Popboks - MAMURLUK U VEGASU – Todd Phillips - Sve što može poći naopako... [s2]
Gledate arhiviranu verziju Popboksa
Popboks - web magazin za popularnu kulturu

Filmovi · 14.07.2009. 19:03 · 6

MAMURLUK U VEGASU – Todd Phillips

Sve što može poći naopako...

...poći će naopako, kaže Murphyjev zakon. Ovo svakako nije prvi film snimljen po ovom principu. Ali je jedan od boljih.

Sofija Vuković

Ocena:
7


7/10
 

Naslov originala: The Hangover
Scenario: Jon Lucas, Scott Moore
UlogeBradley Cooper, Ed Helms, Zach Galifianakis, Heather Graham, Justin Bartha, Jeffrey Tambor, Sasha Barrese
Žanr: Komedija
Trajanje: 100 min.
Produkcija: SAD, 2009.

Svi smo u svomjim životu pogledali niz komedija o momačkim večerima i svemu što se može iskomplikovati u tim prilikama. Međutim, i u okviru ovog relativno ograničenog podžanra može se krenuti veoma raznolikim putevima. Ovo lepo ilustruju prostodušno komično Momačko veče (1984) sa Tomom Hanksom sa jedne strane i morbidni crnjak na ivici gledljivosti, Loše da lošije ne može biti (1998). Od trenutka kada vidimo promotivni plakat, koji kao da je napravljen za neki od filmova Guya Ritchiea, postaje nam jasno da je ovde reč o ne baš uobičajenom pristupu momačkoj večeri.

Kao prvo, mi rečeno momačko veče nikada ni ne vidimo. Umesto toga, u maniru krimića, reditelj nas baca in medias res, ili bolje rečeno u rastureni luksuzni apartman hotela, gde u jacuzziju pluta lutka na naduvavanje, kroz glavni salon se šetka kokoška, a u kupatilu tigar. Phil (Cooper), Stu (Helms) i Alan (Galifianakis) bude se sa bolnim mamurlukom i sa velikom rupom tamo gde bi trebalo da bude sećanje na prethodnu noć.

Whodunit krimi-romana ovde je zamenjen pitanjem „What the hell happened, and where is our groom?!?“. Pomoću tragova kao što su identifikaciona narukvica iz bolnice, račun iz kapele za instant venčanja i ukradeni policijski auto, naši junaci će pokušati da sklope slagalicu događaja od prethodne večeri i pronađu nestalog mladoženju.

Iako je svako sledeće otkriće do koga će doći sve luđe i neverovatnije, a svaka nezgoda od mnogih u koje upadaju zbog postupaka kojih se ni ne sećaju sve opasnija i zabavnija, prava snaga scenarija leži u dobro koncipiranim glavnim likovima i visprenim dijalozima. Stu je inhibirani štreber sa devojkom-tiraninom koji samo želi malo samopotvrđivanja. Phil – isfrustrirani lepotan fleksibilnih moralnih nazora.

Ali prava poslastica je Alan, čija se ličnost kreće od usamljenog naivka do zastrašujućeg sociopate, i čije replike sve vreme izazivaju mešavinu smeha, neverice i transfera neprijatnosti. Treba istaći i da ih Cooper, Helms i Galifianakis igraju bez trunke parodije, i čak ni Alan ni u jednom trenutku ne sklizne u karikaturu. Time, i neverovatnom usredsređenošću scenarista na detalje koje čine uspešan fiktivan lik, ova trojica se izdižu iznad tipova među koje bismo ih na prvi pogled svrstali (popularni plavušan – štreber – čudak). Svaki od njih će na truckavom putu na kome se nalaze otkriti nove dimenzije svoje ličnosti i doživeti neku vrstu katarze.

Još jedna stvar koja ovaj film čini specifičnim jeste vizuelni stil netipičan za komedije ovog tipa. Snimljen u zemljanim tonovima i sa posebnom pažnjom posvećenom blještavim urbanim pejzažima Las Vegasa, on na trenutke podseća na Paranoju u Las Vegasu (1998), iako je tematski potpuno različit.

S obzirom na to da su nam Lucas i Moore do sada isporučivali uglavnom patetične pokušaje romantičnih komedija (Četiri Božića, Sve moje bivše), a Phillips u svojim najboljim trenucima uspevao da izmami pokoji poluosmeh (Road Trip, 2000, Old School, 2003), The Hangover je svakako neočekivano letnje osveženje. Od koga je - više nego dosta.



