Mnogi albumi pop muzike nastali su kao dnevnički zapis autora koji se borio sa agonijom raspada ljubane veze. 808s & Heartbreak nas podseća šta se dešava kad ne reagujemo dovoljno agresivno na izlaske ovakvih ploča
Kanye West nikad nije bio klasičan hip hop autor. Osoben pop senzibilitet i ambicija da stvara izvan utvrđenih granica žanra (ili stila) zagarantovali su mu pažnju masa i meteorski uspon u stratosferu popularnosti, prevazišavši prodajom i uspesima i samog Fifty Centa. 808s & Heartbreak je, avaj, ploča o tome šta je bilo posle.
Ne kažemo da treba u startu obeshrabrivati namere muzičara da svoje ljubavne brodolome zabeleže na narednom albumu. Ima među njima umetnika koji su u stanju da u tome pronađu određeno dostojanstvo i transcedenciju. No, transcedencija je jedno a prenemaganje nešto sasvim drugo.
Gary Moore je svojevremeno rekao da ti za dobar rokenrol treba žena da te ostavi i gitara da ti pomogne da bol zbog raskida prevaziđeš. Kanyeja je pre nekoliko meseci ostavila verenica Alexis Phifer, ali se, umesto za gitaru kao terapeutski instrument, on odlučio za ritam-mašinu Roland TR-808, jedino sposobnu, prema njegovim rečima, da proizvede tribalne bitove koje je želeo da čuje. Baš lepo.
Ili ne. 808s & Heartbreak je ploča koja se toliko davi u patetici i kukumavčenju da ni svedeni aranžmani, ni Kanyejeva uobičajena zanatska briljantnost ne uspevaju da je podignu iznad žabokrečine jeftinih emocija. Ovo je album gde sa svakom sledećom pesmom mrmljate sebi u bradu: „Kanye, Srbine, teško ti je, razumemo te, ali gde je ovde muzika???“
Nema je. Barem ne mnogo. Ritmovi se valjaju kroz uplakane sintisajzere, Kanye u svim pesmama peva kroz autotune i zvuči kao petparačka verzija Cher. Kada se Young Jeezy i Lil' Wayne pojave da ispoštuju brata kojem srce krvari, to ne pomaže da ploča postane slušljivija, ali ističe koliko je Kanye patetičan u svojim naricanjima.
Jer, na kraju krajeva, on je čovek koji se s brzo stečenom slavom veoma loše nosi, uglavnom trošeći pare na firmiranu garderobu i blogujući o tome u beskonačnost. Kada ga na kraju ovog albuma čujete kako se vajka da mu džaba Louis Vuitton i Gucci kad mu je drznica srce slomila, jasno vam je da ste poslednjih 55 minuta mogli da potrošite i na pametniji način od slušanja poezije kao prepisane iz školskog leksikona. Čak i autentične tragedije u Kanyevom slučaju imaju kičasti preliv; recimo, majka koja je prošle godine preminula umrla je od posledica komplikacija – kozmetičke operacije...
Kanye West Discusses 808s & Heartbreak
Kanye iz nekog razloga misli da zavređuje poređenja s Michaelom Jacksonom (pretpostavljamo iz faze kad ovakva poređenja nisu automatski asocirala na strast prema dečačkim telima) i ovaj album pokušava da proda kao „pop umetnost“. Avaj, ne! Ovo je naprosto jadno, narcisoidno i patetično. Čak ni bolesno zapaljivi grooveovi u Heartless i RoboCop ne uspevaju mnogo da izvade stvar jer samo podsećaju na to kakav smo album mogli da dobijemo umesto ove žalosne tirade.
Kanye je ideju da muškarci umeju dostojanstveno da pate unazadio za pedeset godina ovom kilavom, patetičnom pločom, i naravno, bio je prvi na Billboard listi u nedelji kad je objavljena, prodavši za mesec dana preko 700.000 kopija. Zaista, živimo u mračnim vremenima.
Povezano:
Audio:
NAPOMENA:
Komentari ne odražavaju stav redakcije Popboksa već je ono što je u njima napisano isključivo stav autora komentara.
Da bi vaš komentar bio objavljen potrebno je da bude vezan za sadržinu teksta, odnosno da predstavlja mišljenje o objavljenom tekstu.
Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare, kao ni one čijim bi se objavljivanjem prekršio Zakon o javnom informisanju.
Ukoliko nam u komentaru ukažete na činjeničnu, gramatičku, slovnu, tehničku i sl. grešku, bićemo vam zahvalni i prosledićemo informaciju odgovornima u redakciji, ali taj komentar nećemo objaviti.
Komentare koji se tiču uređivačke politike nećemo objavljivati, sve predloge (i zamerke, pohvale...) koje imate možete nam poslati e-mailom.
Komentari