„Uništio si me“, peva Norah Jones na četvrtom albumu, svežija nego ikad
Od trenutka kada počne prva pesma na novom albumu Nore Jones, jasno je da je u njenom zvuku došlo do bitne promene. Pogledate li i spot za pesmu Chasing Pirates, taj simpatični naklon Letećem cirkusu Montyja Pythona, videćete da se Norah zdravo promenila i kada je u pitanju lični opis. Nema više one dugokose devojčice koja zgurena nad klavirom pevuši melodiju zgodnu za prijatno putovanje na 38. sprat kakve multi-naci kompanije. Kosa je skraćena, klavir uštekan u struju, a muzika pogodnija za neku podzemnu lokaciju, ili makar suteren.
Chasing Pirates jasno najavljuje promenu. „In your message you said/ You were going to bed/ But I’m not done with the night“, poručuje Norah uspavanom pošiljaocu poruke, dok Wurlitzer strogo određuje ritam. Eto, ni Pisma Nori (J. Joyce) nisu što su nekoć bila, i rekao bih da je to lajtmotiv celog albuma The Fall. Šta se to desilo s ljudima, kada tako lako odluče da prosto prespavaju? Ako ćemo biti zlobni, reći ćemo i da Norina kamavej-vitmi analgetik-muzika nije bez krivice, ali možda baš zato ćerka Ravija Shankara okreće novi list...
Mada, realno, pre će biti da je razlog malo prozaičniji: album The Fall nastao je neposredno nakon njenog raskida s dugogodišnjim dečkom i muzičkim saradnikom, basistom Leejem Alexanderom. Alexander je bio i producent njenih ranijih albuma, tako da je osim ljubavnog došlo i do svojevrsnog zvučnog raskida. Osim pomenutog Wurlitzer električnog klavira, Norah Jones se tako u nekoliko pesama hvata i Stratocastera (Tell Yer Mama), koji joj uopšte ne stoji loše.
Imajući u vidu njene ranije izjave oduševljenosti možda najvećom američkom grupom The Band, i ranije sam se čudio kako osoba s tako prefinjenim muzičkim ukusom pravi tako beskrvne ploče. Uzmeš malo countryja, razmutiš jazzom, pobiberiš soulom i – voilà! – album obara rekorde prodaje. Ne znam kako će The Fall na tržištu, ali taj sintetički princip nastanka muzike zamenjen je nečim vrlo organskim i iskrenim.
Otud nedostatak reči kada ovu ploču treba žanrovski odrediti. Svi pobrojani pravci su i dalje tu, ali utkani dublje u pesme, pušteni da sami dođu do izražaja. Najlakše bi bilo reći da je smešten negde između Toma Waitsa (producent je Jacquire King, koji stoji iza Waitsove ploče Mule Variations) i serije novijih country soul pevačica poput Tift Merritt i Kelly Willis. I gostovanja Ryana Adamsa i Willa Sheffa (Okkervil River) kao koautora pesama (Adams u meni lično najlepšoj pesmi na albumu Light as a Feather i Sheff u Stuck) govori o pravcu u kojem bi Norah Jones mogla da se kreće u budućnosti.
Najviše mišića ona pokazuje u pesmama Young Blood (u kojoj spaljuje pet okruga, valjda nakon što ih je Neko Case onako oduvala uraganom) i Tell Yer Mama (u kojoj pak poručuje svom bivšem da pozdravi roditelje koji su ga odgojili tako naopakog), ali daleko od toga da je Nora Jones histerična Ostavljena Žena iz srpskih filmova, nesposobna da prihvati stvarnost.
Ako ovaj album o nečemu govori, onda govori o tome kako sladak, kako lep, kako seksi očaj može biti. Evo, jedna pesma se zove You’ve Ruined Me, sa sledećim stihovima: „You heard me say I’m going away/ But now I write you every day/ You heard me say I’m going away/ But I’m on the floor outside your door“.
Gadna pozicija, tu na podu pred njegovim vratima. So, what’s a gal to do? Biće da odgovora nema, ali Norah Jones u poslednjoj pesmi na albumu Man of the Hour ipak duhovito objavljuje da je našla savršenog muškarca. Onog bernardinca s omota ploče.
Povezano:
Audio:
NAPOMENA:
Komentari ne odražavaju stav redakcije Popboksa već je ono što je u njima napisano isključivo stav autora komentara.
Da bi vaš komentar bio objavljen potrebno je da bude vezan za sadržinu teksta, odnosno da predstavlja mišljenje o objavljenom tekstu.
Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare, kao ni one čijim bi se objavljivanjem prekršio Zakon o javnom informisanju.
Ukoliko nam u komentaru ukažete na činjeničnu, gramatičku, slovnu, tehničku i sl. grešku, bićemo vam zahvalni i prosledićemo informaciju odgovornima u redakciji, ali taj komentar nećemo objaviti.
Komentare koji se tiču uređivačke politike nećemo objavljivati, sve predloge (i zamerke, pohvale...) koje imate možete nam poslati e-mailom.
Komentari