Značaj vođe, autoritarne figure koja se brine o svojim vojnicima, ocrtan je kroz dinamiku likova poručnika (Ramon Rodriguez) i vodnika (Aaron Eckhart), i njihov odnos prema vojnicima. Jedan mlađi poručnik, moraće da nauči cenu odluke u presudnom trenutku za živote vojnika. Stariji vodnik pokazaće koliko je težak taj teret odgovornosti. Kroz sukob vodnika i jednog od vojnika čiji je brat poginuo pod prethodnom komandom vodnika izložena je neizbežna teskoba usled smrti vojnika. U sceni dijaloškog sukoba između njih dvojice, emotivno naglašenoj, koncept odavanja pošte kroz sećanje palim borcima još jednom je prikazan kao način na koji se izlazi na kraj sa neizbežno prisutnom smrću saborca.
Stalni pritisak kako neprijatelja tako i vremenskih rokova za obavljanje zadatka, filmu daju neumornu dinamiku i izrazito ozbiljan ton. To je postignuto krupnim kadrovima, njihovim brzim smenjivanjem i konstantnim korišćenjem kamere iz ruke. Osećaj momentalne opasnosti i uzbuđenja dominira filmom. Scenografija koja sugeriše poptuni haos i beznađe u kome se našao razrušeni L.A. postaje ubedljivo okruženje za dizanje iz pepela neumoljivih američkih vojnika, koji će, kroz taj proces, pokazati svoju neizmernu neustrašivost, požrtvovanost, efikasnost i hrabrost.
NAPOMENA:
Komentari ne odražavaju stav redakcije Popboksa već je ono što je u njima napisano isključivo stav autora komentara.
Da bi vaš komentar bio objavljen potrebno je da bude vezan za sadržinu teksta, odnosno da predstavlja mišljenje o objavljenom tekstu.
Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare, kao ni one čijim bi se objavljivanjem prekršio Zakon o javnom informisanju.
Ukoliko nam u komentaru ukažete na činjeničnu, gramatičku, slovnu, tehničku i sl. grešku, bićemo vam zahvalni i prosledićemo informaciju odgovornima u redakciji, ali taj komentar nećemo objaviti.
Komentare koji se tiču uređivačke politike nećemo objavljivati, sve predloge (i zamerke, pohvale...) koje imate možete nam poslati e-mailom.
Komentari