Vreme ne leči ništa
Skoro deceniju nakon čudesnog preživljavanja devet prostrelnih rana, Curtis Jackson i dalje teško sklapa prijateljstva, spava sa vatrenim oružjem pod jastukom, retko pušta suzu i ne gleda u nebo. Platinasti tiraži nisu uspeli da izleče napaćenu dušu i poguraju Jacksona u pravcu emancipacije i respekta građanske Afro-Amerike.
Istina, godine na vrhu top lista donekle su primirile instinkte i glad 50 Centa, no sada kada se njegova vladavina konačno približila kraju, stari grubijan je ponovo spreman da napregne svoje mišiće. Ako ga industrija već baca među lavove, ovaj gladijator je spreman da povuče što je više ljudi za sobom. Before I Self Destruct je nešto najsrčanije i najbolje što je 50 Cent izbacio nakon Get Rich or Die Tryin’.
Pogrešno protumačen od strane rep laika kao simbol ispraznosti novog komercijalnog hip hopa, ingenioznost 50 Centa bio je upravo povratak koncepta jednodimenzionalnog rep superheroja iz zlatnog doba gangsterskog repa. Epski karakter dovoljno velik da bude pretočen u video igricu i energetsko piće, Jacskon je takođe uspevao da, pored komercijalne održi i upotrebnu vrednost za hip hop zajednicu nizom respektabilnih uličnih mikstejpova i balansiranim odnosom između crossover i uličnih numera na svakom od albuma.
Uostalom, pokušaji da se 50 Cent lansira kroz zašećerene duete sa ženskim vokalima obilovali su bizarnim momentima u kojima je steroidni torzo repera neplanirano završavao kao žrtva seksualne objektivizacije umesto silnih grudi u kadru. Prvi singl sa ovog albuma Baby By Me (feat. Ne-Yo) ne menja ovu praksu, 50 Cent uspeva da seksualni čin predstavi neprirodno hladno i samo-eksploatacijski kao malo koji reper pre njega ("Girl I perform for ya, like a porno star"). Na sreću, Interscope je ovog puta sveo crossover deo albuma na samo četiri pesme i time dao Jacksonu prostora da preko hardcore matrica oslobodi svoju agresivnost prema drugim muškarcima.
Tako dobijamo furiozni niz od 12 numera gde naš anti-heroj vitla pištoljima, preti, prebija, donosi novac ortacima, a smrt neprijateljima. Problem je u tome što je saveznika svakim danom sve manje, a dušmanina sve više, ne zna im se broj. Curtis Jackson je svestan da je priča o džentlmenskim sporazumima i mirnim povlačenjima iz igre priča za nabeđene mangupe. Godinama je scenom vladao kao tiranin i sad, kada ne može da dobaci do 200.000 prodatih primeraka u prvoj nedelji, samo je pitanje vremena kada će novi klinci krenuti da ga čerupaju.
U ovoj situaciji on odlučuje da udari prvi. U borbi za opstanak, 50 Cent ne preza od najnižih trikova: plaća bivšim ženama svojih suparnika i njihovoj deci odmore u svojim vilama, razotkriva seksualne sklonosti bivših saradnika, nabraja ko se od kolega navukao na krek itd. Istina, surova naracija moralno je funkcionisala mnogo bolje kada se kao ranjeni uličar peo na tron nego sada kada sa njega silazi, ali zato su đavolski dobre matrice tu da nam pomognu da svarimo koncentrovani sadizam.
Death to My Enemies, Crime Wave i Strong Enough donose ovih dana retko praktikovan manir - brz i sveden ulični rep baziran na lupovima i semplovima.
50 Cent čak uspeva krajnje bahato i politički nekorektno da udari u temelj post-Obaminog malograđanskog geto konsenzusa efektnije od bilo kog politički angažovanog repera danas ("Ain't no sense talkin peace my brotha/ That beef will probably send your monkey ass to see Allah/... We gettin paper - In God We Trust!" ).
Možemo samo da se nadamo da će kapitalistička kriza i ovaj album ponovo uspeti da preobrati gangster repere u „crnčuge koje Amerika voli da mrzi“ kako je nekad davno sebe definisao Ice Cube.
Povezano:
Audio:
NAPOMENA:
Komentari ne odražavaju stav redakcije Popboksa već je ono što je u njima napisano isključivo stav autora komentara.
Da bi vaš komentar bio objavljen potrebno je da bude vezan za sadržinu teksta, odnosno da predstavlja mišljenje o objavljenom tekstu.
Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare, kao ni one čijim bi se objavljivanjem prekršio Zakon o javnom informisanju.
Ukoliko nam u komentaru ukažete na činjeničnu, gramatičku, slovnu, tehničku i sl. grešku, bićemo vam zahvalni i prosledićemo informaciju odgovornima u redakciji, ali taj komentar nećemo objaviti.
Komentare koji se tiču uređivačke politike nećemo objavljivati, sve predloge (i zamerke, pohvale...) koje imate možete nam poslati e-mailom.
Komentari