Događaj koji su organizatori najavljivali kao “zvanični izbor najboljih domaćih DJ-eva” pretvorio se u mutanta sa ekstremitetima lokalne klupske politike, sveprisutnog korporativnog interesa, nesnađenog “superstar DJ gosta”, haotičnog duela Ladytron DJ tima i unapred poznatog pobednika
Organizacija: Heineken Music i Electroshock Production
Mesto: Hala EXPO XXI, Novi Beograd
Vreme: Petak, 26. oktobar 2007
Heineken Music organizuje izbor za najboljeg domaćeg DJ-a već treći put, a ove godine prvi put, kako se navodi, i zvanično. Glasalo se isključivo na Telekomovom portalu NaDlanu. Od predloženih 40 DJ-eva u drugi krug je prošlo njih 13, od kojih je tri sa najviše glasova trebalo i da nastupe. Pored uobičajene prodaje ulaznica, bila je organizovana i online nagradna igra.
Od ponoći u petak, svako ko je poslao e-mail dobio je informaciju gde može da preuzme dve besplatne karte. Iako se u danu događaja nigde nije pojavilo zvanično saopštenje o pobednicima, na forumu chillout.co.yu su procureli kako spisak tri najbolja, tako i satnica događaja. Nekoliko dana ranije bilo je poznato i da je “special guest star” glumac/ex-muzičar Srđan Žika Todorović, koji je pre nešto više od 10 godina bio jedan od ljudi iz prve generacije beogradskih tehno DJ-eva.
Još jedan pokušaj nekog organizatora da se satnica ispoštuje prošao je bezuspešno – ljudi jedva da je bilo pre ponoći, pa je deo AleXandrovog seta prošao u popunjavanju hale, a ko je znao satnicu mogao je da zaključi da je on i trećeplasirani.
Blago eterični deep progressive house, dovoljno spor i dovoljno inteligentan, bio je pristojan uvod. I dalje pod jakim svetlima, velikim projekcijama ambalaže i neveštom video režijom, hala je više ličila na usputnu zabavu nekog većeg sajma.
Komešanje na DJ pultu otkriva specijalnog gosta – Žika Todorović u ulozi DJ-a koji se vraća na scenu. Sa nepraktičnom frizurom - kosom preko čela - Žika više dodiruje i pomera slušalice na glavi nego opremu, ali ostvaruje kontakt sa publikom: što svojim prisustvom, što izborom ploča od kojih su neke bile stare bar 10 godina.
Po procureloj satnici, posle Žikinog seta trebalo je da usledi i proglašenje, ali je ovo pomereno za kasnije, najverovatnije usled procene da hala još uvek nije puna onoliko koliko će biti – i to se ispostavlja kao tačno.
Za DJ pult staje Marko Vuković i pantomimom odmah uspostavlja direktnu komunikaciju sa prvim redovima. Malo srce (načinjeno šakama), a zatim i veliko (ruke, ramena, idemooo)... njegova motorika telom u bliskoj je korelaciji sa samim miksom, ali izbor muzike ostaje sveden na masovno prijemčiv i previše jednoličan electro-house, koji iako bez hitova, zadovoljava veći deo publike. Kraj Vukovićevog seta prelazi u Štrausovu Tako je govorio Zaratustra, podiže se u visinu široko postolje sa nagradama. Žika se pojavljuje kao voditelj - ovog puta malo pijaniji.
“Sad ću da vam kažem ko je pobedio, a vi šatro ne znate...”
Zvanično saznajemo da je preko 10.000 klabera glasalo i da su tri najbolja AleXandar DJ, Bokee i pobednik Marko Vuković. Oni dobijaju nagrade u obliku ploča koje su optočene nekakvim providnim materijalom, a Žika najavljuje – Ladytron.
Sa krova se spuštaju dva polučoveka-polurobota (maskama nalik trenutnom Daft Punk stajlingu) i ostaju u nadplesu sa ograđenim igračicama.
DJ polovinu Ladytron čine Mira Aroyo i Reuben Wu, a njihov back-to-back DJ set jasno ukazuje na prisutne koji su došli samo zbog njih. Nastup oscilira od tehnički preciznog prljavog elektra za koji je zadužen Reuben, do Mirinih brutalnih grešaka prilikom skoro svakog pokušaja miksa. Međutim, ona svojim izborom bitno utiče na raznovrsnost muzike.
Za sam početak - megapopularni hit Justice D.A.N.C.E. određuje putanju ovog miksa koji će sve vreme biti na pola puta između ideje i realizacije. Dva tela, dva uma, dva shvatanja njihovog dela večeri kulminiraće najdaljim odlaskom u alternativnu elektroniku - Von Südenfed sa Fledermaus Can't Get It dovode vapaj Marka E. Smitha u nezamislivo okruženje i neodobravanje, ali će nakon LFO-ovog Freak i DFA remiksa She Wants To Move od N.E.R.D. najveće oduševljenje izazvati Rage Against The Machine i Killing In The Name Of u svežem SebastiAnovom remiksu.
Devedesete su i dalje u modi, treba ih samo malo remiksovati.
Koliko je surovo Mira grešila u svojim prelazima, toliko je surov bio i Bokee koji je njenu poslednju pesmu (i to matične grupe) sekao efektima, da bi odmah započeo svoj miks – bez prilike da se otpozdravi gost DJ. Mira je, kao senka, sačekala svoj disk i neprimetno sišla.
Bokee, pripadnik DJ asocijacije Kinetic Vibe, jedini je dobio full screen režiju na ekranima. Red filtera, red ambijentalnog spuštanja pa ulazak sledećeg bita na fade-in, i tako u krug.
To je stanje druge progresivne DJ scene u Srbiji.
Nezvanično, tri najbolja su dogovorena unapred. Marko Nastić je previše tražio za svoj honorar najboljeg, pa se dogovorilo sa kim se moglo i ukoliko ovde ima i malo istine postavlja se pitanje – čemu izbori ako se unapred zna ko će biti premijer?
NAPOMENA:
Komentari ne odražavaju stav redakcije Popboksa već je ono što je u njima napisano isključivo stav autora komentara.
Da bi vaš komentar bio objavljen potrebno je da bude vezan za sadržinu teksta, odnosno da predstavlja mišljenje o objavljenom tekstu.
Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare, kao ni one čijim bi se objavljivanjem prekršio Zakon o javnom informisanju.
Ukoliko nam u komentaru ukažete na činjeničnu, gramatičku, slovnu, tehničku i sl. grešku, bićemo vam zahvalni i prosledićemo informaciju odgovornima u redakciji, ali taj komentar nećemo objaviti.
Komentare koji se tiču uređivačke politike nećemo objavljivati, sve predloge (i zamerke, pohvale...) koje imate možete nam poslati e-mailom.
Komentari