Prvo je bila princeza, pa onda kraljica, ali sve vreme razmažena i zainteresovana za interakciju isključivo s ljudima i stvarima koje joj pružaju užitak. Na sličan način površna je i rediteljkina fascinacija post-punkom i modom, kao i celokupan prikaz značajnog istorijskog trenutka. A ono o kolačima umesto hleba uklopilo se kao izgovor da se na soundtracku nađe I Want Candy
Jeste Adam Ant izgledao neviđeno seksi u uniformi iz epohe, ali taj fetiš nije baš vredan filma od $40 miliona. Doduše, očigledno je da se ekipa, verovatno zbog producenta (
F. F. Coppola), svojski trudila da rediteljkinoj fascinaciji postpunkom i modom doda težinu i objedini kao prikaz značajnog istorijskog trenutka. Već samim fontom na promotivnom posteru (God Save the Queen?!) nagoveštava se nekakav bunt (nadala sam se - iz ženskog ugla); nažalost, dizajn ostaje na nivou dekorativnosti i suštinski ne odgovara konvencionalnom pristupu. A ono o kolačima umesto hleba zgodno se uklopilo samo kao izgovor da se na soundtracku nađe
I Want Candy.
Od trenutka kad, kao 14-godišnja austrijska princeza, dolazi u Versaj, do momenta kad je, kao supruga kralja Luja XVI, primorana da isti napusti, Marija Antoaneta ostaje razmažena devojčica zainteresovana za interakciju isključivo s ljudima i stvarima koje joj pružaju užitak („The problem of leisure/ What to do for pleasure“). Preokupirana frizurama i cipelama, kockanjem i žurkama, buduća kraljica tek je ovlaš obaveštena o političkim dešavanjima. Život van Versaja kao da uopšte ne postoji. S pravom je izbegavanje ozbiljnijih komentara u vezi sa tretiranim istorijskim trenutkom bilo na premijeri u Kanu osuđeno bučnim negodovanjem kao i lošim kritikama u francuskoj štampi.
Od pomoći nisu ni savršeni kostimi, mnoštvo statista, besprekorna fotografija – rad zanatlija poput kostimografkinje Milene Canonero (dobitnice Oskara) i konsultanata kao što je Dean Tavoularis, porodični prijatelj i dizajner produkcije kod F.F. Coppolae. Kako i ne bi tehnički deo bio vrhunski: gazda koji pesmu plaća sme da muštra muzikante! A kad smo kod muzike, Sofia „zlato tatino“ Coppola tu je na čvrstom tlu jer su joj ortaci Thurston Moore, Kevin Shields i sl. Ipak, anahrone numere nisu - kao kod
Baza Luhrmanna - utkane u sâm tempo filma, već su Marijin/Sofijin autistični doživljaj, jastučići koji štite od ponora. Na sasvim suprotan način, ono što Satine (Nicole Kidman) peva u filmu
Mulen Ruž! (2001) konstatacija je devojke koja dobro zna šta je pad bez zaštitne mreže - nulta tačka iz koje je apsurdno ocu reći „I Want Candy!“.
Glavna pretnja slatkoj („just like honey“) junakinji, neizbežno plavuši mlečne puti, kao i u prethodnom filmu ove scenaristkinje/ rediteljke (Izgubljeni u prevodu, 2003), jesu iskusne žene, uvek riđe ili crnokose. U japanskom hotelu, to je bila pevačica iz noćnog kluba koja uspeva da na tren odvuče pažnju g-dina Harrisa (Bill Murray), jasne očinske figure, ali ne mari, teši sebe mala dipl. filozofkinja, jer mu je to ionako samo kres-šema. Svedena na istu funkciju, ljubavnica Luja XV, Mme du Barry (Asia Argento) savršeno je užasavajuća ne samo zato što je uvek u ekstravagantnim haljinama tamnih ili jarkih boja koje su upadljivi kontrast Marijinim pastelnim nijansama, već i zbog afilmske slobode jer u javnosti nema obavezu da pokaže kako je dobro dete takođe uspešnog roditelja/reditelja.
Soundtrack:
CD1
1. HONG KONG GARDEN - Siouxsie & The Banshees
2. APHRODISIAC - Bow Wow Wow
3. WHAT EVER HAPPENED - The Strokes
4. PULLING OUR WEIGHT - The Radio Dept.
5. CEREMONY - New Order
6. NATURAL'S NOT IT - Gang Of Four
7. I WANT CANDY - Bow Wow Wow (Kevin Shields
remix)
8. KINGS OF THE WILD FRONTIER - Adam & The Ants
9. CONCERTO IN G - Antonio Vivaldi/Brian
Reitzell
10. MELODY OF A FALLEN TREE - Windsor For The
Derby
11. I DON'T LIKE IT LIKE THIS - The Radio Dept.
12. PLAINSONG - The Cure
CD2
1. INTRO VERSAILLES - Reitzell/Beggs
2. JYNWEYTHEK YLOW - Aphex Twin
3. OPUS 17 - Dustin O'Halloran
4. IL SECONDO GIORNO - Air (instrumental)
5. KEEN ON BOYS - The Radio Dept.
6. OPUS 23 - Dustin O'Halloran
7. LES BARICADES MISTERIEUSES - Francois
Couperin/Brian Reitzell
8. FOOLS RUSH IN - Bow Wow Wow (Kevin Shields
remix)
9. AVRIL 14TH - Aphex Twin
10. K. 213 - Domenico Scarlatti/Brian Reitzell
11. TOMMIB HELP BUSS - Squarepusher
12. TRISTES APPRETS - Jean Philippe Rameau/W.
Christie
13. OPUS 36 - Dustin O'Halloran
14. ALL CATS ARE GREY - The Cure
|
Komentari
Trenutno nema komentara.
Morate biti prijavljeni da biste komentarisali tekstove.