(EMI)
Britanski electropop kolektiv u jurišu na tron carstva plesne indietronice. Na inauguracionom balu našlo se mesta i za Roberta Wyatta, Madonnu, Marshalla Jeffersona, Marca Almonda, Gonzalesa, Ultravox, Donnu Summer, Belle & Sebastian i... Susan Boyle
U svetu u kom bizarnosti nikada ne manjka, postoji (i opstaje) čudna sorta ljudi koji vole da plešu, ali bi iz nekog razloga voleli istovremeno i da razmišljaju. Muzički novinari i jurišnici iz diskografskih kuća su krajem 80-ih smislili i brzopteznu kovanicu dance with brains za muziku pogodnu za ta šizofrena stanja, a heroji su ubrzo pronađeni u Pet Shop Boys, New Order, The Beloved...
Evo nas 20 godina kasnije, dance with brains je sada već deceniju indietronica, stigli su novi naraštaji kontemplativaca sa plesnim porivom, a ni stari ne odustaju tek tako. Najozbiljniji favoriti za tron vrhunskih gurua, sada je to sasvim očigledno, su vrednice iz Hot Chip.
Potpuno prigrlivši i kanone i zaostavštinu ranijih udarnika, oni čitavoj priči pridodaju eklektiku kao krunski sastojak ove uspešne formule.
Valja napomenuti – eklektika u slučaju Hot Chip nije puki alibi za prikrivanje bauljanja u potrazi za iole svežom idejom, već posve prirodni okvirni koncept u lovu na savršenu, pametnu pop pesmu za one koji su skloni promišljanju.
A koji drugi termin osim eklektike bi imao značenjsku svemoć da opravda i obuhvati ovako raznovrstan izbor gostiju: Joe Smooth, Marshall Jefferson, Derrick May, Theo Parrish, Bill Withers, Bill Callahan, te Robbert Wyatt, Madonna, Donna Summer... i Susan Boyle!? Dvojac Joe Goddard & Alex Taylor, ključni igrači u HC ekipi, potpomognuti dragocenom podrškom Ala Doyla, Owena Clarka i Felixa Martina, u svom obnovljenom studiju proleća prošle godine krenuli su u još jednu, četvrtu po redu potragu za zvukom koji će objediniti višeznačnost, bremenitost uticajama dragih heroja i duhovitost.
I da, posle eklektike i nesporne producentske superiornisti, duhovitost je treća bitna uporična tačka priče o Hot Chipu. Već u prvoj numeri na albumu, Thieves in the Night, HC uz dosta duha spaja izdašnost zvuka indietronice i dramatičnosti kakvu srećemo kod Marca Almonda.
Nešto kasnije, kao sjajni parnjak pridružiće joj se izvrsna Slush, pluskvamperfekatska balada iz odeljka belačkog soula oslonjenog na note starih madrigalista, a zaogrnuta čitavim obiljem ukrasa u dubini zvučnog kadra. Pravo je čudo šta se sve izdogađa u šest i po minuta trajanja ovog istinskog bisera.
Iako se to ne bi dalo reći na osnovu uzorka naslovne i trenutno aktuelne pesme One Life Stand, u potpunosti porinute u prepoznatljive vibracije nekadašnjeg detroit housea, preovlađujući ton albuma je setni, ali ipak ne beznađu okrenut mid-tempo. Uz naslovnu (koja se donekle rimuje sa završnim futurističkim gospelom Take it In), više energije nude samo još neodoljivi umereno posprdni gonzalesovski funk Hand Me Down Your Love i starovremenski disco house We Have Love, skrojen po uzoru na Moroderov mračnjački disco I Feel Love koji je proslavila Donna Summer, i čist zicer u trci za najveći plesni hit ove sezone.
Sve je tu – zarazna melodija, pulsiranje koje neizostavno nagoni na ples, kao i bezbroj sjajno tempiranih i gradiranih producentskih džidža-bidža.
Ostatak ovog izdanja detaljno istražuje raznovrsnost nijansi mid-tempa; odredišta su različita – najkomericijalnija, I Feel Better, donosi preciznu ravnotežu tuge i skočnosti uz malo neizostavnog italo-discoa, a u Brothers se može prepoznati omaž Ultravox rukopisu. Alley Cats predstavlja posvetu aristokratiji ostrvskog bitter-sweet popa Belle & Sebastian (premda u njihovim elektronskom zvuku nadograđenim inkarnacijama poput Looper), a eteričana Keep Quiet (navodno potaknuta nastupom Susan Boyle!) ne bi štrčala ni u mirnijim delovima opusa Mylene Farmer.
Tek je kraj februara, zimi cipele za ples malo miruju, ali mozak radi i smišlja nove korake da njima opiše tananost duše upornog, mada blago melanholičnog plesača. Hot Chip su spremili savršen soundtrack za sve te neobičnjakoviće, i ne samo to – ovaj album odlično funkcioniše i kao primer smislene i sadržajne plesne muzike. Pravi bukvar.
Ma, pobednička muzička slagalica.
Audio:
NAPOMENA:
Komentari ne odražavaju stav redakcije Popboksa već je ono što je u njima napisano isključivo stav autora komentara.
Da bi vaš komentar bio objavljen potrebno je da bude vezan za sadržinu teksta, odnosno da predstavlja mišljenje o objavljenom tekstu.
Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare, kao ni one čijim bi se objavljivanjem prekršio Zakon o javnom informisanju.
Ukoliko nam u komentaru ukažete na činjeničnu, gramatičku, slovnu, tehničku i sl. grešku, bićemo vam zahvalni i prosledićemo informaciju odgovornima u redakciji, ali taj komentar nećemo objaviti.
Komentare koji se tiču uređivačke politike nećemo objavljivati, sve predloge (i zamerke, pohvale...) koje imate možete nam poslati e-mailom.
Komentari