POSLE VENČANJA – Susanne Bier
Sudbina sa neba i akcija na zemlji
Nekoliko dana posle Palićkog filmskog festivala, dok se utisci polako sležu a pogled upravlja ka domaćim bioskopima (velika očekivanja od Simpsonovih i 28 nedelja kasnije...), vreme je da se pobednikom tog festivala zaključi priča o filmovima viđenim na Paliću
Scenario: Susanne Bier i Anders Thomas Jensen
Uloge: Mads Mikkelsen i Sidse Babett Knudsen
Zemlja: Danska/Britanija, 2006.
Trajanje: 120 minuta
Žanr: drama
Web:
www.aftertheweddingmovie.com
Posle venčanja je na 14. Evropskom filmskom festivalu Palić 2007. pobedio kao najbolji film, a osvojio je i glasove novinara, članova FIPRESCI. I sve to sasvim zasluženo, iako treba istaći da odluka ne bi bila pogrešna i da je nagrađen ruski film Glumeći žrtvu (koji nije ostao bez priznanja samo u drugoj kategoriji), mada je bilo i još par manje očiglednih favorita (poput nenametljivog Halam Fo).
Inače, Posle venčanja zgodno sumira ostatak takmičarskog programa Palićkog festivala u kome su dominirali filmovi preovlađujuće tematike (bilo da je reč o okosnici filma ili nešto sporednijem motivu) međuporodičnih odnosa koji mogu postati (i najčešće i postaju) prilično komplikovani.
U filmu Susanne Bierveć tokom najavne špice upoznajemo Jakoba (Mads Mikkelsen) koji je još odavno iz rodne Danske otišao (pobegao) u Indiju i tamo izgradio novi život, a sada je prinuđen da se na kratko vrati u Kopenhagen radi navodno rutinskog poslovnog sastanka. Zatim upoznajemo i Jorgena, za koga ubrzo saznajemo da je bogataš koji se premišlja da li da finansijski pomogne oko sirotišta koje Jakob vodi u Indiji. Nakon poslovnog sastanka, koji više nalikuje na sudar dva potpuno različita životna stila, Jorgen poziva Jakoba na venčanje svoje ćerke posle koga više ništa neće biti isto.
U polosterovskom obrtu (koji neću otkriti) Jakob dolazi u situaciju da doslovno dobije novi život i kako vreme prolazi, a Jakob pokušava da dokuči prave Jorgenove namere, on shvata da postaje deo priče iz koje ne može svojevoljno da izađe. Shvata i da je taj “novi život” zapravo moguća verzija starog života koga je on napustio kada je otišao u Indiju i koji mu se sad vraća – istovremeno i kao nova šansa, ali i kao prilika za iskupljenje.
Pa ipak, najzanimljivije je što sâm Jakob od tog trenutka postaje epizodista. Njegova sudbina je rešena i on je polako prihvata dok u međuvremenu postaje svedok jedne potresne ljudske drame čiji je glavni protagonista Jorgen.
Posle venčanja govori o porodici kao suštinskoj, a ne tek formalnoj ćeliji društva. Kroz njenu dezintegraciju (a istovremeno i svojevrsnu reintegraciju) ukazujući na kompleksne odnose koji zadiru dalje od pukih muž-žena-deca uloga koje (hirom sudbine ili akcijom proračunatog pojedinca) očas posla mogu dobiti nove protagoniste.
Melodramatičnost koja povremeno ostavlja utisak preteranosti potpuno je razumljiva u datom kontekstu, a Bier balansira takve scene s mnoštvom tihih kadrova – krupnih planova utihnulih ljudskih lica na kojima samo oči govore, ili pak prizora mrtve odnosno umiruće prirode kao podsetnika o prolaznosti svega na ovom svetu.
NAPOMENA:
Komentari ne odražavaju stav redakcije Popboksa već je ono što je u njima napisano isključivo stav autora komentara.
Da bi vaš komentar bio objavljen potrebno je da bude vezan za sadržinu teksta, odnosno da predstavlja mišljenje o objavljenom tekstu.
Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare, kao ni one čijim bi se objavljivanjem prekršio Zakon o javnom informisanju.
Ukoliko nam u komentaru ukažete na činjeničnu, gramatičku, slovnu, tehničku i sl. grešku, bićemo vam zahvalni i prosledićemo informaciju odgovornima u redakciji, ali taj komentar nećemo objaviti.
Komentare koji se tiču uređivačke politike nećemo objavljivati, sve predloge (i zamerke, pohvale...) koje imate možete nam poslati e-mailom.
Komentari
Trenutno nema komentara.
Morate biti prijavljeni da biste komentarisali tekstove.