Prvi Filmski festival Srbije biće održan u Novom Sadu od 3. do 8. jula 2007. Na neki način on je naslednik festivala u Herceg Novom, koji je bio naslednik pulskog filmskog festivala, a koji je bio prvi veliki i značajan filmski festival one zemlje. Međutim, kako ona opšte-jugoslovensko-pulsko filmska zemlja ne postoji, a ni ona pojedinačnija-SCG-hercegnovska posle nje, istinito je reći i da novosadski festival nije ničiji naslednik, nego prvi-prvcijati, onaj kojim se osniva sasvim nova kinematografska smotra u sasvim novoj zemlji
Deca se rađaju i u ratovima, zemljotresima i svim ostalim društvenim i prirodnim katastrofama. Takođe, i filmovi nastaju u svim tim situacijama. Bilo da je reč o vitalnosti ili bezobzirnosti, o entuzijazmu ili slepilu, o kreativnosti ili pohlepi, stvar je, van neke specifične ideološke tendencije, nemoguće vrednosno oceniti. Međutim, narodna izreka koja kaže da „kad se rodilo, valja ga ljuljati“, objašnjava potrebu da iz pepela ili dijamanata, svejedno, niču novi filmski festivali, ako već stari, iz ovih ili onih razloga, nisu mogli da opstanu ili više nisu odgovarali početnim namenama. Činjenica da npr. ne posedujete najstariju knjigu u svom okruženju ne sprečava vas da kupite novo izdanje i uživate u sadržaju, a ne u samom bibliofilstvu.
Prema tome da li se na nekom filmskom festivalu dodeljuju nagrade ili se to ne čini, festivali su takmičarski ili su revijalne smotre.
Filmski festival Srbije biće takmičarski. Sledeća klasifikacija festivala vrši se prema nacionalnoj pripadnosti, pa oni mogu biti nacionalni ili internacionalni. FFS biće internacionalni. Zatim, festivali mogu biti određeni vrstom filmova (igrani, dokumentarni, animirani...), metraži (dugometražni ili kratkometražni), autorima (mladi, amateri, žene...) i redovnošću održavanja (godišnji, bijenalni, prigodni). FFS imaće, za početak, od svega pomalo, kao i niz propratnih zanimljivih smotri.
Jedna od bitnih funkcija svakog filmskog festivala je otvaranje filmskog tržišta: kupovina i prodaja filmova, finansijska ulaganja u realizaciju novih projekata i angažovanje filmskih radnika. Festivali su prilika za povećanje publiciteta koji se nudi čitavim kinematografijama, delima ili autorima, a takođe imaju veliki kulturni, umetnički i socijalni značaj jer pružaju pregled novih ostvarenja, a filmadžijama, producentima i kritičarima omogućavaju vredne uzajamne formalne i neformalne kontakte. Vidimo, dakle, da se u vezi s festivalima generalno, pa i u vezi s FFS-om, radi o velikoj i značajnoj stvari, a iskustvo nas uči da su u takvim situacijama i mogućnosti za greške, zloupotrebe i marifetluke proporcionalne i da se od njih treba proporcionalno čuvati.
Program prvog FFS-a podeljen je u deset kategorija: Nacionalna klasa, Euroimage, Tribute to Kusturica, Omaž Fatihu Akinu (inače, predsedniku žirija), Omaž Dušici Žegarac, Omaž Bori Draškoviću, Lektira srpskog filma, Bioskop dvorište, Nova svetlost na dlanu i Filmovi van kategorije. Projekcije i događanja imaće razne lokacije, a tačna satnica još nije u potpunosti utvrđena.
U kategoriji Nacionalna klasa prvi put će biti prikazani filmovi Agi i Ema Milutina Petrovića, Hadersfild Ivana Živkovića, Belle Epoque Nikole Stojanovića, Made in Yu Mikoa Lazića, Hamlet Aleksandra Rajkovića, Odbačen Miše Radivojevića, Peščanik Sabolča Tolnaia, Promeni me Milana Karadžića i S.O.S. – spasite naše duše Slobodana Šijana. Ovi filmovi tek treba da budu pogledani i ocenjeni, pa pored filmofilske privlačnosti donose i čar pravih, a u nekim slučajevima i neprimereno dugo očekivanih premijera.
Komentari
Trenutno nema komentara.
Morate biti prijavljeni da biste komentarisali tekstove.