Drugi album bivšeg pripadnika "omladinskog pogona" ekipe 43-23 uz standardni repertoar - puno gostiju i zabranjenih supstanci - donosi i osvrt na trenutnu političku situaciju
Bvana (puno ime: Bvana iz Lagune) je „podmladak“ osovine 43-23 koju su svojevremeno činili Prti Bee Gee i Bad Copy. Pored njega, u tom „omladinskom pogonu“ jednog od najznačajnijih „podzemnih“ kulturnih pokreta na Balkanu u poslednjih 20 i više godina, bili su i Seven i H8r Luća.
Naravno, mnogi će sporiti bilo kakav značaj ili autentičnost izraza, no nema sumnje da je ovaj krug, u kom je bilo 10-ak ljudi, inventivnim slengom, karakterističnim pogledom i stavom doneo natrag oštricu na scenu i obezbedio jedan od ključnih parametara, koji je Dimitrije Vojnov definisao kao „muziku koja se ne sluša pred roditeljima“.
Bvana je bio član (naknadno) popularne demo grupe Supahouse, zajedno sa Strukom (!) i Sevenom. Još pre par godina je izdao debi album Ko je krao jogurt koji sada spada u klasike srpskog repa, a singl Rimujem i kradem je postao Bvanin signature tune.
Ko je i malo slušao američki rep ’90-ih neće imati problema da razume ko su Bvanini direktni uzori i gde leži njegova emsi inspiracija. Reč je o „latino blunted funk“ zvuku zapadne obale prve polovine ’90-ih, sa grupama iza kojih je stajao DJ Muggs (Cypress Hill, Funkdoobiest, Psycho Realm). Možda to nije lako primetiti ili se na prvi pogled u tome ne vidi ništa specijalno, ali svakako je dobro da na ovoj „drugoj“ liniji srpskog repa (dakle u 43-23 krugu) postoji jaka vezanost za zvuk i tradiciju „napušenog fanka“.
Ipak, na Na nivou prosečne cigle postoji nešto što nedostaje bitovima niškog bitmejkera Janzooa. Njegova ideja je bila da nas pomoću isečenih, neprerađenih fank semplova sa minimalnom edicijom odvede u „staru školu“, ali mu to samo delimično uspeva. I dok ove matrice svakako imaju taj fanki gruv na tvrdim bubnjevima, treba reći da čak i danas kad je to prilična retkost, nije dovoljno samo spojiti te elemente i reći: „Evo, tvrda podloga“. Problem je u samom izboru sekvenci koje, osim u svetlim trenucima, kao u stvari Latino, deluju prilično jednolično i ne stvaraju željenu atmosferu.
Što se emsiinga tiče, Bvani često zameraju da „repuje samo o vutri“. Nije to ništa novo i prosto takvi prigovori spadaju u standardan repertoar zamerki koji repu dolaze „spolja“ (upućuju ih ljudi koji ga ili ne slušaju, ili ne podnose), ali mi se čini da Bvana sam, bez gostiju, može vrlo lako da upadne u „autističnost“ koja posle nekog vremena zamori slušaoca. Pod autističnošću ovde mislim na problem koji često srećemo generalno kod MC-jeva - ponavljanje pojedinih izjava bez bilo kakvih varijacija tako da, bez obzira da li vam se sviđaju ili ne, postaju izlizane. U tim trenucima vam se čini kao da se MC obraća sebi, gubeći iz vida da neko tamo želi da čuje obrtanje, varijaciju i svežinu.
Van toga što je on jedan od top pet srpskih emsijeva, čini se da je Bvana znatno motivisaniji u trenucima kada ima društvo (Eufrat, Mikri Maus, Timbe). Ne znam da li je baš gorepomenuta zamerka ("repuješ samo o vutri, daj čoveče uozbilji se malo") dovela do toga da odluči da uleti u cipele Beogradskog Sindikata i snimi pesmu Sistem u kojoj se vrti konzervativno-nacionalistička priča o smanjivanju države, haškoj tiraniji, evropskom teroru, političarima koji su korumpirani, koji nemaju obzira za narod i koji kradu... Jedno je sigurno – stvar je, i u rep kontekstu i posebno u kontekstu Bvaninog stila i stava, totalni promašaj.
Bvana je emsi sa brdom harizme i masom sjajnih prijava, tu nema nikakve dileme, i zamerke su ovde iznete upravo imajući u vidu njegove mogućnosti. Novi album Fujznem džigili je najavljen za jesen i nadamo se da će on i biti album u pravom smislu te reči, odnosno bliži izdanju Ko je krao jogurt – sa gostima, pričom, još jačom muzikom i Bvanom u boljoj liričkoj kondiciji.
Audio:
NAPOMENA:
Komentari ne odražavaju stav redakcije Popboksa već je ono što je u njima napisano isključivo stav autora komentara.
Da bi vaš komentar bio objavljen potrebno je da bude vezan za sadržinu teksta, odnosno da predstavlja mišljenje o objavljenom tekstu.
Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare, kao ni one čijim bi se objavljivanjem prekršio Zakon o javnom informisanju.
Ukoliko nam u komentaru ukažete na činjeničnu, gramatičku, slovnu, tehničku i sl. grešku, bićemo vam zahvalni i prosledićemo informaciju odgovornima u redakciji, ali taj komentar nećemo objaviti.
Komentare koji se tiču uređivačke politike nećemo objavljivati, sve predloge (i zamerke, pohvale...) koje imate možete nam poslati e-mailom.
Komentari