U pokušaju da izvrši zajedljivu disekciju komičarske profesije, Judd Apatow je na pola filma zaboravio šta je hteo da kaže
Scenario: Judd Apatow
Uloge: Adam Sandler, Seth Rogen, Leslie Mann, Eric Bana, Jonah Hill, Jason Schwartzman, Aubrey Plaza
Žanr: Komedija/Drama
Trajanje: 146 minuta
Proizvonja: USA, 2009.
Treći film Judda Apatowa, Funny People trebalo je da bude njegovo prvo „ozbiljno“ delo. Na neki način on to i jeste. Apatow se ovoga puta bavi ni manje ni više nego smislom života, a iako su hitre opaske pune sirovog humora još uvek tu, sada poprimaju novu, mnogo bolniju oštrinu.
Radnja se vrti oko Georgea Simmonsa (Sandler), uspešne holivudske zvezde, koji leži na lovorikama stečenim snimanjem plitkoumnih „porodičnih“ komedija. Nakon što sazna da boluje od neizlečive bolesti, zatvoren u zlatnom kavezu luksuzne vile, on počinje da preispituje svoj isprazni život.
Pokušavajući da nađe odgovor na pitanje šta je i kada u njegovom životu pošlo naopako, George želi da se vrati korenima - stand-up komediji, i tu upoznaje Irau (Rogen), mladog i talentovanog, ali ne preterano uspešnog komičara. Ira postaje Georgeov asistent, poverenik i dadilja, jedini koji zna za njegovo stanje.
Prva polovina filma zaista obećava. Verbalni ping-pong koji se odvija između Sandlera i Rogena, kao i sličan odnos koji Ira ima sa svojim cimerima (Hill i Schwartzman), predstavlja cinično, otrovno razotkrivanje komičarskog zanata. Treba napraviti dobru šalu – dakle, svi su meta, a konkurencija je bitnija od bilo kakve ljudske emocije.
Urnebesno zabavan na sceni, a u privatnom životu flegmatični egomanijak, George Simmons je jedna od retkih Sandlerovih uloga gde njegov glumački dar dolazi do izražaja. Isto se može reći za Rogena - taman kada je izgledalo da će doveka igrati smušenog buckastog lenjivca, iznenađuje ulogom pasivno-agresivnog zavidljivca. Ni jedan od ovih junaka nije preterano simpatičan, jer obojica ultimativno žele da ukradu tuđi život: Ira žudi za slavom i uspehom svog mentora, a ovaj za ljubavlju i porodicom, koju oličava stara ljubav Laura (Mann).
Da se zadržao na bespoštednom čerečenju sebe i svojih kolega, Apatow bi napravio solidan film. Međutim, cela druga polovina – Goergeov tugaljivi pokušaj da se ponovo uvuče u Laurin život je nepotrebna i besmislena, pa ovaj dvoipočasovni maraton srlja u zbrzan i samo delimično zaokružen kraj. Ono što sve vreme drži film da ne potone je odličan kasting, gde pored dve sjajne glavne izvedbe imamo i niz genijalnih minijatura, od štreberske komičarke Daisy (Plaza) do verbalnog obračuna između Raya Romanoa i Eminema (dobro ste pročitali).
Možda je materija o kojoj film govori ipak previše bliska Apatowu, pa on ne uspeva da joj se približi sa dovoljno ironične distance. Ne pomaže ni to što je potrošio sat vremena stavljajući na pijedestal sopstvenu ženu i ćerke, kao kontrast Georgeovom samačkom životu. Nije problem što ovi ljudi nisu toliko smešni. Problem je što u nekom trenutku postaju dosadni.
NAPOMENA:
Komentari ne odražavaju stav redakcije Popboksa već je ono što je u njima napisano isključivo stav autora komentara.
Da bi vaš komentar bio objavljen potrebno je da bude vezan za sadržinu teksta, odnosno da predstavlja mišljenje o objavljenom tekstu.
Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare, kao ni one čijim bi se objavljivanjem prekršio Zakon o javnom informisanju.
Ukoliko nam u komentaru ukažete na činjeničnu, gramatičku, slovnu, tehničku i sl. grešku, bićemo vam zahvalni i prosledićemo informaciju odgovornima u redakciji, ali taj komentar nećemo objaviti.
Komentare koji se tiču uređivačke politike nećemo objavljivati, sve predloge (i zamerke, pohvale...) koje imate možete nam poslati e-mailom.
Komentari