(Sub Pop)
Vođe montrealske grupe Wolf Parade Spencer Krug i Dan Boeckner na dugoočekivanoj drugoj ploči predstavljaju se kao izuzetni autori, ozbiljno dovodeći u pitanje dominaciju kolektiva Arcade Fire i Broken Social Scene na kanadskoj indie sceni
U skorije vreme bi se komotno mogla uspostaviti zakonitost po kojoj je kvalitet naslovne strane albuma obrnuto proporcionalan njegovom muzičkom kvalitetu. Drugo izdanje kanadske post-Funeral skupine Wolf Parade možda je “najslikovitiji“ ovosezonski primer tog trenda – teško je pronaći reči kojima bi se mogli opisati užas omota i čari muzike.
Njihova premijera pre tri godine podigla je dosta prašine, i to u periodu kreativne eksplozije montrealskog indie zvuka, koju je godinu dana ranije inicirao Arcade Fire. Često apostrofiran kao “najbolji kanadski album godine”, Apologies To The Queen Mary je predstavio susret dvojice songwritera Spencera Kruga i Dana Boecknera. Oni stvaralački proces raspoređuju na ravne časti, pri čemu su fascinantni njihova kompatibilnost i mogućnost da ujednače stil do te mere da je bez gledanja u popis gotovo nemoguće pogoditi ko pravi koju pesmu.
Razlike podrobno naslušan pojedinac eventualno može da traži u prepoznavanju uticaja njihovih drugih angažmana, naročito Spencerovih kompanija Sunset Rubdown i Swan Lake, i projekta Handsome Furs u kome nastupa Dan. Ipak, nesumnjivo je da je Wolf Parade za obojicu katalizator koji izvlači najbolje iz njih i tera ih da neprestano proširuju svoje kompozitorske domete.
At Mount Zoomer je, poput još svežeg Kooksovog ostvarenja Konk, dobio naziv po studiju u kojem je snimljen, a čiji je vlasnik bubnjar Arlen Thompson. Tu se svaka analogija s Britancima završava jer za razliku od njih, Wolf Parade zaista opravdava ono “indie” u svojoj žanrovskoj odrednici i daleko je od instant-produkta.
Delotvorna (i znatno jeftinija) do-it-yourself produkcija ovoga puta je podarila albumu istinsku autentičnu dimenziju, za razliku od sasvim neodgovarajućeg pređašnjeg klasičnog hipsterskog peglanja za koje je odgovoran Isaac Brock iz Modest Mousea.
Krug i Boeckner su za kritično drugo izdanje primenili naizgled jednostavnu ali često nedostižnu formulu, koja se sastoji u zadržavanju vrlina s debija i otvaranju ka novim zvučnim prostranstvima koja im podjednako dobro leže. Kanađani nisu više toliko hitični i frenetični, ali su zato njihove prepoznatljive melodije zamaskirane u pažljivo sklopljene kompleksne aranžmane koji na trenutke poprimaju prog karakter, senzibilitet postpunka i dinamiku neopsihodelije. Novi obrazac zvuči krajnje jednostavno i efektno, i daje albumu ujednačen kvalitet.
Fine Young Cannibals
Ova ravnoteža jedino je narušena u najboljim momentima: maestralnoj centralnoj numeri California Dreamer, šmekerskoj Language City i pravom progressive rock epu Kissing The Beehive, koji u maniru bisera tog zvuka 70-ih trijumfalno zatvara album. Uočljivo je da je u njima Danova gitara prilično izbalansirana u odnosu na Spencerove klavijature, čije je zujanje, uz njihovo zajedničko teatralno bowiejevsko pevušenje, dominiralo prethodnikom.
Osetno mračniji nego ranije, Wolf Parade u nastavku serijala deluje još sigurnije i zrelije. Naravno, svi ti atributi mogu da ne znače ništa i da znače sve, ali činjenica da je s dovitljivom muzičkom anatomijom i pronicljivim tekstovima At Mount Zoomer jedan od apsolutnih vrhunaca u ovogodišnjoj rock ponudi nepokolebljiva je koliko i Marfijev zakon.
Audio:
NAPOMENA:
Komentari ne odražavaju stav redakcije Popboksa već je ono što je u njima napisano isključivo stav autora komentara.
Da bi vaš komentar bio objavljen potrebno je da bude vezan za sadržinu teksta, odnosno da predstavlja mišljenje o objavljenom tekstu.
Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare, kao ni one čijim bi se objavljivanjem prekršio Zakon o javnom informisanju.
Ukoliko nam u komentaru ukažete na činjeničnu, gramatičku, slovnu, tehničku i sl. grešku, bićemo vam zahvalni i prosledićemo informaciju odgovornima u redakciji, ali taj komentar nećemo objaviti.
Komentare koji se tiču uređivačke politike nećemo objavljivati, sve predloge (i zamerke, pohvale...) koje imate možete nam poslati e-mailom.
Komentari