Da li žene treba da žele samo ljubav i modu, da li će se za sve ostalo pobrinuti princ iz crne limuzine (jašta sa šoferom) – bistrile su prvo cice iz Seksigrada, pa onda one iz redakcije modnog časopisa Runway
Posle TV serije
Seks i grad više ništa nije isto. Koliko god trivijalno i na momente vulgarno delovala, poslužila je kao model za
chick bonding među drugaricama širom sveta, dok su po istom šablonu hitro skrojene francuska i ruska verzija. Sličnosti koje film
Đavo nosi Pradu ima sa ovom serijom su znatne (
David Frankel je i režirao šest epizoda): pre svega, uverenje da je najubedljivija romansa koju će žena ikad imati u životu – ljubav prema modi.
Iz nedelje u nedelju, gledateljke su pratile ovu podužu reklamu za štiklice koje, uz nekoliko kaišića, koštaju 500$, pitajući se kako novinarki sa jednom jedinom kolumnom uspeva da živi na tako visokoj nozi. Da je njen filmski alter ego Andy Sachs ozbiljnija verzija, treba odmah da bude jasno jer nosi muško ime i skromnu garderobu. Tu ozbiljnost prestaje. Koliko treba biti neodgovoran pa na razgovor za posao doći neobavešten o tome ko je urednik/ca časopisa u čijoj redakciji biste da radite?!
No, svet mode je hirovit, pa tako u naručje prima i ovo čedo bez stajlinga (upravo zbog iskušenja da preobrati?). Ali prvo: izgladni pa vladaj! Konfekcijski brojevi skupljaju se kao pri pranju: 38 sada je 36, ali zato je 40 zapravo XXL – objašnjava mladoj saradnici dobronamerni gej kolega. Etikete ujedno postaju osuda i opomena devojkama da su u javnom prostoru poželjnije ako su gotovo prozirne. Ponižena i premorena, naša neofitkinja shvata da je dušu džorala za precenjene krpice.
Svaka sličnost je namerna: glodurka Miranda (
Meryl Streep), u stvari
Vogueova Anna Wintour, površno je zastrašujuća, više kao Cruella de Vil. Tu je i stereotip da je uspešna žena nužno i loša supruga/majka, da je, bez obzira na sav uticaj – ljudska olupina. No, pošto su i pomenuta serija, a i ovaj film, prvenstveno ekonomsko-propagandne komedije, okrutnost i patnja likova čije je originale isuviše lako prepoznati u javnom životu Njujorka takođe mora biti prilagođena
light konzumiranju. I dok su gledaoci šokirani prozivkama koje je Andy primorana da proguta, ona ipak trpeljivo pokazuje da nije u stanju da mrzi – u stvari je jedna dobrica koja zaslužuje sve najbolje u životu.
Baš ekstra!
Daleko preciznija i hrabrija kritika lažnih obećanja medijsko-modno-kozmetičke industrije, depresivna komedija
Friends with Money (
Nicole Holofcener, 2006) prati četiri drugarice koje postepeno shvataju da su njihova očekivanja bila bezrazložno velika. Modna kreatorka Jane (
Frances McDormand), čiji fensi odevni predmeti koštaju 800$, povlači se pred haosom kozmetičke ponude – pri tom zanemarivanje sopstvenog izgleda odražava i životno razočaranje. Deprimirana Olivia (
Jennifer Aniston) nalazi se na nizbrdici – čisti po kućama jer nije mogla da podnese prezir bogatih učenika srednje škole gde je predavala. Shvativši kako su godinama bile u zabludi da je dovoljno imati para, a da će se ostali problemi rešiti sami od sebe, četiri drugarice, uz zatomljeni sarkazam, otkrivaju jedna drugoj do koje su mere izneverene. Emocionalna stanja dočarana su razgovetno kao u britanskoj TV seriji
Toplo-hladno, dok likovi, bez obzira na sav očaj i iracionalne postupke, nikad ne gube gledaočeve simpatije.
Srozanog samopouzdanja, do kraja se unizivši, Pepeljuga Olivia slučajno doživljava sličnu sudbinu kao Seksigrađanka Carrie (siromaštvo-nije-romantično) Bradshaw, nahajpovana alfica čija se kvaziemancipovana razmišljanja raspršuju pred pojavom princa u crnoj limuzini (sa šoferom). Sličnu limuzinu, jašta crnu i naravno sa šoferom, na raspolaganju ima i urednica Miranda Priestly. Šta joj vredi, vele u filmu, kad je niko ne voli.
Komentari
Trenutno nema komentara.
Morate biti prijavljeni da biste komentarisali tekstove.