Debi album beogradskog sastava na čijem čelu je najperspektivniji ženski MC
Hip hop se, i to ne samo u Srbiji, prečesto doživljava kao po definiciji muško igralište – medijum u kome nikada sazrele pubertetlije porede veličinu penisa i permanentno prolaze kroz krizu odrastanja. Šta žena može da uradi da se ubaci u ovu priču, a da ne bude svedena na pevanje refrena između repovanih strofa?
Bitcharke na travi dale su deo odgovora, a Sajsi je interesantna ekstrapolacija ove priče, jer ovaj bend, okupljen oko reperke brzog jezika Ivane Rašić, ima daleko veći potencijal da privuče raznorodnu publiku. Korišćenjem gitara, bubnjeva i struktura pesama nešto bližih rokenrolu nego hip hopu, Sajsi su bend koji bi mogao biti jednako blizak ljubiteljima Kande Kodže i Nebojše kao i onima koji se kunu recimo u Sevena.
Što je prednost, garnirana problemom: smeša poletnih ritmova, zapaljivih fanki rifova, Ivaninog repovanja i pevanja njene mlađe sestre Tijane u Sajsi izvedbi zvuči prirodno, zaokruženo i korektno. No, ako ste čuli bilo koji „važniji“ beogradski bend iz poslednjih 10-15 godina, Sajsi će vam zvučati možda suviše poznato... Ima delova koji slušaoca cimnu za uvo i nateraju ga da pomisli kako sad i Srbija ima svoju MIA-u (slušajte početak pesme Umri sa J), ali ima i onih koji će zvučati naprosto reciklirano.
No, hip hop jeste muzika uglavnom zasnovana na ideji kreativne reciklaže. Kada apsolviramo dileme koje se odnose na formu, ostaju mnogo važnija pitanja: šta ovaj bend ima da ponudi na polju supstance? S obzirom na to da je Sajsi (MC, bend i fenomen) u dosadašnjem radu puno obećavao, reklo bi se da je Misi nači naaš ipak samo delimično ostvarenje evidentnog potencijala.
Za beogradski hip hop već klasično posrtanje kroz halucinantni urbani krajolik u verziji Sajsi dobija jedan ekstra nivo dekadencije, a ispovesti prljavog uma zvuče snažno i uzbudljivo kada se slušaju u ženskom rodu. Sajsi nije samo variranje formule Hejtera Luće korišćenjem dva para iks hromozoma, već pomeranje dijaloga nekoliko koraka unapred.
U ratu polova je teško biti neutralan, ali na ovoj ploči se čuju autentične misli, dileme, pretnje i (bolesne?) fantazije koje nisu samo okretanje već poznate slike naglavačke, već provokacije, nadamo se ne samo za ukus već i za intelekt.
Sajsi je istovremeno emancipacija žene koja ne imitira muškarce kada se bavi „njihovom“ muzikom, ali i feministički košmar – agresivno posezanje za potvrdom svoje individualnosti koje izmiče ideološkim i sociološkim obrascima. Zato je i vredno slušanja jer u najboljim momentima ove ploče zaista imate utisak da ste zavirili u nečiju dušu – iskustvo svakako bitno koliko i ples uz zapaljivu muziku.
S druge strane, Sajsi pored sve svoje energije još nisu sigurne šta žele (čak ni šta ne žele) da kažu, pa album prečesto zapinje na nezgrapnim i značenjem siromašnim poetskim slikama – ništa gore od momenata kada vas iz opčinjenosti muzikom izbacuju reči smeštene tu samo da popune prostor.
Stefan
Da su se zvezde postavile malo drugačije, ovo je mogao biti debi album koji otkida glave iskrenošću, surovošću i žestinom, no na svaki momenat brutalno neposredne ispovedne iskrenosti i šokantnog izliva (negativne?) energije, dolazi barem po jedan momenat neusmerene vožnje u leru i proizvođenja bezopasne promaje.
Sajsi, dakle, imaju mnogo toga što im ide u prilog: energiju, bezobrazluk, seksepil, iskrenost, još je samo potrebno da se sve ovo kanališe na najefikasniji, najbritkiji način.
Povezano:
Audio:
NAPOMENA:
Komentari ne odražavaju stav redakcije Popboksa već je ono što je u njima napisano isključivo stav autora komentara.
Da bi vaš komentar bio objavljen potrebno je da bude vezan za sadržinu teksta, odnosno da predstavlja mišljenje o objavljenom tekstu.
Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare, kao ni one čijim bi se objavljivanjem prekršio Zakon o javnom informisanju.
Ukoliko nam u komentaru ukažete na činjeničnu, gramatičku, slovnu, tehničku i sl. grešku, bićemo vam zahvalni i prosledićemo informaciju odgovornima u redakciji, ali taj komentar nećemo objaviti.
Komentare koji se tiču uređivačke politike nećemo objavljivati, sve predloge (i zamerke, pohvale...) koje imate možete nam poslati e-mailom.
Komentari