Publike, one prave, je svakako bilo dovoljno. Ona je zato nagrađena više nego dobrim nastupima. Ko sada nije čuo bar Faithless propustio je isuviše, to ne može da bude nadoknađeno
Mesto: Hala 1 Beogradskog sajma
Vreme: 29/30. maj 2005
Produkcija: Koalicija mladih Srbije,
Stars Music i Omladina JAZAS-a
Domaći bendovi (
E-play,
Vrooom,
Darkwood Dub) načinili su dobar intro gostujućim (
Gus Gus,
Thievery Corporation,
Faithless,
X Press 2), sve to u mixu DJ setova. Negde oko večernjih deset sati publika i dalje nije bila u punom sastavu, komešala se, ispitivala teren. Pauze između svirki su gotovo neprimetne i toj šetnji podloga postaju nadolazeći zvuci Thievery Corporation. Inače, tajming je poprilično ispoštovan, što postaje sve češći slučaj u Srbiji, pa se u bližoj budućnosti možemo nadati ovom novom trendu saglasja sa vremenom.
Melodični, meki zvuci benda TC nosili su tela u pokret. Događaji sa bine adekvatno su, tokom cele večeri, praćeni i na velikom platnu. Koga je to zanimalo mogao je i iz poslednjih redova videti kako nastaje muzika. Trenutno, fluentni pokreti i interesantna suknja pevačice su bili više nego zapaženi. Međutim, pogledi su uglavnom bili usmereni jedni na druge, na ruke koje su milovale vazduh, u prostor ogromnog zdanja. Dobra stvar se dešavala, sve odiše lakoćom, čini se da su svi srećni i da je kiseonika na pretek. Pojedinci odmaraju, traže neki svoj ćošak, ali primetno je da su i oni čija tela ne miruju pomalo rezervisani i da se štede. Na ovom muzičkom maratonu većina će kulminaciju dočekati posle ponoći. Line-up, ta glupa specijalno za ovakve festivale uvezena reč je, u stvari, line-to. Line to – Faithless!
Prošla je ponoć, svi smo tu i vybe ulazi pod kožu onih koji mogu da čuju. Jedini i veliki, priznati alhemičari, toliko čekani, Faithless. Koja je to buka nastala, vika, salve oduševljenja, publika se pretvorila u talas, dok svetlost reflektora pada po njoj, we come one.. . Tokom sata, i jače, mršavi Maxi Jazz je bio posrednik između ljudi i njihovih misli. I oni koji su ga gledali prošle godine videli su nešto novo. Svakako i on sam. Retko kada je moguće videti tako prisan kontakt sa publikom, bez garda i barijera. Grupa koja će nestati zadužuje festival koji nastaje. Ima neke drame i teatralnosti na bini. Bis je neizbežan, insomnia slama noge, svaka svest je izgubljena, a trans je prava reč za ono što je teklo iz očiju posednutih.
Od dva sata posle ponoći, svoju partiju su bili dužni još X press 2 i proslavljeni beogradski DJ-evi, taj i taj. Ko je to dočekao, svakako se može pohvaliti nadljudskom snagom. Bilo ih je, čak većina, iako je i dosta ljudi napuštalo halu. Muzika se nastavila.
Beograd zaista mora da se pomuči da dobije svoj festival. Sve ono što može da mu to oteža i zakomplikuje, dešava se. Prvo, ti meteorolozi, ne ide mi u glavu da nikada ne mogu da predvide ni izbliza predstojeće vremenske prilike. U vremenu nanotehnologije, satelita i koječega još, za vikend je najavljen, ništa manje nego Nojev potop. S obzirom da se nije desio,
Belgrade Vybe Festival je nepotrebno održan u zatvorenom i time ostao uskraćen bar za trećinu moguće publike: i pored ubeđivanja organizatora da će Hala 1 Beogradskog sajma biti vanzemaljski provetravana, mnogima se nije ulazilo u taj lonac na deset sati.
Drugo, hronologija nastupa. Svako sa kim sam razgovarao (ponavljam – svako) se pita zašto je domaća velesila Darkwood Dub nastupila praktično na samom početku, kada mnogi još nisu bili ni blizu Sajma. Ok, prvo domaći pa strani izvođači, ali zašto onda niko nije mogao da izađe i vrati se u halu kad mu se prohte. Argumenti da najbolja organizacija tako nalaže, da je to u svojstvu onoga što je najbolje za sve... – neubedljivi su. Daleko je to od najboljeg, pa je najrevnosnija publika, u želji da sve čuje, ušla na vreme, provela noć ispod najlepše kupole na Balkanu i bila nagrađena mogućnošću da se osvežava i umiva vodom od osamdeset dinara. Moglo je to i pivom, no ono je bilo luksuznija varijanta od sto dinara. Drugim rečima, jeftin ulaz - skup ostanak.
Nedelja je nezahvalan dan za provode bilo kog tipa, pogotovu ovakvog. Obaveze možda imaju veze sa tim. Možda - jer jedino je promena lokacije održavanja festivala bila navedena kao nepoželjna činjenica od strane nekih. Publike, one prave, je svakako bilo dovoljno. Ona je zato nagrađena više nego dobrim nastupima. Ko sada nije čuo bar Faithless propustio je isuviše, to ne može da bude nadoknađeno.
Komentari
Trenutno nema komentara.
Morate biti prijavljeni da biste komentarisali tekstove.