Gusta koncentracija hitova, osveženi aranžmani i sviračka zrelost, glavne su odlike najboljeg albuma u dosadašnjoj karijeri svetski poznatih surf-rokera iz Siska
Bajkovita priča o usponu The Bambi Molesters, od objavljivanja debitantskog izdanja za underground etiketu Zdenka Franjića Slušaj najglasnije do gostovanja na koncertima R.E.M.-a i dugovečne saradnje sa Chrisom Eckmanom, dobro je poznata i ovdašnjoj publici, koja je tri puta u poslednjih nekoliko godina mogla da pogleda hrvatske rokere i uživo.
Sonic Bullets:13 From The Hip (2001) ustoličio ih je kao najuspešniji instrumentalni rok bend s ovih prostora i svetsku atrakciju. Dve godine kasnije usledio je „rimejk“ zvaničnog debija, Dumb Loud Hollow Twang, a nedugo potom i osnivanje grupe The Strange, koju su činili članovi Molestersa i Chris Eckman. Nights of Forgotten Films objavljen je 2004. godine, nakon čega su hrvatski rokeri napravili dužu diskografsku pauzu.
Singl i spot za pesmu As The Dark Wave Swells bio je prethodnica istoimenom albumu, koji je zagrebački izdavač Dancing Bear objavio početkom februara ove godine. Pesma je ujedno i nagoveštavala odgovor na prećutnu dilemu: kuda bi mogao da krene bend smešten u jasno određenim žanrovskim koordinatama surf muzike? Bambi Molesters se ni do sada nije zadovoljavao ovom odrednicom, te je veoma suptilno nadograđivao izraz sinematičnim izletima i šetnjom kroz istoriju roka, ali sada je došlo vreme da se napravi i korak više.
U pomenutoj pesmi, The Bambi Molesters prvi put u karijeri uvodi gudačku sekciju. Nema ni karakterističnih dinamičnih ritmova i zavodljivih melodija koje napadaju od prvih taktova, već se bogata orkestracija, koju upotpunjuju i duvači, postupno razvija gotovo iz tišine. Na istom talasu kao i uvodna numera kreće se Point of No Return, još jedna pesma s gudačkom sekcijom kakve se ne bi postideli ni Tindersticks.
Zasluge za ove inovacije idu Chrisu Eckmanu, koji je producirao album i priredio orkestarske aranžmane. Ne treba zaboraviti ni još jednog renomiranog gosta – Chrisa Cacavasa, koji na novom CD-u svira orgulje.
Preobražaj benda simbolički se oslikava i na omotnicama albuma: na Sonic Bullets... vidimo curu u energičnom plesnom pokretu, dok na aktuelnom izdanju devojka u zanosu izranja iz vode, kao da nam sugeriše rađanje novog (muzičkog) života.
Ako ste već pomislili da su se Molestersi drastično promenili i napustili stil koji ih je proslavio, valja reći da nema razloga za bojazan – na albumu se nalazi raznovrstan repertoar, koji i dalje vuče korene iz surf-rocka i prepoznatljivih gitarskih kaskada i ritmova karakterističnih za ovaj žanr. The Kiss Off je punokrvni hit (i moj lični favorit) kome orguljaške finese i pedantno aranžirani duvači ne samo što ne narušavaju izvornu poletnost, već ga upravo čine još življim i energičnijim.
Slična je situacija i u Siboney, dok su numere poput Mindbender, Thundering Guitar, Wrong Turn ili Panic Party najbliže izvornom Bambi Molesters zvuku, premda se i u njima jasno očitava samopouzdanje i sviračka sigurnost karakteristična za zrele umetnike, koji su prošli sito i rešeto. A kada je takav slučaj, i hiljadu puta odsvirane gitarske fraze umeju da zazvuče originalno i sveže, baš kao da slušate neke od provoboraca žanra.
The Bambi Molesters je uspostavio odličan balans između starog i novog, oplemenjujući prepoznatljivi surf-rok s prethodnih izdanja diskretnim vanžanrovskim izletima i bogatim, pažljivo osmišljenim aranžmanima. U aprilu kreće i evropska distribucija albuma preko nezavisne etikete Glitterhouse, pa je za očekivati da družina iz Siska ubrzo pokori i inostrano tržište, te potvrdi „sumnju“ da se radi o jednom od najzanimljivijih instrumentalnih rok sastava i van balkanskih granica.
Povezano:
Audio:
NAPOMENA:
Komentari ne odražavaju stav redakcije Popboksa već je ono što je u njima napisano isključivo stav autora komentara.
Da bi vaš komentar bio objavljen potrebno je da bude vezan za sadržinu teksta, odnosno da predstavlja mišljenje o objavljenom tekstu.
Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare, kao ni one čijim bi se objavljivanjem prekršio Zakon o javnom informisanju.
Ukoliko nam u komentaru ukažete na činjeničnu, gramatičku, slovnu, tehničku i sl. grešku, bićemo vam zahvalni i prosledićemo informaciju odgovornima u redakciji, ali taj komentar nećemo objaviti.
Komentare koji se tiču uređivačke politike nećemo objavljivati, sve predloge (i zamerke, pohvale...) koje imate možete nam poslati e-mailom.
Komentari