POD LAŽNIM IMENOM (Sotto falso nome) - Roberto Ando
Forsiranje romana plagijata
Pored Ultra-vitke zavodnice, tu su i: Pisac Istočnoevropskog Porekla, njegova Trpeljiva Supruga, Lakomisleni Sin, Dušebrižni Izdavač i Istočnoevropska Manekenka (Plavuša)
Hvaleći najnoviju mladu glumicu, nedavno se jedan kritičar iz offa posebno divio njenom „istančanom senzibilitetu“ dok je na ekranu svo vreme bio foršpan njenog debitantskog filma – upravo onaj gde se dotična pojavljuje potpuno naga. U filmu čiji je naslov na francuskom - Cena želje (Le Prix du désir), vlasnica jednog takvog, prilično eksponiranog „senzibiliteta“ je novija Chanelova manekenka koja neprestano flertuje sa kamerom, zavodeći na način prikladniji za modne piste.
Dok je u filmu
Hvala za čokoladu (Chabrol, 2000) njena mladalačka vijoglavost odlična u obličju Jeanne Pollet, a savršena kao kontrast malicioznosti Marie-Claire Muller (
Isabelle Huppert), ovde je
Anna Mouglalis neuverljiva u ulozi Fatalne Žene. Stereotipni likovi stvoreni da bi ilustrovali sijaset Velikih Tema (
značaj doživljenog naspram pozajmljenog iskustva koje se uobličava u književnost, animozitet između oca i sina, manipulativnost žena i čestitost muškaca, destruktivnost strasti, iluzija ljubavi u vezama zasnovanim na fizičkoj privlačnosti ) potpuno su beživotni i beskrajno smorni (potkrepljujući tako još jedan kliše: da je usred ženevskog izobilja život nepodnošljivo dosadan). Pored ultra-vitke zavodnice, tu su i:
- egoističan i potišten Pisac Istočnoevropskog Porekla, koji krije Veliku Tajnu iz Mladosti
- njegova Trpeljiva Supruga malograđanskih shvatanja (Greta Scacchi, svojevremeno takođe zvezda „istančanog senzibiliteta“ a sada bezlična dama sa demodiranom punđom i botoxičnim grčem facijalnih mišića)
- Lakomisleni Sin, koji živi u senci oca - Pisca (navodno s velikim “P”)
- Dušebrižni Izdavač, jedini koji je upućen u Veliku Tajnu (za razliku od Supruge koja nema pojma šta joj se dešava u braku, a i šire)
- Istočnoevropska Manekenka (Plavuša) sklona ucenama i lezbejstvu
Istovetno
Kobnoj vezi (
Damage – Louis Malle, 1992.), ugledni otac upušta se u incestuoznu aferu sa tajanstvenom sinovljevom ženom, a ovo rivalstvo pogubno je za jednog od njih dvojice. U starijem filmu, razvoj kratkotrajno nadahnjujuće, ali dugoročno razorne veze, prikazan je upečatljivo i uzbudljivo. U novijem su susreti samodopadljive Mille (čija se interesovanja svode na ljubav prema oblačenju i skidanju firmirane garderobe) i sujetnog, inače sve manje delatnog, pisca – potpuno samoživi.
Neubedljivost i proračunatost veze između Fatalne i Pisca trebalo bi da bude nagoveštaj je da se radi o nekakvoj zaveri. A ista se tiče njenog plana da, pomoću drugarice Manekenke, uceni ljubavnika kako će javnosti razotkriti njegovu Tajnu u koju je upućena jer je i sama (eto koincidencije!) iz Poljske.
A Tajna je u tome da je Pisac u mladosti „ukrao“ tragičnu životnu priču školskog druga i na tuđoj sudbini parazitski sagradio književnu karijeru. „Ali pisci zapravo mnogo lažu“, samo je jedno u nizu „otkrovenja“ od kojih je sazdano ovo pretenciozno delo. Manekenski graciozno, umereno zamišljena Milla šeta grobljem jesenjih boja (stereotip: mora jesen, jer umire Vera... ili Nada), a narator „mudro zbori“ o Večitim Temama... Kao i sve ostalo, sudbina Pisca sa izmoždenom istočnoevropskom dušom takođe je veoma predvidljiva.
NAPOMENA:
Komentari ne odražavaju stav redakcije Popboksa već je ono što je u njima napisano isključivo stav autora komentara.
Da bi vaš komentar bio objavljen potrebno je da bude vezan za sadržinu teksta, odnosno da predstavlja mišljenje o objavljenom tekstu.
Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare, kao ni one čijim bi se objavljivanjem prekršio Zakon o javnom informisanju.
Ukoliko nam u komentaru ukažete na činjeničnu, gramatičku, slovnu, tehničku i sl. grešku, bićemo vam zahvalni i prosledićemo informaciju odgovornima u redakciji, ali taj komentar nećemo objaviti.
Komentare koji se tiču uređivačke politike nećemo objavljivati, sve predloge (i zamerke, pohvale...) koje imate možete nam poslati e-mailom.
Komentari
Trenutno nema komentara.
Morate biti prijavljeni da biste komentarisali tekstove.