IN GOOD COMPANY – Paul Weitz
Melodrama za odrasle
Kada u filmu postoje dve linije priče koje se uz to razlikuju po žanru, obično obe trpe zbog nedorečenosti
Scenario: Paul Weitz
Uloge: Dennis Quaid, Topher Grace, Scarlet Johansson, Marg Helgenberger, David Paymer, Malcolm MacDowell
Producenti: Paul Weitz, Chris Weitz
Izvršni producenti: Rodney M. Liber, Andrew Miano
Trajanje: 109 minuta
Zemlja: SAD
Web: www.ingoodcompanymovie.com
To je jedan od glavnih problema filma In Good Company reditelja
i scenariste Paula Weitza. Weitz se kroz serijal American Pie dokazao
kao majstor humora koji proizilazi iz muško-ženskih odnosa, ali njegov film About
A Boy pokazuje da je on pre svega jedan od retkih autora (filmom In
Good Company je zaslužio ovu obavezujuću odrednicu) koji mogu da se uhvate
u koštac sa melodramom za odrasle koja se dešava u sadašnjem vremenu. Time
se pridružio maloj ali odabranoj grupi ljudi koju, u američkom filmu, čine
Edward Burns, Woody Allen i James L. Brooks.
Valjalo bi na ovom mestu napraviti jednu grubu podelu na žensku i mušku melodramu.
Žensku, ponovo napominjem, vrlo grubo, odlikuje potraga za idealom ljubavi
i žrtvovanje/umiranje za isti, dok je muška melodrama često priča o odrastanju
i/ili priča o potrazi za smislom postojanja. Ovo se može osporiti ako poistovetimo
pojmove ljubavi i postojanja, ali bi se onda ušlo u legitimnu filozofsku raspravu
kojoj ovde nije mesto.
In Good Company je muška melodrama. Carter (Topher Grace, Eric Foreman
iz That 70’s Show) u veliki-biznis-jede-mali situaciji postaje šef
Danu (Dennis Quaid), duplo starijem od njega. Uporedo sa otpuštanjima koja
obavlja kao predstavnik nove uprave, Cartera ostavlja žena, te on leči samoću
i nedostatak identiteta uspostavljanjem prisnijeg odnosa sa Danom. Tako upoznaje
i započinje vezu sa Danovom kćerkom Alex (Scarlett Johansson), koja takođe
prolazi kroz, istina manje histeričnu, egzistencijalnu krizu. Uspostavljaju
se dva toka radnje: ljubavni odnos Cartera i Alex i, s druge strane, postepeni
male bonding Cartera i Dana u realnoj ali nedorečenoj kritici (ili možda bolje
rečeno ukazivanju na realnosti i mane) političko-ekonomskog sistema. Na planu
melodrame film dostiže svoje najsvetlije trenutke. Carter i Alex su osobe gotovo
savršene, sa nedostacima i upitanostima koji ih čine privlačnim. Carterov porše
911 kome on slupa far i krilo čim izađe iz radnje i u takvom stanju ga
vozi do poslednjih scena filma je efektna metafora njega samog kao prelepe
mašine u ruiniranom stanju.
Na planu Denove borbe sa evolucijom svog radnog mesta film mestimično klizi
u Džeri Megvajer patetiku i vrlo konstruisanu pobedu dobrih momaka
i pad loših, ali ga Weitz herojskim naporom drži pod kontrolom znajući da je
Carter glavni lik, onaj koji se menja, onaj koji veoma podseća na Benjamina
Bredocka, ovoga puta bez gradskog autobusa i Elaine Robinson.
NAPOMENA:
Komentari ne odražavaju stav redakcije Popboksa već je ono što je u njima napisano isključivo stav autora komentara.
Da bi vaš komentar bio objavljen potrebno je da bude vezan za sadržinu teksta, odnosno da predstavlja mišljenje o objavljenom tekstu.
Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare, kao ni one čijim bi se objavljivanjem prekršio Zakon o javnom informisanju.
Ukoliko nam u komentaru ukažete na činjeničnu, gramatičku, slovnu, tehničku i sl. grešku, bićemo vam zahvalni i prosledićemo informaciju odgovornima u redakciji, ali taj komentar nećemo objaviti.
Komentare koji se tiču uređivačke politike nećemo objavljivati, sve predloge (i zamerke, pohvale...) koje imate možete nam poslati e-mailom.
Komentari
Trenutno nema komentara.
Morate biti prijavljeni da biste komentarisali tekstove.