Red je došao i na Srpska posla, još jedan jalov pokušaj ceđenja suve drenovine i presipanja iz nesrećnog šupljeg u ništa manje sneveselo prazno
Srpska posla jedan je od, reklo bi se, stotinjak novih/svežih „formata“ koje je Željko Mitrović, medijski guru u ovom kutku sveta, osmislio ležeći u postelji nakon čuvenog slučaja sistematskog trovanja. Međutim, od novine nema ni početnog slova, jer je lako uočljivo da je ovde reč o tek neveštom prepakivanju i prekombinaciji već rabljenog. Izvođenjem jednostavne formule stiže se do teško porecivog zaključka da su Srpska posla nimalo suptilni zbir zloglasne Farme i egistencijalne pornografije koja je na istom ovom programu išla pod nazivom Gavrilovići. Krajnji rezultet ovog zbrajanja je, da stvar bude gora, bleđi nego što se moglo očekivati, jer ovde nema ni ogoljene eksploatacije Gavriliovića, niti mahnitosti i otvorene patologije iz pomenute Farme. Šta više, ni udarni mozgovi Pinka ne veruju previše u ovu svoju umotvorinu – Srpska posla, mahom zamorna TV “zabava”, aritmična i nedovoljno sočna, smeštena je u nimalo prestižni termin (od 15 časova radnim danom).
U više detalja – četiri manje-više selebritija (Vera Matović, Maja Nikolić, Juice i Teodora Baković, a kasnije umesto Maje Nikolić Ljupka Stević, omiljena pevačica premijera Dačića, odnosno Goga Sekulić) krstare ruralnom Srbijom, a sve pod sumanutom i leksički neispravnom krilaticom „Upoznajte Srbiju kakvu do sad niste upoznali“. Naravno, i ovde se pokazalo ono što je proisteklo kao aksiom nakon Jednostavnog života (sa RTS-a) i sličnih drugih pokušaja – Srbija je odveć mala sredina za proizvodnju potentnih i jasno profilisanih oprečnosti, te svako insistiranje na urbanom identitietu neizostavno vodi ka neplaniranom demaskiranju upitno gradskih pojava. Stoga se sve svodi na glumljenu empatiju, a ponajpre na usiljeno izčuđavanje „gradskih“ nad posebnostima života (kako je to ovde postavljeno) evolutivno niže pocizioniranih „seoskih“. Osim tog samopotvrđivanja gradskog i zvezdanog identiteta prvoloptaški, uz pomoć zbunjenosti nad anatomijom krave i veštinom muže ili tajnama traktorisanja, tu je i podosta uvek uvredljive „svaka čast, domaćine“ snisishodljivosti prema onima koji su otvorili vrata ovoj četvorci. Sa druge strane, tu i tamo i ovoj ekipi i ovakvoj postavci se zadesi nekakav zabavan detalj; u tom smislu se izdvajaju pokušaji Maje Nikolić da zauzda traktor u pokretu, te potraga za ripanjskim vampirom koji ordinira po seoskom groblju u nevreme ili Goga Sekulić koja tokom seanse gledanje u karte primi savet da oko glave protiv uroka izvesno vreme nosi “mrtvačku krpu" ("mrtvačka krpa je deo tkanine odevnog predmeta nedavno upokojenog kojom se ljudi štite od uroka", prim ur, više u klipu ispod).
Imajući u vidu njenu strast ka kolekcionarstvu artefakata likovne umetnosti i posledičnu prestižnu kolekciju sliku, a i računajući redak dar za autoironiju, Vera Matović je jedna od najživopisnijih i najintrigantnijih pojava srpskog folka, te ne čudi da se upravo ona ponajbolje snašla u tom orkestrirano-zauzdavanom nebranom grožđu. Vera Matović je to postigla pokazujući dovoljno zdrave pameti i uvek razoružavajuće dobrodušnosti, kao i zavidni duh i ljudsku toplinu prema domaćinima (sjajan trenutak je kad Matovićeva spremajući sitna drva i šiblje za potpalu grleno zapeva zlatni klasik Kazanžija vatru zapalio, video ispod). Juice, nažalost, i ovde nanovo uludo krčmi sve manje i manje preostalog mu šarma i magnetizma. Maja Nikolić, stalna zatočenica Pinkovih realityja, u ovoj prilici vozi na autopilotu, ne uspevajući da dosegne vlastite vrhunce iz Dvora i Farme, dok kanda nikome nije jasno prisustvo blede i dosadne Teodore Baković, inače, sveže punoletne „studentkinje francuske i srpske književnosti“, friške pevačice I, kako pojašnjavaju Kurir, Blic i slični, devojke Milana Radulovića (u dečačkim godinama poznatog kao Lača, rap začin u turbo-folk podvizima roditelja), sina Marine Tuckaković i Fute Radulovića.
U krajnjem zbiru sve se svodi na ne preterano zanimljiv freak show na temu života na selu; Maja Nikolić se tako po medijima vajkala da ni ne možemo da zamislimo šta su oni sve doživljavali (mada su tu bile kamere da to zabeleže), te da je bilo slučajeva da su ljudi neljubazni prema njima, a neki čak nisu hteli ni u dvorište da ih puste... Sva je prilika da su ti nepovoljni potencijalni domaćini ona tako često pominjana, a vazda neuhvatljiva intelektualna elita Srbije.
Povezano:
NAPOMENA:
Komentari ne odražavaju stav redakcije Popboksa već je ono što je u njima napisano isključivo stav autora komentara.
Da bi vaš komentar bio objavljen potrebno je da bude vezan za sadržinu teksta, odnosno da predstavlja mišljenje o objavljenom tekstu.
Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare, kao ni one čijim bi se objavljivanjem prekršio Zakon o javnom informisanju.
Ukoliko nam u komentaru ukažete na činjeničnu, gramatičku, slovnu, tehničku i sl. grešku, bićemo vam zahvalni i prosledićemo informaciju odgovornima u redakciji, ali taj komentar nećemo objaviti.
Komentare koji se tiču uređivačke politike nećemo objavljivati, sve predloge (i zamerke, pohvale...) koje imate možete nam poslati e-mailom.
Komentari