U bioskopima napokon zdrav repertoarski film kao podsticaj poljuljanom dostojanstvu preostalih gledalaca
Originalni naziv: Law Abiding Citizen
Scenario: Kurt Wimmer
Uloge: Gerald Butler, Jamie Foxx, Colm Meaney, Leslie Bibb, Regina Hall
Žanr: osvetnički triler
Trajanje: 109 minuta
Proizvodnja: SAD, 2009.
Pravda za sve, premda formalno čedo nezavisne produkcije, predstavlja rečit primer zdravog repertoraskog filma čiji su autori svesni i nasleđa i htenja i mogućnosti datog prostora i budžeta.
F. Gary Gray činio je svoje prve značajnije rediteljske korake u danima laganog odumiranja thinking man’s thrillera, cenjenog i voljenog mikrožanra druge povine osamdesetih i prve polovine devedestih. I zaista, njegovi filmovi Set It Off i Pregovarač zgodno se uklapaju u tada već izbrušenu matricu podvrste trilera čija spektakularnost nikako nije u koliziji za pametnim sadržajem. Nakon toga, iz neznanih razloga Gray tone u opskurne i ne baš kvalietne naslove kakvi su A Man Apart i Be Cool. Zato Pravda za sve predstavlja povratak na bojište na kom je nekada izvojevao dve pobede. A i u ovoj epizodi je sasvim blizu tog cilja.
Film bi predstavljao još jedan tipski melanž sudske drame i osvetničkog filma da nije zasnovan na diskretnoj inverziji. Naime, nakon konfekcijskog početka u kome Gerald Butler nezadovoljan sudskim procesom ubicama njegove porodice preuzima pravdu u svoje ruke, priča dobija ne toliko inventivan, koliko efektan zaokret u pristupu osnovnom kosturu priče. Butlerov lik čini sve kako bi bio uhvaćen i osuđen, završi u samici, a likvidacije svih uključenih u slučaj se nastavljaju, pri tom dobijajući na žestini.
Ovo nije prvi film koji polazi od upiranja prsta u birokratsko slavljenje formalizma koji izjeda i najčvršće ustrojene sisteme, niti je posebno inventivan osvetnički film, ali Gray uspeva da ga oneobiči birajući eksplicitno, gotovo grafičko nasilje kao začin u delu priče koji se tiče osvete (što učini da ovaj film na momente zaliči na priču koja je prethodila prikazanom u horor serijalu Slagalica strave).
Pravdom za sve Gray se glasno preporučio za povratak u prvu ligu, Butler dobio film srednjih tržišnih dometa kao pripremu za zamašnije poduhvate, Jamie Foxx priliku da karijeru usmeri stazom koju je svojevremenu utabao Denzel Washington. A gledaoci film sredine puta u kom je lako uživati i čija se prava vrednost spoznaje upravo u bioskopu kao jedinom prirodnom habitatu za ovakva dela.
NAPOMENA:
Komentari ne odražavaju stav redakcije Popboksa već je ono što je u njima napisano isključivo stav autora komentara.
Da bi vaš komentar bio objavljen potrebno je da bude vezan za sadržinu teksta, odnosno da predstavlja mišljenje o objavljenom tekstu.
Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare, kao ni one čijim bi se objavljivanjem prekršio Zakon o javnom informisanju.
Ukoliko nam u komentaru ukažete na činjeničnu, gramatičku, slovnu, tehničku i sl. grešku, bićemo vam zahvalni i prosledićemo informaciju odgovornima u redakciji, ali taj komentar nećemo objaviti.
Komentare koji se tiču uređivačke politike nećemo objavljivati, sve predloge (i zamerke, pohvale...) koje imate možete nam poslati e-mailom.
Komentari