Čini se da je
Mike Scott pronašao formulu koja zaokružuje njegovo višegodišnje fizičko, spiritualno i muzičko lutanje. Negde između Londona, Findhorna u Škotskoj i američkog kontinenta,
The Waterboys su snimili glorioznu ploču koja rezimira karijeru grupe sa svakom kompozicijom i koja u najarhaičnijem smislu odiše velikom samouverenošću i lepotom.
Book Of Lightning je svež, energičan i vrhunski isproduciran album koji je produkt konstantne turneje u trajanju od skoro sedam godina. Iako su se neki poznavalaca prilika oko ovog ekscentričnog Škota pribojavali da bi njegova opsednutost spiritualnom književnošću, meditacijom i mističnom mitologijom iz paganskih vremena uticala na njegovu rock muzu, Scott je novom pločom apsolutno razuverio cinike.
Album po kontekstu podseća na dve rokerskije ploče Waterboysa - Dream Harder (‘93) ili Rock In A Weary Land (2000), pa čak i na Scottov solo album iz njujorških dana Still Burning (’97), a sve to zbog prisustva velikog broja muzičara koji su oblikovali ranije pomenuta dela na novoj ploči.
Paradoksalno, Steve Wickham, famozni violinista Waterboysa koji je danas ponovo u bendu, svojevremeno ih je napustio zbog Scottovih afiniteta prema čvršćem zvuku. Hvala anđelima, pomirili su se!
Dve potpuno nove kompozicije koje otvaraju album,
The Crash Of Angel Wings i
Love Will Shoot You Down, pravo su osveženje sa svojom rock estetikom na pragu
Dylan/
Lennon. Ta dva imena su posvuda –
It’s Gonna Rain je u muzičkom i filozofskom smislu Johnova; Mike Scott propoveda i preti egu “boljih i odabranih” u tekstu koji svojom aktuelnošću proziva mnoga imena (verovatno inspirisan tragedijom Nju Orleansa, pa i današnjom sumornom svetskom svakodnevnicom).
She Tried to Hold Me opseda duh Hanka Williamsa koji se, dok svira u pozadini, kao kremasto-bela senka pojavljuje pored vašeg plejera u svom “western” odelu i sa belim Stetsonom.
Kosturi ove kompozicije, predivne You in the Sky i živahne Everybody Takes a Tumble dolaze iz vremena legendarnog albuma Fisherman’s Blues (1986/87) i u svojim novim verzijama zvuče procvetalo i aktuelno. Ovo je još jedan dokaz vanvremenskog kvaliteta grupe iz kasnih osamdesetih, a i pokazatelj obnovljene samouverenosti i inspiracije kojima se bend danas diči.
Scottova specijalnost su uvek bile spiritualne balade i na novoj ploči on ne razočarava.
Sustain, jedan od najeksentričnijih tekstova na albumu, kao i
Strange Arrangement, prelepi su folk aranžmani čija bi poezija C. S. Lewisa i W. B. Yeatsa učinila ponosnim. A poslednja stvar na disku je
The Man With The Wind At His Heels, keltska folk balada čiji su prvi taktovi takođe nastali u vreme
Fisherman’s Blues sesija, u vreme kada je Scott poklanjao svu pažnju pločama
Vana Morrisona i Boba Dylana.
Book Of Lightning je ploča na kojoj svaka kompozicija zauzima zasluženo mesto i materijal nema oscilacija u kvalitetu. Album nije nikakvo otkrovenje; u pitanju je, pak, standardno visoko kvalitetan intelektualni i čulni doživljaj kreiran od strane jednog od velikih autora današnjice sa odličnim novim/starim bendom. Kao i mnogi drugi frajeri sličnog senzibiliteta (
Costello, Earle...), Mike Scott u ranim četrdesetim puca od energije i zrelosti, i ponosan je što snima/svira skoro ekskluzivno za
ozbiljne poštovaoce. Ova ploča samo još jednom potvrđuje njegovu visoku poziciju među rock aristokratijom.
Za najodanije fanove, ograničeni broj diskova sadrži i DVD nazvan The Travels of the Waterboys – kolaž amaterskih snimaka grupe sa par različitih turneja iz poslednjih godina, šarmantni “home movie” koji je prava poslastica budući da ne postoji nijedno zvanično video izdanje benda poznatog po ludo uzbudljivim koncertima.
Komentari
Trenutno nema komentara.
Morate biti prijavljeni da biste komentarisali tekstove.