Ovo je dostojanstven naslednik prethodnika, ali pre svega sveže i zrelo ostvarenje na kome je baš sve na svom mestu. Za nesklone čitanju dužih prikaza dovoljan će biti i sud irečen u samo dve reči – veliki album!
(XL Recordings)
U moru drugih postoji jedna divna knjiga, na koju nikada nije zgoreg nanovo podsetiti. Pre desetak godina prevedena i kod nas, zbirka prča Teško je naći dobrog čoveka autorke Flannery O'Konor, naravno, sasvim slučajno može da posluži kao zgodan književni ekvivalent onome što četvorka Vampire Weekend nude na Modern Vampires Of The City, svom novom dugosvirajućem radu. I mada je Ezra Koenig, gitaista i pevač ovog benda, kao književno nadahnuće za ovaj (kao i prethodna dva albuma) naveo znameniti Povratak u Brajdshed nikada dovoljno u zvezde kovanog Ewelyna Waugha, čini se da upravo narečena zbirka priča Flannery O'Connnor predstavlja najrečitiji literarni pandan raznovrsnosti i složenost života u Americi danas - onome o čemu govore Vampire Weekend na svom trećem albumu.
A Modern Vampires Of The City je pravi trijumf – i volje i umeća i jedinstvenog dara, a recenzentski hvalospevi i značajan uspeh na planu dosadašnjeg tiraža samo potvrđuju i naglašavaju taj sud o ovom albumu kao sveobuhvatnom trijumfu. Vampire Weekend su se odrekli zavodljivih afro-ritmova i pratećih sinkopa koji su nametnuli kao glavna odrednica prethodnog im albuma Contra, a stilsko uobličenje ovde su pronašli u raskošnom produciranom i široko shvaćenom popu na prvom mestu utemeljenom u inteligenciji, kakve je poodavno sramotno malo u aktuelnoj pop-muzici. Ako ćemo preciznije, Vampire Weekend na ovom izdanju ostaju verni početnoj poziciji, poziciji autora druželjubivog i uhu ugodnog indie-popa (mada se u ovom konkretnom slučaju ta odrednica 'pop' uz ne previše premišljanja može preinačiti i u 'rock'), toliko druželjibivog, a autorski zaokruženog i promišljenog da mu odrednica 'indie' u smislu potvrde zahtevnije i sadržajnije prirode zapravo više nije ni potrebna.
Postoji jedna divna knjiga, a ovde postoji i jedna pesma oko koje sve ostalo i izatkano. Srž ovog albuma predstavlja izuzetna numera Step koja u sebi spaja dosta toga ne toliko lako pomirljivog – polaznu baroque pop mustru, melanholični sentiment indie-popa, diskretnu sprdnju i suptilno postavljeno savremeno produkcijsko ruho. I premda će Step u mnogim izborima lako figurirati kao vrhunac ovog izdanja, ovaj prikaz ne sme da prođe bez jasnog i glasnog pojašnjenja da su Vampire Weekend na Modern Vampires Of The City iznedrili čitavu zbirku sjajnih trenutaka, počev od početnog madrigalističkog chamber popa u Obvious Bicycle (uz varijaciju prisutnog i kasnije u Young Lion), preko nadahnutog irskog folka u Unbelievers, osvrta na klasični rock u Run i nešto popičnijoj numeri Don't Lie, bogatijoj za (uz nešto retro-soul štimunga), pa sve do zavodljivo rockabilly plesne Diane Young, nagoveštaja ska i pop-punka u Finger Back, onovremenske alt-country brzalice Worship You, sondheimovske operete Hudson i naprosto nadžanrovski divne i duhovite Ya Hey.
Mnogo je toga toga čime Vampire Weekend u ovoj epizodi mogu da se podiče – tu su odlične pesme, svež i zreo zvuk, osobena lirika, kitnjasta, a savim primerena produkcija (zasluga Rostama Batmanglija i Ariela Rechtshaida), jasan otklon u odnosu na ranije nuđeno... ; savim dovoljno, pa i više no što je zbilja nužno za titulu jednog od najozbiljnijih kandidata za album godine čiju smo tek polovinu potrošili.
NAPOMENA:
Komentari ne odražavaju stav redakcije Popboksa već je ono što je u njima napisano isključivo stav autora komentara.
Da bi vaš komentar bio objavljen potrebno je da bude vezan za sadržinu teksta, odnosno da predstavlja mišljenje o objavljenom tekstu.
Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare, kao ni one čijim bi se objavljivanjem prekršio Zakon o javnom informisanju.
Ukoliko nam u komentaru ukažete na činjeničnu, gramatičku, slovnu, tehničku i sl. grešku, bićemo vam zahvalni i prosledićemo informaciju odgovornima u redakciji, ali taj komentar nećemo objaviti.
Komentare koji se tiču uređivačke politike nećemo objavljivati, sve predloge (i zamerke, pohvale...) koje imate možete nam poslati e-mailom.
Komentari