„Ljubav za sve nas!“ poručuju industrial metal hipici na šestom studijskom albumu
Rammstein je na početku karijere zbijao šale na račun pesama čiji su tekstovi isključivo na nemačkom jeziku, i tada ga je malo ko shvatao ozbiljno. Nakon prva dva albuma, Herzeleid (1996) i Sehnsucht (1998), i dva sjajna hita (Engel i Du Hast), čak i u zemlji Srbiji, u vreme neinterneta i validnih muzičkih časopisa, legendarni recenzent Petar Luković je za Nemce imao samo reči hvale.
Albumom Mutter (2001) su se zasluženo popeli na vrh svetske muzičke scene. Narednih godina na osrednjim ali ipak dovoljno zanimljivim Reise Reise (2004) i Rosenrot (2005) uglavnom su kopirali recept koji su primenili na Mutteru, ali isto tako su svoj nastup doveli do perfekcije, uključujući celokupnu produkciju, marketing, video spotove, live performans.
Rammstein je svoju priču uvek gurao do ivice cenzure, često prelazeći tu liniji radi dodatnog publiciteta (npr. tokom promocije Muttera davali su intervjue samo na maternjem jeziku). Nešto kao epizode South Parka prevedene u muzički svet. Ovde treba reći i da se Rammstein odlično nadovezuje na tradiciju. Metal (koji inače važi za najagresivniju muziku) sa industrijskim nabojem (patent sastava Ministry i Trenta Reznora), kod Rammsteina je doveden na potpuno novi, viši stupanj.
Žanr se uvek mogao razvrstati na američku i evropsku tradiciju (da sad ostavimo po strani britansku, koja je imala oduvek neki svoj šmek). Što se te evropske produkcije tiče, može se slobodno reći da Rammstein propagiraju još jednu podgranu - „nemačku produkciju“.
Nivo „hladnoće“, nemačke discipline i „preterane“ kompresije je zaista zadivljujući na Liebe Ist Für Alle Da. Takođe, zabavno je slušati kako se Rammstein poigravaju sa brojnim muzičkim klišeima - red rifova, red eurodance do-krajnjih-granica-sintetizovanih klavijaturskih melodija, red terminatorsko-hitlerovskih govora, red duvača, red himničnih refrena u kojima se svi volimo... South park, ponovo.
Naslovna pesma ima rifove koji mogu da postide Metallicu, i koji zvuče barem jednako moćno kao And Justice For All. Distorizirana gitara će današnjim klincima sigurno značiti više nego starijim generacijama album kojim je Metallica zatvorila 80-te.
Sjajan marketinški potez je spot za prvi singl Pussy. Bend je shvatio da je cenzura dobra reklama, a da su već toliko veliki da im u 2009. godini televizijska reklama nije neophodna - u moderno doba svaki tinejdžer će lako pronaći spot na Youtube ili nekom XXX sajtu. Osim toga, spot za Pussy izgleda kao san/fantazija svakog Nemca i to je još jedno polje na kome su Rammstein southparkovski uspeli.
Rammlied koja otvara album po rifu podseća na prvi hit Rammsteina, pesmu Rammstein koja se pojavila u legendarnom filmu Lost Highway Davida Lyncha. U Waidmanns Heil prisutne su trube i slični pompezni klišei koji se sudaraju sa gotik atmosferom, dok nemilosrdne gitare po tempu podsećaju na ranije hitove Ich Will ili Feuer Frei.
U Haifisch Till Lindemannov vokal katkad zazvuči kao neka Laibach sprdnja, dok rif u B******** (po rečima benda predstavlja Bückstabü) zajedno sa vokalom u refrenu podsećaju na domaći Piknik, što je zanimljivo imajući u vidu specifičan bizaran humor koji krasi obe grupe.
Međutim, kao i na ranijim izdanjima, simptomatično je da su hitovi prisutni do pola albuma, a zatim dolazi pad i zamor materijala. No, to Rammsteinu ni malo ne smeta, jer na novom albumu novih hitova ima sasvim dovoljno, tako da je setlista za novu turneju prilično dobra.
Rammstein će za svega par godina koncertno biti veliki kao i Depeche Mode, priređujući spektakl za sve generacije i ukuse. Liebe Ist Für Alle Da ne predstavlja ni preveliki korak napred, niti nekakav veći pad. Lojalni fanovi će im ostati privrženi, a broj posetilaca živih spektakularnih nastupa će se, sudeći barem po ovom izdanju, u narednom periodu povećati.
Povezano:
Audio:
NAPOMENA:
Komentari ne odražavaju stav redakcije Popboksa već je ono što je u njima napisano isključivo stav autora komentara.
Da bi vaš komentar bio objavljen potrebno je da bude vezan za sadržinu teksta, odnosno da predstavlja mišljenje o objavljenom tekstu.
Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare, kao ni one čijim bi se objavljivanjem prekršio Zakon o javnom informisanju.
Ukoliko nam u komentaru ukažete na činjeničnu, gramatičku, slovnu, tehničku i sl. grešku, bićemo vam zahvalni i prosledićemo informaciju odgovornima u redakciji, ali taj komentar nećemo objaviti.
Komentare koji se tiču uređivačke politike nećemo objavljivati, sve predloge (i zamerke, pohvale...) koje imate možete nam poslati e-mailom.
Komentari