Film je fascinantan zahvaljujući perfektno odmerenoj glumi heroine - tinejdžerke koja se prvi put pojavljuje na filmu, besprekornom Marstonovom režiranju debitantskog celovečernjeg filma, kao i dostojanstvenom tretmanu likova sa finansijskih rubova globalizacije
scenario: Joshua Marston
uloge: Catalina Sandino Moreno (Maria Alvarez), Guilied Lopez (Lucy), Patricia Rae (Carla Aristizábal), Orlando Tobon (Don Fernando), Jaime Osorio Gomez (Javier),
Yenny Paola Vega (Blanca)
producenti: Kevin Misher, Eric Fellner, Tim Bevan
žanr: triler/drama
trajanje: 101 minut
proizvodnja: SAD/Kolumbija, 2004.
jezik: španski/engleski
zvanični web: http://www.mariafullofgrace.com/
Sa nepunih 18, Marija Alvarez (briljantna debitantkinja
Catalina Sandino Moreno) obavlja repetitivne zadatke na kolumbijskoj plantaži izvoznih ruža da bi skoro svu zaradu davala starijoj sestri koja sa detetom stanuje u istoj, skučenoj sobi. Shvativši da će uskoro krenuti sestrinim mučnim stopama i postati samohrana majka, Marija odlučuje da uradi nešto "konstruktivno" zarad budućnosti svoje bebe i pristaje da u svojstvu "mazge" prenese narko-tovar dilerima čije je sedište u kolumbijskom kvartu Queensa.
Polazeći ne od nulte tačke, već od -10, Marija u svakoj, gotovo nepodnošljivoj, situaciji ispoljava tvrdoglavu hrabrost onih koji nemaju šta da izgube, te mobilišu svu energiju za prevazilaženje pojedinačnih trenutnih prepreka. Pasivnost je pogubna - vodi direktno u smrt, ili još gore - usamljeno tavorenje među malicioznim, konvencionalnim zemljacima.
Sled faza Marijine pripreme da u svom probavnom traktu prenese 62 kapsule heroina detaljno je prikazan, uključujući i zaptivanje svake pošiljke naizgled nepouzdanom spravom, od čije efikasnosti neposredno zavise životi devojaka. Indiferentni a profesionalni "apotekar" ovlaš primećuje da je sadržaj svake kapsule smrtonosan ukoliko se ijedna raspadne unutar organizma.
Kako pripreme napreduju, postaje jasno da nijedan od pošiljalaca ne posmatra ove devojke kao ljudska bića, već kao puku ambalažu za dragocenu supstancu namenjenu solventnim severnjačkim uživaocima. Shodno tome, Marijin prethodni posao uklanjanja trnja sa ruža koje se izvoze na sever sasvim liči na transport opijata - svrha je ista: anesteziranje prezasićenih individua razvijenog sveta. Primorana je da se suoči sa najmorbidnijim segmentima stvarnosti (neizbežnim koprofagičnim postupkom u toaletu aviona kad par izlučenih kapsula mora da opere i ponovo proguta) ne bi li potrošačima omogućila upravo plezir bekstva iz daleko ružičastije realnosti.
Činjenica da su bosovima "mazge" apsolutno potrošna roba koja im donosi milione dolara postaje očigledna kada četiri devojke shvataju da se nalaze u istom avionu za SAD iz pukog razloga što će, ukoliko jednu uhapse, ostale lakše proći carinsku kontrolu. Značajna odredišnoj kongregaciji isključivo zbog onoga što nosi u utrobi, Marija sklapa doživotno prijateljstvo sa Lusi (takođe fantastična
Guilied Lopez), koja joj, zahvaljujući prethodnom transportnom iskustvu, postaje mentorka i pomaže da zauzme aktivni stav prema sopstvenom telu i životu.
Film Marija milosti puna fascinantan je zahvaljujući perfektno odmerenoj glumi heroine - tinejdžerke koja se prvi put pojavljuje na filmu, besprekornom Marstonovom režiranju debitantskog celovečernjeg filma (koji je pritom gotovo u potpunosti na španskom jeziku), kao i dostojanstvenom tretmanu likova sa finansijskih rubova globalizacije. Iako je eksplicitni moralizatorski stav sasvim odsutan, opšta mučnina koju kod gledalaca izaziva fiziološka i geografska putanja heroina više je nego dovoljna da raskrinka medijski konstruisani "sex, drugs & rock'n'roll" glamur.
Komentari
Trenutno nema komentara.
Morate biti prijavljeni da biste komentarisali tekstove.