Tom Cruise se, radeći sa rediteljima koji su prilično ispod njegovog zvezdanog renomea, kocka se i traži novu zlatnu žilu; 'Zaborav', nimalo neočekivano, ne donosi ništa epohalno ni za Toma Cruisea ni za SF žanr, ali u krajnjoj instanci barem biva upotrebljiv film koji se da pogledati i o čijim se vrlinama i slabim stranama može prodiskutovati razložno i bez padanja u (fanovsku) vatru.
Naslov originala: Oblivion
Scenario: Joseph Kosinski, Karl Gajdusek, Michael Arndt (po stripu Josepha Kosinskog i Arvida Nelsona)
Uloge: Tom Cruise, Olga Kurylenko, Andrea Riseborough, Morgan Freeman, Melissa Leo, Nikolaj Coster Waldau, Zoe Bell
Žanr: SF spektakl
Trajanje: 126 minuta
Proizvodnja: SAD, 2013.
Možda je uvek najmudrije ili najsvrsihodnije otpočeti sa dobrim vestima i najistaknutijim adutima. A najjači adut Zaborava jeste majstorski i razmahani muzički skor koji su sročili bezgrešni M83. Nažalost, slutnje su se pokazale tačnima – gotovo svi drugi aspekti ovog filma značajno zaostaju za pomenutim M83 namenskim notama.
Nakon dva manje-više umerena bioskopska promašaja (Rock of Ages i Džek Ričer) Tom Cruise se obreo u SF vodama – žanru u kom ga nismo previše često viđali. Unajmljen je Joseph Kosinski, koji je pomalo nerezonski i prebrzo dobio titulu filmskog vizionara, a koji se poprilično obrukao nedavnim šminkerskim i posve izlišnim rimejkom Trona. Međutim, ne gubeći iz vida brojne nedostatke, mora se primetiti da je i ovakav Zaborav primetan korak unapred u odnosu na gotovo bezvredni Tron – Nasleđe.
Zaborav je jedan od filmova čiji autori se svesrdno upinju da svoje čedo predstave kao daleko inteligentniju zabavu nego što je to ono u startu i moglo da bude. Sam zaplet se tiče doživljaja para operativaca/mehaničara koji doprinose miru vodeći računa o borbenoj i drugoj opremi u svetu nakon postapokaliptičnog sunovrata. Zaborav, naravno, baštini dosta toga – počev od Loganovog bega, koji je ovde zavredeo i direktnu posvetu, te silu značajnih filmova na tu i slične teme, pa i stilizaciju dosta nalik nedavnom Mesecu Bowiejevog sina.
Osnovni problem nije Cruisova sposobnost da praktično sam na svojim plećima izgura dobar deo filma, sporna nije ni umešnost Kosinskog da stvori upečatljive i maštovite filmske prizore, ponajmanje je diskutabilna nestvarna lepota Olge Kurylenko; Zaborav zapravo pada na račun podosta praznog hoda u filmu koji se nepotrebno koleba između introspekcijom obojene drame identiteta i raspojasane akcije starog kova. Ipak, uz sve ograde, Zaborav Josepha Kosinskog je prihvatljivo ostvarenje i dovoljno zgodan način da se prekrati čekanje na prave poslastice koje nam na polju filmske fantastike uskoro slede, počev od najnovije epizode neuništivih Zvezdanih staza. A nema razloga za strepnju, Tom Cruise će kanda i sam uspeti da iznađe izlaz iz krize svog zvezdanog identiteta u kojoj je poslednjih leta upadao.
NAPOMENA:
Komentari ne odražavaju stav redakcije Popboksa već je ono što je u njima napisano isključivo stav autora komentara.
Da bi vaš komentar bio objavljen potrebno je da bude vezan za sadržinu teksta, odnosno da predstavlja mišljenje o objavljenom tekstu.
Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare, kao ni one čijim bi se objavljivanjem prekršio Zakon o javnom informisanju.
Ukoliko nam u komentaru ukažete na činjeničnu, gramatičku, slovnu, tehničku i sl. grešku, bićemo vam zahvalni i prosledićemo informaciju odgovornima u redakciji, ali taj komentar nećemo objaviti.
Komentare koji se tiču uređivačke politike nećemo objavljivati, sve predloge (i zamerke, pohvale...) koje imate možete nam poslati e-mailom.
Komentari
Trenutno nema komentara.
Morate biti prijavljeni da biste komentarisali tekstove.