(Mascom)
Prvo zaokruženo delo generacije koja dolazi nakon one koja je stvorila kreativnu eksploziju domaćeg rapa u prvoj polovini ove decenije
Majmun idzuo je dobro osmišljena, a zatim ozbiljno i umešno ostvarena celina u kojoj se na planu pojedinačnih numera krije dosta potencijalnih hitova i klasika, jakih pesama kao i numera koje su neizbežne u izgradnji celine.
U pesmama Jedan je pao i Radi šta te plaća, THCF (Borko Vujičić Bore i Stefan Gligorijević Zuluf) grabe sav beton koji mogu da uzmu rukama, stežu ga, istiskuju iz njega cement, a stezanjem preostalog peska i šljunka stvaraju monolitne stene, himne svakodnevice dece ulica.
Opek’o sam se je snažna tema u kojoj je vešto održana napetost između iskustva ličnog sukoba sa institucijama sistema i/ili autoritetima i generacijskog krika, koja kulminira u refrenu. Naslovna pesma predstavlja niz ličnih, upečatljivih, dinamično izmontiranih kadrova uličnog života koje objedinjuje ekipni sleng izraz s pravom promovisan u koncept albuma, dok je Hip Hop jedna od smislenijih posveta muzici i kulturi u kojoj preko beata izgrađenog oko samplea Curtisa Mayfielda refren ponovo diže sadržaj izrazito ličnih strofa na opštiji nivo, na kojem će se prepoznati svako ko je makar na kratko bio deo ovoga što zovemo hip hopom.
Među pesmama koje čine meso albuma dominira prvi singl Trenerka stil. Počev od beata pa do rima, to je verovatno jedan od najtvrđih prvih singlova domaćeg rapa koji istovremeno autentično priča o ulici ovde i sada, a sadrži i dovoljno komercijalnog potencijala – sponzorsku temu i vezivanje za ’90-e.
Kvalitetom odišu i Život nije samo jedan, Imamo i Cim cam, u kojoj je gost Medox. U pesmama Ne može ništa na pola i Bulevar nasilja svoj sada već prepoznatljiv pečat mladog lava tvrdog blokovskog rapa ostavlja Marlon Brutal (u pesmi Bulevar nasilja Marlon na trenutak čak uzima šou THCF-u koji, iako dobri, nisu na nivou koji su izborili ostalim strofama na albumu).
Zaokruženost albumu daju numere koje predstavljaju njegovo vezivno tkivo – počev od odlično sklopljenog i odglumljenog skita Gangsta Wave (uvoda za ključnu represent numeru THCF), koji evocira uspomene na skitove albuma tzv. zlatnog doba američkog rapa, preko opuštene represent pesme Pokid’o membranu, koja svojom cipher atmosferom daje albumu ravnotežu čuvajući ga od suvoparne ozbiljnosti, pa do poslednje pesme Budi čvrst, koja napetost albuma usredsređenog na priče o borbi i cimanju na ulici uobličava u zrelu, optimističnu, iskustvom ojačanu volju za život. Numere iz tzv. trećeg plana čine da sve na ovom albumu diše kao jedno.
...
Stil THCF-a se nameće kao zanimljiva tema. Dok će ga mnogi površno okarakterisati kao spoj ekipnog stava BS-a, Juiceove ulične sleng ezoterije, VIP/Bassivity savremenosti i upeglanosti pa čak i vutra-rap opuštenosti 43-23 ekipe, istina je, čini se, na drugoj strani.
THCF naravno kreću od istog predmeta od kog kreće i većina pomenutih rapera (beogradske i srpske ulice), verovatno su tokom svog razvoja pokupili razne uticaje, ali oni pored prepoznatljivih i savršeno ubedljivih vokala za ovakvu vrstu priče kao i izgrađenog deliveryja poseduju nerv za tvrdokorni rap koji je autentičan. To se najbolje može primetiti na planu flowa, koji je dovoljno jak da se vidi da umeju, ali uravnotežen svešću da uglačanost vokalnog izraza narušava neposrednost i sirovost koja (bi trebalo da) je esencija rapa.
Što se tiče beatmakera, THCF su pronašli prave saradnike. Na beatovima koji odlično podržavaju njihove rime su Coby, J Cook, Dash Baby Bounce, Pera, Rexxxona, Lud, Jimi Triple B, i Legend (LA). Izvanredne cutove i scratcheve u više pesama uradio je DJ Doobie.
THCF ovim albumom daju još najmanje dva značajna doprinosa domaćem rapu. Naime, Majmun Idzuo kvalifikuje THCF kao nastavak nečega što se već može nazvati tradicijom srpskog rapa. Reč je o liniji Belgrade Posse – Full Moon – VIP – THCF, u okviru koje su u postavljanju temelja izraza svake od grupa pomogli članovi grupe koja joj neposredno prethodi.
U slučaju THCF-a, Rexxxona iz grupe VIP je producirao skoro polovinu beatova njihovog prvog a potpisuje i odličan beat naslovne numere ovog albuma, dok Ikca, drugog člana VIP-a, dobar deo slušalaca prepoznaje kao neku vrstu preteče stila članova THCF-a, bar kada je reč o uticajima iz domaćeg rapa.
Drugi veliki doprinos ovog albuma je to što je on prvo zaokruženo delo generacije koja dolazi nakon one koja je stvorila kreativnu eksploziju domaćeg rapa u prvoj polovini ove decenije. Majmun Idzuo tako predstavlja dobru najavu za radove perspektivnih ekipa poput niške One Shot, šire ekipe novosadskih rappera okupljenih oko članova originalne postave grupe Unija, beogradskih ekipa Bauk Squad, Sick Touch, Carski rez, VTO i mnogih drugih.
THCF su, dakle, na albumu Majmun Idzuo usredsređeniji i konkretniji nego ranije. Upravo na osnovu tog sveukupnog zaoštravanja izraza, rap THCF-a je sada znatno otvoreniji za slušaoce izvan rapa, što naizgled deluje paradoksalno, verovatno zato što je tako nešto (nažalost) retka pojava.
Stvar je, naime, u tome što su THCF onaj iskonski rap i ulični šmek u kome jednostavne, sirove i direktne rime zvuče jako kada ih iznosi neko ko ima veštinu i predispozicije, a koji su ranije samo nagoveštavali, sada uspeli da skoro u potpunosti ožive u muzici i rečima. I idzuli su.
Audio:
NAPOMENA:
Komentari ne odražavaju stav redakcije Popboksa već je ono što je u njima napisano isključivo stav autora komentara.
Da bi vaš komentar bio objavljen potrebno je da bude vezan za sadržinu teksta, odnosno da predstavlja mišljenje o objavljenom tekstu.
Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare, kao ni one čijim bi se objavljivanjem prekršio Zakon o javnom informisanju.
Ukoliko nam u komentaru ukažete na činjeničnu, gramatičku, slovnu, tehničku i sl. grešku, bićemo vam zahvalni i prosledićemo informaciju odgovornima u redakciji, ali taj komentar nećemo objaviti.
Komentare koji se tiču uređivačke politike nećemo objavljivati, sve predloge (i zamerke, pohvale...) koje imate možete nam poslati e-mailom.
Komentari