Prekinuti zagrljaji je uz slično koncipirano Loše vaspitanje najbolji film koji je Almodóvar snimio od Oskarom ovenčanog Sve o mojoj majci
Naslov originala: Los abrazos rotos
Scenario: Pedro Almodóvar
Uloge: Penélope Cruz, Lluís Homar, Blanca Portillo, José Luis Gómez, Tamar Novas, Rubén Ochandiano
Žanr: melodrama
Trajanje: 127 minuta
Produkcija: Španija, 2009.
Prekinuti zagrljaji govore o velikoj sudbinskoj ljubavi između režisera i glumice, ali su istovremeno i studija jednog filma u nastajanju, demistifikacija celuloidne magije.
Poigravajući se sa formom, Almodóvar ispreda priču o problematičnom snimanju komedije "Devojke i koferi" (ovaj „film u filmu“ je očigledna posveta Ženama na rubu nervnog sloma), ne propuštajući priliku da, ne bez lekovite doze samoironije, prikaže sjaj i bedu filmskog biznisa.
Preplićući dva vremenska razdoblja i mešajući gorko sa slatkim, Almodóvar pažljivo, po kalupu melodrama Douglasa Sirka, pred gledaoca iznosi tajne i laži iz turbulentnih života svojih junaka. Za razliku od neodoljivo perverznog Lošeg vaspitanja, Španac ovoga puta melodramske postulate preuzima u manje-više izvornom obliku, usredsređujući se na muško-ženske odnose, što novi naslov čini konvencionalnijim ali i prijemčljivijim širem auditorijumu.
Glavna zvezda Prekinutih zagljaja je Penélope Cruz, vodeća španska filmska diva i dugogodišnja Almodóvarova muza koja je, tokom godina, stasala u pristojnu glumicu, pre svega zahvaljujući Almodóvaru. Prekinuti zagljaji su njihova četvrta saradnja i prva prilika da Penélope Cruz zablista punim sjajem u ulozi koja je u potpunosti skrojena po njenoj meri. Iako ne poseduje glumačku veštinu Carmen Maure ili Victorije Abril, ona uspeva da svoju Lenu učini zavodljivo vibrantnom bez obzira – ili možda baš zbog toga - što je od samog početka osuđena na tragičan kraj.
Iako se zbog nedostatka fokusa ne može svrstati među klasike poput Visokih potpetica ili Žena na rubu nervnog sloma, ovaj film predstavljaju jednog zrelog Almodóvara - scenaristu i reditelja koji je u zanatskom smislu na vrhuncu svojih moći.
Bez obzira što se kreće već dobro utabanim stazama i ne dodaje ništa suštinski novo svom opusu, Almodóvar pokazuje da njegov zagrljaj još uvek može da bude topao i zavodljiv.
NAPOMENA:
Komentari ne odražavaju stav redakcije Popboksa već je ono što je u njima napisano isključivo stav autora komentara.
Da bi vaš komentar bio objavljen potrebno je da bude vezan za sadržinu teksta, odnosno da predstavlja mišljenje o objavljenom tekstu.
Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare, kao ni one čijim bi se objavljivanjem prekršio Zakon o javnom informisanju.
Ukoliko nam u komentaru ukažete na činjeničnu, gramatičku, slovnu, tehničku i sl. grešku, bićemo vam zahvalni i prosledićemo informaciju odgovornima u redakciji, ali taj komentar nećemo objaviti.
Komentare koji se tiču uređivačke politike nećemo objavljivati, sve predloge (i zamerke, pohvale...) koje imate možete nam poslati e-mailom.
Komentari