Njegova publika je šarena – klinci odrasli na domaćem hip-hopu, oni sa malo iskusnijim slušalačkim stažom, gradski likovi koji ne propuštaju urbana dešavanja i ljudi koje je inicijalno privukla Marčelova politička osvešćenost i načitanost, da bismo posle pažljivog slušanja došli do zaključka da tu ipak leži ogroman potencijal
Mesto: Dom omladine, Pogon
Vreme: subota, 15. april 2006.
Marčelov prvi veliki solo koncert, održan u subotu u Pogonu DOB-a, potvrdio je da ovaj 23-godišnjak, posle samo dva objavljena albuma, najbolji domaći rep liričar, a prisutna publika imala je dragocenu priliku da gleda nastup zvezde u nastajanju: takve prilike su retke.
I po trajanju i po broju gostiju koji su se pojavili na sceni, a najviše po atmosferi u publici, ovo veče je prevazišlo tipičan hip-hop koncert.
Istovremeno harizmatičan i ubeđen u svoje sposobnosti, možda i iznenađen svojim statusom, Marčelo je koncert počeo zahvalivši se publici aplauzom. Ali kad se po strani ostavi ovaj holivudski momenat, dečko se svim silama potrudio da priredi svojevrstan šou.
Marčelova publika je šarena – klinci odrasli na domaćem hip-hopu, oni sa malo iskusnijim slušalačkim stažom, gradski likovi koji ne propuštaju urbana dešavanja i ljudi koje je inicijalno privukla Marčelova politička osvešćenost i načitanost, da bismo posle pažljivog slušanja došli do zaključka da tu ipak leži ogroman potencijal.
Momci koji zagrevaju već poprilično entuzijazma punu salu su sa
Puzzle Shocka poznati Ministar Lingvista i Flip Flop, koji će Marčela pratiti cele večeri.
Kuća na promaji – stvar koja ga je izbacila iz uskog žanrovskog kruga, jedina pesma uopšte u srpskoj muzici koja se bavi
stanjem stvari posle UBISTVA – otvara nastup.
Tada je jasno da je ova publika poprilično drugačija od standardne beogradske, a i ekipe koja posećuje hip-hop događaje: energija gomile lojalnih fanova će se tokom cele večeri održati na zavidno visokom nivou. Grupica 16-godišnjakinja koja stoji pored mene zna sve tekstove napamet, a momci pored njih snimaju koncert telefonima i kamerama, skaču ili samo znalački pomeraju glave u ritmu.
Čitav koncert je zamišljen kao predstavljanje šireg dela scene, jer kakav je to uspeh ako ga ne podeliš sa ortacima? Vlada potpuno familijarna atmosfera u kojoj defiluju poznati likovi (Timbe iz Bad Copyja, koji ima i navijače među publikom), mlade nade iz Novog Sada Unity (mlađi brat mi šapuće kako je ta pesma veliki hit na Internetu), a sa izlaskom Škaba na scenu dešava se spontani in the club momenat.
Ležeran u odnosu sa publikom, Marčelo iskusno najavljuje pesme u stilu „ovo je stvar koju sam snimio kad sam došao u BG“ ili „evo jedna koju ste voleli“ i odmah je jasno zašto je tako, jer izaziva oduševljenje bez obzira na to da li je u pitanju kontemplativna poovska Sveti Bes (u kome ga prate dva tenora), očigledan politički stav (Senke), prozivanje na sceni (Filter) ili generacijski obračun sa turbo mentalitetom i sveopštom apatijom (Klos vs. Ljak).
Koristi svaku priliku da podseti na ljude koji su mu pomogli u karijeri, i da podrži one koji to rade na samom koncertu – posebno zanimljiva pojava je Dr. Dra, producent njegovog albuma i alfa i omega dešavanja na bini, inače klavijaturista Block Outa, koji je i svestrani zabavljač – svira klavijature i gitaru i peva prateće vokale.
Šarada bez greške pogađa u suštinu stvari i nudi dijagnozu za sve TV pacijente i kvazijunake naših života. To je i prilika da se vidi kako Marčelo funkcioniše sa bendom (sačinjenim od nekoliko iskusnih muzičara).
Ozvučenje mu nije baš bilo naklonjeno, ali je i ovo dovoljan pomak od standardne matrice domaćeg hip-hopa, koja manjak profesionalizma na sceni često opravdava navodnom spontanošću.
Duet sa Wikluh Sky i aktuelni singl Otkucaji je trenutak sveopšteg ludila, kad se svi učesnici koncerta okupljaju na sceni, a zatečenom Wikleru se slučajno otelo „brate, napravili smo spektakl“, da bi zatim preuzeo ulogu pravog mastera ceremonije utišavajući bend i izazivajući Marčela da pokuša freestyleom da predstavi sve koji su nastupali.
Svi – počevši od džinovskog momka iz hora, nadahnutog DJ Raida, toplih ženskih vokala Miljane i Nensi, i krema hip-hop scene – dobiće zasluženi aplauz i glasnu podršku brojne publike. Koncert se završava teatralnim poklonom publici, bez bisa (ipak je trajalo skoro dva sata), jer ipak većinu publike čine oni koji moraju da stignu na poslednji autobus.
Bez obzira na to da li preko Marčelovih rima stičete sliku i stavove o svetu oko sebe, mislite da je odličan MC ili ste došli da malo bouncejete sa tinejdžerima ili vam je pak potreban priručnik za svakodnevno snalaženje na prostoru između I i II Srbije, u pauzama medijsko simuliranih skandala, te večeri ste otišli kući zadovoljni. Ubojit i odličan koncert.
Srpskoj muzičkoj sceni već godinama nedostaje jedna prava zvezda: pored kvaliteta koji očigledno postoji, jednostavno nedostaje neko ko ima veliki talenat i sposobnost da ga artikuliše na pravi način, a da to ljudi prepoznaju i podrže.
Hip-hop scena definitivno je nešto najvitalnije što se pojavilo u poslednjih deset godina u muzici u Srbiji, tako da je sasvim prirodno da jedan autentičan predstavnik tog žanra bude savršen kandidat za poziciju tog patrijarha.
S druge strane, situaciju danas najbolje opisuje primer da su se ovdašnji klinci žestoko iznervirali što su Flamingosi „pokradeni“ na Evroviziji, a vest da je nekadašnji vođa zauvek nestao sa lica zemlje su propratili generalnom nezainteresovanošću.
Verovatno u uverenju da to sa njihovim životima nema puno veze. Zato je značajno pitanje o realnim dometima Marčelove popularnosti u ovakvoj zemlji, budući da je on veoma iskren u svojoj pobuni, pun idealizma i želje da utiče na svoje okruženje.
Komentari