Pad Olimpa (Olympus Has Fallen) – Antoine Fuqua
Uloge: Gerald Butler, Aaron Eckhart, Ricky Yune, Morgan Freeman, Angella Bassett, Melissa Leo, Dylan McDermott, Radha Mitchell, Cole Hauser, Robert Forster, Ashley Judd
Trajanje: 120 minuta
Ovaj u suštini beslovesni hiperakcijaš o upadu severnokorejskih terorista nejasnih ideoloških pobuda u Belu kuću lako bi mogao biti finansijski najisplativiji blef u repertoarskoj ponudi Amerike u ovoj godini. Antoine Fuqua, koga bi u najboljoj varijanti mogli nazvati tek pouzdanim izvođačem rediteljskih radova, ovde je sročio brzopoteznu i samim tim ne pretrano suptilnu varijaciju na Umri muški teme, a krajnji rezultat, nimalo neočekivano, eonima zaostaje za polaznim nadahnućem. Pad Olimpa, rutinersko i tek upotrebljivo delo, deluje prilično arhaično u svim domenima, a arhaičnost je toliko potencirana (pre svega bezumno bezličnim scenarijem, u potpunosti izatkanom od nonšalantnih proizvoljnosti i uvredljivo olako iskorišćenih opštih mesta) da bi se možda moglo ustvrditi da je tu reč i o skrivenom višem konceptu. Nenadani uspeh ovog filma na američkim bioskopskim blagajnama za neko vreme spasao je hollywoodsku karijeru Geralda Butlera, producenti su pretekli tematski i žanrovski sličan film White House Down u režiji Rolanda Emmericha, ali mimo toga, Pad Olimpa, kome manjka upravo Emmerichovog sladostrašća u prizorima razaranja američkih simbola moći i dominacije, a koji je obojen gotovo mahnitim hiperpatriotizmom, se u biti preporučuje ponajviše činjenicom da su ovakvi filmovi iščezli sa kino-repertoara, te upravo ta unikatnost i biva njegov najjači adut.
Ocena: 4/10
Kruds (The Croods) – Kirk De Micco, Chris Sanders
Glasovi: Dragan Vujić Vujke, Ivana Popvić, Stevan Piale, Đurđija Cvetić, Vesna Paštrović, Marko Janketić
Trajanje: 98 minuta
Kruds, animirana komedija smeštena u porodični život pećinskih ljudi neposredno pred dalju im evoluciju, je ostvarenje koje već u prvih desetak minuta osvoji promišljenošću, šarmom i maštovitošću. A potom stiže svest o gotovo nestvarno savršenoj animiciji i njenoj upotrebi na širem planu priče i filma u celini. Osnovna začkoljica (porodična dinamika pećinskih ljudi zapravo je aproprijacija dobro poznatih postavki iz filmova tog usmerenja, a koji se bave savremenim životom) ovde je zbilja znalački upotrebljena i gradirana. Ta oprečnost dovodi do istinski duhovitih i smešnih pasaža, i prava je šteta što se primetan deo te duhovitosti, u velikoj meri oslonjenoj na igre rečima i pojmovima, zagubio u prevodu. I mimo toga, a uprkos i činjenici da Kruds ipak ne dobacuje do visova viđenih za remek-dela kakav je, između ostalih bio skorašnji Razbijač Ralf (Wreck-it-Ralph) ovo se delo se nameće kao sasvim logičan izbor za porodičnu zabaviu i animirani film u kome pored najmlađih, kao prirodne ciljne grupe, mogu uživati i njihovi roditelji i ostali odrasli, vazda rezervisani kada je ovaj tip filmova u pitanju.
Ocena: 8/10
Buntovnice (Spring Breakers) – Harmony Korine
Uloge: James Franco, Vanessa Hudgens, Ashley Benson, Rachel Korine, Selena Gomez, Gucci Mane
Trajanje: 94 minuta
Iako je u tom podužem međuvremenu nanizao podosta projekata, manje ili više hvaljenih i/ili primećenih, Harmony Korine je i dalje najprepoznatljiviji kao scenarista znamenitih Clarkovih Delikvenata i kao ključni autor potenjeg ostvarenja Gummo. Nije lako živeti sa takvom subinom, tu spora nema, ali takav je ishod, imajući u vidu da je Korine, reklo bi se, svesno završavao u limbu jalovog umetničarenja, u dobroj meri i pravičan. Buntovnice, pak, predstavljaju krupan korak napred za ovog ipak osobenog autora i nesumnjivo najcelovitiji i najkvalitetniji film u njegovom dosadašnjem opusu. Korine ovde, u priči o četiri prijateljice, koje, potištene bezbojnošću i bezizlaznošću vlastitih egzistencija, barem privremeni izlaz iz te tame traže u raspamećenom hedonizmu tokom prolećnog raspusta u kao za to prvenstvenoj stvorenoj sunčanoj Floridi, kreće put dekonstrukcije nekoliko mitova i uspešno stiže do samozacrtanog cilja. Pojam prolećnog raspusta, tokom kog je pretrivanje ne samo dozvoljno, nego i preporučljivo, ovde biva stavljen pod lupu, a redefinisane su i pojave teenage zvezda (Selena Gomez, Vanessa Hudgens i Ashley Benson). Nema sumnje da će nekima ovde u oči upasti odsustvo iole zahtevnijeg zapleta, neki će možda imati problema da se nose sa dosta drastično primenjenim hiperestetizovanim realizmom, ali, sumnje nema, Buntovnice jesu film koji se izdvaja iz trenutne ponude i koji ima potencijal da zadugo ostane u pamćenju.
Ocena: 8/10
NAPOMENA:
Komentari ne odražavaju stav redakcije Popboksa već je ono što je u njima napisano isključivo stav autora komentara.
Da bi vaš komentar bio objavljen potrebno je da bude vezan za sadržinu teksta, odnosno da predstavlja mišljenje o objavljenom tekstu.
Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare, kao ni one čijim bi se objavljivanjem prekršio Zakon o javnom informisanju.
Ukoliko nam u komentaru ukažete na činjeničnu, gramatičku, slovnu, tehničku i sl. grešku, bićemo vam zahvalni i prosledićemo informaciju odgovornima u redakciji, ali taj komentar nećemo objaviti.
Komentare koji se tiču uređivačke politike nećemo objavljivati, sve predloge (i zamerke, pohvale...) koje imate možete nam poslati e-mailom.
Komentari