Jim Carrey se bori za novi manevarski prostor, Zooey Deschanel postaje electroclash kraljica sa samo pet podanika. Gde je volja za promenom, ljubav je moguća, baš kao i uz osmeh date povoljne pozajmice od banaka
Naslov originala: Yes Man
Scenario: Nicholas Stoller, Jarrad Paul, Andrew Mogel
Uloge: Jim Carrey, Zooey Deschanel, Bradley Cooper, Rhys Darby, Danny Masterson, Fionnula Flanagan, Terence Stamp
Žanr: komedija
Trajanje: 104 minuta
Proizvodnja: SAD, Australija, 2008.
Carl Allen, sitna korporativna mastiljara, tokom 104 minuta ostvarenja Uvek reci da prolazi kroz drastičnu metamorfozu koja se može uporediti s tokom karijere Jima Carreyja, koji taj lik tumači. Carrey već godinama istrajno nastoji da prevaziđe okvire glasnog fizičkog humora sa jakim gross out pečatom koji ga je proslavio (Maska, Ejs Ventura, Glupan i tupan...), lagano pridobijaući i one prohtevnije gledaoce zrelim kreacijama u ozbiljnijim naslovima kao što su Weirov Trumanov šou, Formanov Čovek na mesecu i/ili Darabontov Mažestik.
Ipak, Carrey ostaje veran i žanru u kojem je svoj na svome, uspešno uspevajući da se izbori za daleko dostojanstvenije i upadljivo konceptualnije komedije kakva je bila Ludosti Dika i Džejn pre nekoliko godina.
Upravo po toj stazi se kreće Carrey i u Uvek reci da, tumačeći mizantropičnog sitnog bankarskog službenika koji doživljava preobraženje nakon predavanja estradnog psihologa (Terence Stamp). Carreyjev junak tako od večito namrgođenog oklevala postaje proaktivni avanturista koji svakoj ukazanoj prilici (časovi korejskog jezika, pilotiranja, gitare, veridba sa zabrađenom Irankom...) kaže glasno i neporecivo „da“.
Iako je očito reč o zameni jedne vrtste jednoumlja drugim, Carlov život se menja iz korena – sledi romansa s neodoljivom indie svaštarkom Allison (Zooey Deschanel), prijateljstvo s nadređenim kome se do tada podsmeveo, obogaćivanje mreže društvenih kontakata...
Reditelj Peyton Reed (autor odlične retro-ekstravagance Dole ljubav! i uspelog rom-coma Raskid) pokazuje zavidnu veštinu u žongliranju brojnim licima ove ambivalentne komedije. Reed kreće od tipskog koncepta o junaku koji pobeđuje samoga sebe i biva nagrađen za svoju hrabrost, nadograđujući je sasvim zadovoljavajuće izvedenom romantičnom komedijom (fino sadejstvo Zooey Deschanel i Carreyja).
Na sada već zdrave osnove Peyton Reed dodaje i osvrt na pošasti konzumentskog društva u kome, pre ili kasnije, mnogobrojna iznuđena „da“ isprovociraju i lavinu makar promrljanih „ne“. Tu je i urnebesna epizoda sa Fionullom Flanagan, koja podseća na gross out početke Jima Carreyja, da bi sve bilo garnirano urnebesnim parodiranjem državotvorne paranoje nakon 11. septembra u segmentu sa FBI istražiteljima.
Sve to, pa još i brižljivo izneta priča, znalačko gradiranje tempa, odsustvo Carreyjevog egzaltiranog kreveljenja i sjajan soundtrack za koji je mahom zadužen Mark Everett iz Eels (u par navrata doprinos daje i Zooey Deschanel u ulozi pevačice neodoljive electroclash grupe Munchausen By Proxy).
Uvek reci da, kome se može zameriti nešto trapaviji početak koji je posledica žurbe da se izbegne prošlogodišnji holivudski štrajk, predstavlja pun repertoarski pogodak, ostvarenje koje miri zahteve žanra, svoju populističku bit, magnetizam glavne zvezde i filmsku pismenost.
Uz to, ovo je celovit i sadržajan film koji potvrđuje da je, baš kao i u životu glavnog junaka, preoblikovanje vlastitog identiteta ne samo moguće, nego i dobrodošlo. Smeh već dođe sam od sebe. Pre ili kasnije.
NAPOMENA:
Komentari ne odražavaju stav redakcije Popboksa već je ono što je u njima napisano isključivo stav autora komentara.
Da bi vaš komentar bio objavljen potrebno je da bude vezan za sadržinu teksta, odnosno da predstavlja mišljenje o objavljenom tekstu.
Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare, kao ni one čijim bi se objavljivanjem prekršio Zakon o javnom informisanju.
Ukoliko nam u komentaru ukažete na činjeničnu, gramatičku, slovnu, tehničku i sl. grešku, bićemo vam zahvalni i prosledićemo informaciju odgovornima u redakciji, ali taj komentar nećemo objaviti.
Komentare koji se tiču uređivačke politike nećemo objavljivati, sve predloge (i zamerke, pohvale...) koje imate možete nam poslati e-mailom.
Komentari