Komentari

  • Gravatar for crippled_avenger
    crippled_avenger (gost) | 15.07.2009. 09.21.27
    Do believe the hype. Odavno Holivud nije isporučio ovakvu raspojasanu buddy komediju, koja zaista uživa u svom R-rejtingu, i još važnije tretira svoju priču ozbiljno u svakom smislu. Pored sjajnih glumaca, duhovitog scenarija i svega što je potrebno za uspešnu komediju, poseban adut filma je to što ga Phillips ne ispušta u rediteljskom smislu kao što bi bilo tipično za komediju. Ovo nije komedija sa nekom flah scenografijom, kadriranjem koje se svodi na beleženje dešavanja i sl. Ne, ovo je film koji je slikan i dizajniran kao najozbiljnija priča i u tom smislu, THE HANGOVER u startu odaje utisak classy projekta. Na svu sreću takvih filmova je sve više i čini se da R-rated komedija posle WEDDING CRASHERSa dobija sve zanimljivije reditelje. Film je strukturiran kao triler o amneziji i osnovni kvalitet scenarija je u tome što bi film verovatno bio interesantan čak i da nije smešan, što je najveći kompliment za savremenu komediju. Priča se stalno razvija, otkrivaju se novi detalji, i u u sklopu sa kako već rekoh ozbiljnom inscenacijom THE HANGOVER povremeno zaliči na ultrabizaran triler. Što se humora tiče, ne samo da je iznenađujuće ekstreman, i to ne samo u smislu gross outa, nego generalno, da sam zaista u nekoliko navrata hteo da se zacenim od smeha. Svakako ću ovaj film pogledati opet baš zbog toga. Na svu sreću, ekstremnost humora ne kvari komunikaciju gledalaca sa likovima. Prethodni klasik na ovu temu je VERY BAD THINGS Petera Berga, film koji neizmerno volim, i THE HANGOVER mu se pridružuje u toj liniji momačkih filmova. Ono što je razlika između VERY BAD THINGS i THE HANGOVER je što je VERY BAD THINGS crna komedija koja je krajnje over the top. THE HANGOVER ima over the top momenata, ali svako ko se ikada napio na nekom mestu daleko od kuće, imao amnezije posle određenih pijanstava ili imao problem sa agresivnim albanskim pimpom na Kritu, dok gleda ovaj film oseća kako to sve uopšte nije daleko od istine. I smatram da je to dodatni kvalitet THE HANGOVERa. Što se Bradley Coopera tiče, ovo je starmaking uloga ali on je već bio na putu da bude zvezda. Ipak, pored njega veliku korist od ovog filma imaće Ed Helms i Zach Galifianakis koji će zahvaljujući njemu dobiti zasluženo mesto kao komičari koji su raspoloženi da eksperimentišu. Osnovna razlika između THE HANGOVER i WEDDING CRASHERS je upravo u konceptu glmačke podele. Naime, CRASHERS insistira na zvezdama i njihovom magnetizmu, baziran je oko njihovog izvarednog šarma i figura koje besprekorno ivode, dok je THE HANGOVER kao horor u kome igraju nepoznati glumci i sve je mnogo nepredvidljivije u njihovoj igri. Kao veliki fan Todda Phillipsa, oduvek sam znao da je on istinski autor, i drago mi je da se ta klasa više u odnosu na ostale pokazala sada i na blagajnama i da se u potpunosti vratio u igru posle neuspeha filma SCHOOL FOR SCOUNDRELS. Štaviše, THE HANGOVER je postao pravi fenomen, ne samo zbog svog skora nego i zbog slobode koju je Todd izborio tako da se nadam da će sada nastaviti da radi interesantne projekte. U svakom slučaju, jasno je da je THE HANGOVER the komedija ove godine, sa punim pravom.
  • Gravatar for Nesha
    Nesha (gost) | 15.07.2009. 10.43.03
    Bravo Cripple! Svaka cast!
  • Gravatar for Da se zna.
    Da se zna. (gost) | 15.07.2009. 11.53.52
    Ne bih da se bavim razlozima, ali neko kopipejstuje Kriplove postove na Znaku sagite i postavlja ih kao komentar na Sofijine tekstove (ovo je več četvrti-peti takav slučaj). Sve to bez odobrenja. Ljudi se zabavljaju na najrazličitije načine...
  • Gravatar for nedeljkovic predrag
    nedeljkovic predrag (gost) | 16.07.2009. 09.29.24
    pogledah malopre i ne razumem odusevljenje istim..ili su mi kriterijumi (pre)veliki ili je film prosek...nesam se valjao niti cenio od smeha.. ma sigurno je to posledica mog odrastanja i prerastanja..o mladosti..
  • Gravatar for Nebojsha
    Nebojsha (gost) | 02.08.2009. 18.09.00
    Jedva za 5/10. Realno sasvim zabavan scenario, ali je rezija i montaza prilagodjena onima sa losijim kartama. Daleko od komedije godine, blize obicnoj popodnevnoj zabavi.
  • Gravatar for kone
    kone (gost) | 06.07.2010. 07.18.06
    odlicna komedija, nisam bolju gledao godinama. lisena predvidjenih resenja i veoma dinamicna sve vreme. par neocekivanih gegova do suza (tipa golog kineza koji iskace iz gepeka i jashe lika kao drekavac - neprocenjivo). Briljantno!
Morate biti prijavljeni da biste komentarisali tekstove.

NAPOMENA:

Komentari ne odražavaju stav redakcije Popboksa već je ono što je u njima napisano isključivo stav autora komentara.

Da bi vaš komentar bio objavljen potrebno je da bude vezan za sadržinu teksta, odnosno da predstavlja mišljenje o objavljenom tekstu.

Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare, kao ni one čijim bi se objavljivanjem prekršio Zakon o javnom informisanju.

Ukoliko nam u komentaru ukažete na činjeničnu, gramatičku, slovnu, tehničku i sl. grešku, bićemo vam zahvalni i prosledićemo informaciju odgovornima u redakciji, ali taj komentar nećemo objaviti.

Komentare koji se tiču uređivačke politike nećemo objavljivati, sve predloge (i zamerke, pohvale...) koje imate možete nam poslati e-mailom.

Novo iz rubrike

ELIZIJUM - Neill Blomkamp

Blomkamp protiv bogatih

Filmovi

THE SECRET DISCO REVOLUTION – Jamie Kastner

Pusti nas u discooooooo...

Filmovi

PRE PONOĆI – Richarl Linklater

I posle ponoći ja biću tu...

Filmovi

GDE JE NAĐA? – grupa autora

Lavirint kao takav

Filmovi

ŽESTOKE DEVOJKE – Paul Feig

Drugačije & normalno

Filmovi

MI PLAČEMO IZA TAMNIH NAOČARA – Velimir Stojanović & Marijan Cvetanović

Jug je južnije

Filmovi

NE – Pablo Larrain

Imaš moje ne!

Filmovi

RED 2 – Dean Parisot

Osveta po gerijatrijski

Filmovi