Kada Hart svira u Beogradu, emocije preuzimaju stvar
Mesto:
Vreme: Četvrtak, 29. april 2010.
U osvrtu na album Zen Arcade grupe Hüsker Dü, kritičar allmusica napisao je da bi bilo nemoguće preceniti uticaj ove ploče na američki rock underground 80-ih.
Isto bi se dalo reći i za uticaj koncerta Granta Harta u KST-u 1995. godine, kada je reč o shvatanju rock svirke. Za taj koncert mnogi kažu da im je „spasao život“, iz jednostavnog razloga što su u vreme potpune izolacije Srbije dobili gotovo nadrealnu priliku da uživo gledaju nastup člana jednog od najomiljenijih bendova iz 80-ih, decenije koja se upravo završila ustupivši mesto Pokolju.
Jedan koncert je bio dovoljan da se život makar na nekoliko sati vrati u normalu.
Sinoćnji koncert Granta Harta u Livingroomu SKC-a imao je nešto od te magije. Mnogo se toga promenilo u međuvremenu (i Srbija i gospodin Hart su malčice pustili stomačiće), ali jedna stvar nije: kada Hart svira u Beogradu, emocije preuzimaju stvar.
Nakon još jednog čvrstog i rasviranog nastupa ŽenaKesa (uživo sve rasviranijih!), na binu se popeo Hart obučen u nekakvu hipijevsku majičicu (na kojoj je bio recimo F16 s natpisom Make love, not war) i u japankama. Od samog početka bilo je jasno da ovo baš i neće biti tipična svirka američkih alternativnih rockera na koje smo navikli poslednjih godina. Mada, koncept je zamišljen jednostavno: Grant Hart sam s gitarom izvodi pesme s novog albuma Hot Wax i časti publiku po kojim osvrtom na golemi Hüsker katalog.
U sličnoj situaciji je 2006. godine bio i Alex Chilton, veliki uzor Granta Harta. Za razliku od Chiltona, koji je manje-više sve što je napravio u vreme Big Stara smatrao đubretom, Hart je sinoć širokogrudo zajedno s publikom prošetao kroz praktično celokupnu svoju karijeru.
Trebalo je videti ozarena lica u publici dok je Hart pevao Green Eyes, The Girl Who Lives on Heaven Hill, I Apologize, Never Talking to You Again, You’re the Reflection of the Moon on the Water... Možda su još bolje zvučale njegove pesme nastale tokom plodne solo karijere, što se posebno odnosi na biser 2541 s albuma Intolerance, meni lično najdraže njegove ploče.
Stekao se utisak da 90% ljudi u publici peva zajedno s Hartom, odajući tako zajednički omaž Hüsker Düju, jer je pesma ime dobila po prostoru u kojem su probali.
Da nije bilo gospodina koji je stalno vikao „Fuck you!“ (a ni Hart mu nije ostao dužan), dok ga obezbeđenje nije izguralo napolje, sinoćni događaj bio bi jedan od emotivno toplijih kojima sam prisustvovao.
Reagujući na maloumne upadice spomenutog, Grant Hart se pokazao onakvim kakav zaista jeste – istovremeno zbunjen i kurčevit, nesiguran i opasan, uništen i spreman da nastavi dalje. „You gave me religion, man“, poručio je mamlazu, otpevavši country standard Roya Acuffa Were You there When They Crucified My Lord.
U tom trenutku su mnoge barijere uzdržavanja i odstojanja pukle. Ni publika ni Grant Hart dotad izgleda nisu bili sigurni u kom će se pravcu stvari razvijati (Hart je u jednom momentu jednom od fotografa iz prvog reda istrgnuo aparat iz ruku i bacio ga u ugao bine, jer je stajao pored limenke piva!), ali blaga napetost je ubrzo nestala i do kraja koncerta se pretvorila u čisiti izliv ljubavi.
Ničeg od toga, naravno, ne bi bilo da nije Grantovih pesama. Tako ogoljene i otpevane njegovim umornim ali neosporno lepim i sugestivnim glasom, rasterale bi one i veće mrakove od par pijanih budala koje viču „Fuck you!“.
Mi koji nismo bili na koncertu u KST-u morali smo do skora da pitamo one koji jesu zašto je to tako. Od sinoć više ne moramo.
NAPOMENA:
Komentari ne odražavaju stav redakcije Popboksa već je ono što je u njima napisano isključivo stav autora komentara.
Da bi vaš komentar bio objavljen potrebno je da bude vezan za sadržinu teksta, odnosno da predstavlja mišljenje o objavljenom tekstu.
Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare, kao ni one čijim bi se objavljivanjem prekršio Zakon o javnom informisanju.
Ukoliko nam u komentaru ukažete na činjeničnu, gramatičku, slovnu, tehničku i sl. grešku, bićemo vam zahvalni i prosledićemo informaciju odgovornima u redakciji, ali taj komentar nećemo objaviti.
Komentare koji se tiču uređivačke politike nećemo objavljivati, sve predloge (i zamerke, pohvale...) koje imate možete nam poslati e-mailom.
Komentari