Najpoznatiji latino rock sastav sa ove strane Santane, dva sata ozbiljnog rock n roll hedonizma i srpska publika koja peva na španskom
Mesto: Dom sindikata, Beograd
Vreme: Subota, 16. maj 2010.
Ko bi rekao da će Noć muzeja ove godine biti ukrašena jednim pokretnim muzejem raznih roots žanrova američke muzike.
Prvo gostovanje Los Lobosa kod nas zanimljivo je i kao društveni događaj, jer je na neki način pravo merilo istinskog poznavanja nekih muzičkih tokova kod naše publike – sa jedne strane radi se o bendu koji je imao licencna izdanja u vreme SFRJ, o bendu koga znamo iz jednog nespornog filmskog hita, i konačno bendu na kojeg se pozivaju mnogi tvrdokorni aficionadosi Americane, ali i starijih američkih zvukova.
Reklo bi se da je to dovoljno razloga za subotnji večernji izlazak i sala Doma sindikata jeste bila fino popunjena, no ne mnogo više od toga. Ipak, veći deo ovog koncerta u stvari je za naše pojmove bio popriličan eksperiment – uz najbolju volju, kao neko ko je proveo dosta vremena preslušavajući ploče koje bi se mogle nazvati folk ili country-rockom, nisam mogao da se setim nijednog čak ni približnog nastupa ove vrste u nekom beogradskom prostoru većem od klupskog.
Los Lobosi uživo, ipak su neka vrsta folk-rocka, ako povremeno na ono mesto predviđeno za folk ubacite „meksički“ - i to veoma ozbiljan folk-rock. Za našu koncertnu publiku to je prilično nepoznata teritorija na kojoj je ništa prisno i prepoznatljivo ne očekuje. Šaljivi povici iz sale tipa "Viva Zapata!" nisu mogli da sakriju tu činjenicu.
Srećom, Los Lobos se nisu dali omesti našim nepoznavanjem idioma, pa su polako i u etapama uvodili prisutne u svoj svet. Njihove rockerske bravure su bile očekivano uspele, te su Don’t Worry Baby i posebno Ritchie Valensova Come On Let’s Go sijale onim starim sjajem, ali su ih Lobosi vešto rasporedili tokom nastupa i koristili više kao sidra oko kojih je ukotvljen njihov brod. Čim malo podignu publiku čistim rock n rollom, odmah bi u sledeće dve pesme otišli ili u smeru skoro pshihodeličnih epizoda nalik na nekakvu funky verziju Jefferson Airplanea, odnosno Grateful Deada, ili ka sebi omiljenim žarkim meksičkim plesnim epizodama, sa sve harmonikama.
Umesto straight rock n rolla, bend se u stvari ove večeri bezrezervno dokazivao na terenu zamamnih produženih rasviravanja koja su nam ponovo otkrila epske dubine pesama kao što su One Time One Night, Neighborhood i posebno nadahnute Kiko and the Lavender Moon. To su i bili momenti kad su nam Los Lobos ponudili čistu umetnost u formi rock muzike i time sve kupili da sa punom pažnjom saslušaju i sve ostalo.
Tu se negde ugnezdio i dugačak cover-medley kog su iz čista mira počeli sa Papa Was A Rollingstone Temptationsa, da bi se u nekom trenutku pretvorio u Oye Como Va Tito Puentea, posle čega smo možda mogli da se zapitamo da ovi stari dečaci ipak nisu počeli previše da se razigravaju, šaraju i ponašaju se kao na svadbi, ali je brzo bilo više nego jasno da su Los Lobos kao najpoznatiji latino rock sastav posle Santane imali pravo da se bave i ovim delom svog nasleđa po svom nahođenju - odsviravši ga sa mladićkim uverenjem koje teško da neko drugi može da ima.
Nemojmo ni jednog trenutka zaboraviti da su Los Lobos sastav koji je za samosvest latino američke zajednice u SAD, na jedan tih i uporan način, učinio sve ono što su Public Enemy pokušali opravdanom bukom za afroameričku zajednicu, svirajući 30 godina chicano verziju rock n rolla sve dok na kraju nisu zasvirali i u dvorištu Bele kuće.
Veselo veče u Domu sindikata ne bi bilo veselo da nije bilo killer bisa na kome su posle još jedne lekcije iz umetničkog folk rocka u njihovoj verziji Mas Y Mas, otišli kroz obrade u pravcu dva svoja velika uzora – jedno je bila moćna verzija Cinammon Girl Neil Younga, svakako među pet njegovih najboljih pesama svih vremena, i senzacionalno priznanje da su Crazy Horse grupa sa kojom se Los Lobos porede u svojim glavama, što je samo još jednom potvrdilo folk rock korene ovog sastava; drugo beše ceo koncert očekivana verzija La Bambe, na koju su devojke počele da se penju na binu, obilato pomognute od strane posebno egzaliranog Davida Hidalga, a nešto manje rockerski cool Cesara Rosasa.
Ova pesma, koja je dala ranu identifikaciju bendu, kod nas očigledno ima status narodne pesme, što ona u osnovi i jeste – dovoljan razlog da odmah zapevamo i zaigramo na oduševljenje grupe, pa se ceo ženski plesni pohod na stage završio najbolje što je mogao po Los Lobos, kao igranka do zore koja dolazi čim se pesma završi.
I dalje ozbiljan bend iz malog predgrađa sa velikim snovima.
NAPOMENA:
Komentari ne odražavaju stav redakcije Popboksa već je ono što je u njima napisano isključivo stav autora komentara.
Da bi vaš komentar bio objavljen potrebno je da bude vezan za sadržinu teksta, odnosno da predstavlja mišljenje o objavljenom tekstu.
Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare, kao ni one čijim bi se objavljivanjem prekršio Zakon o javnom informisanju.
Ukoliko nam u komentaru ukažete na činjeničnu, gramatičku, slovnu, tehničku i sl. grešku, bićemo vam zahvalni i prosledićemo informaciju odgovornima u redakciji, ali taj komentar nećemo objaviti.
Komentare koji se tiču uređivačke politike nećemo objavljivati, sve predloge (i zamerke, pohvale...) koje imate možete nam poslati e-mailom.
Komentari