Gotovo pun beogradski stadion Tašmajdan sinoć je dočekao zakasneli koncertni debi grupe Iana Astburyja. Oni koji su ih gledali i na Exitu, svakako mogu da budu zadovoljniji nego prošle godine
Bilo je tačno onako kako se i očekivalo
posle nastupa na Exitu: sarkastično nostalgično, ali... simpatično. Hodajući lagano prema Tašu, kroz glavu su mi munjevito sevali likovi samoproklamovanih
gradskih faca ušuškanog provincijskog gradića s kraja 80-ih, oni koji su svoj imidž
opasnih momaka odgojili na tada aktuelnom svetom trojstvu The Cult - The Mission - The Sisters Of Mercy. Kožnjaci, uske isparane leviske, poluduboke pume iz Borova, crne cvike, vokmen u ruci i
Rain u slušalicama.
The Cult nisu bili ljubimci isključivo provincijskih faca, ali njihov kruti i reski hard-gotik zvuk se dosta teže probijao do dela one progresivnije publike. Ali i takva, svedena, uniformisana predstava je imala svoju romantičarsku notu, manifestovana kroz želju za identifikacijom koja se suprotstavlja učmalosti bilo koje domaće soc-real provincije.
Kada sam, probijajući se kroz gužvu na Tašu, u masi prepoznao neka lica iz uspomena, nisam mogao da sakrijem slavodobitni osmeh. Znao sam da će se izvući iz svojih toplih domova i hodočastiti na ovaj, za njih, poseban koncert. Sada u nekom sasvim drugom izdanju, tročlana ekipa koja se klela u glas Iana Astburyja i rifove gitariste Duffyja našla se na Tašu „da se priseti starih dana“. Na njima nema ni traga nekadašnjih opasnih momaka, ali… neke slike nikad ne tamne.
Uprkos visokoj ceni karte (2.000 din), uprkos činjenici da se stadion Tašmajdan pretvorio u po život opasnu ruinu sa samo jednim jedinim ulazom/izlazom, uprkos anonimnim predgrupama pa pauzi od sat vremena do glavne svirke, uprkos tome što je piva nestalo oko deset, uprkos katastrofalnom razglasu, opšta histerija mase nakon što su iz zvučnika zagrmeli
Rain,
Revolution, Wild Flower, Fire Woman,
She Sells Sanctuary... samo potvrđuje činjenicu da su The Cult nekad kod nas zaista uživali zvezdani status i da među konzervativnom publikom do danas nije mnogo narušen. U Beograd su svratili deceniju i po kasnije. I opet dovoljno na vreme da privuku više publike od aktuelnih
Kaiser Chiefs dve večeri ranije.
Dakle, slike iz (lepše) prošlosti i ovog puta su presudile u korist mase. The Cult, ovenčani lovorikama slave, u srpsku prestonicu su ipak došli kao ponovo aktuelna pojava - u sklopu evropske turneje na kojoj promovišu materijal sa novog albuma Born Into This koji bi trebalo da izađe krajem septembra.
Po onom što smo čuli između najvećih hitova benda, Cult su sa ubrizganom svežom dozom krvi u venama, sasvim spremni na ponovni povratak među žive. Za razliku od prošle godine kada su gotovo neprimetno prošli na Exitu, i kada se u medijima i potkrala poneka otvorena kritika na traljav nastup, The Cult su na Tašu zvučali sasvim korektno. Dostojno pristojnog koncerta, jednog od najposećenijih junskih događaja u Beogradu.
Posle jednog bisa, taman toliko dugo da ne postane dosadno, a da publika ode kući zadovoljna. Jer je, očigledno, dobila šta je tražila.
Komentari
Trenutno nema komentara.
Morate biti prijavljeni da biste komentarisali tekstove.