(PGP RTS)
Verovatno najnenadaniji povratak prošle godine doneo je mnogo zahvalnica, neprikrivenu nostalgiju, relaksiranost zrelih godina i nekoliko sjajnih trenutaka
U nenadano bogatoj ponudi vrednih/primamljivih domaćih izdanja s potpisom PGP RTS-a tokom prethodne godine, u odeljku za skrajnute neophodnosti, obrela se nedavno povratnička ploča Kanal Tvida, vazda sklonih samoizgonu i rubnim pozicijama, kako u okviru talasa vojvođanskog gitarskog popa 90-ih, tako i u široj perspektivi.
Nakon Fontanele Lutki, povratničkih nastupa i reizdanja Eve Braun u raznim oblicima, tu je sada i Kanal Tvid da predoči novo i podseti na staro (na muzički bolje, izdašnije i nadahnutije devedeste).
Kanal Tvid ni u ovoj inkarnaciji (Mileta Grujić, Srđan Dević i Aleksandar Ach) ne odstupa drastično od izraza koji ga je učinio dragom uspomenom i tihom patnjom pop-konzumenata sada već u tridesetim, a ni od samonavedenih uticaja (Emmerson, Lake and Palmer, Weather Palmer, R.E.M., Residents... a sada i Keane). Nostalgija često jeste utočište i pokrivalica očajnih, ali je ponekad i promišljen izbor sazrelih, a slušaocu ovo drugo biva glasno i jasno predočeno već u prvoj pesmi, umerenom radijskom hitu 1978, koja pleni jednostavnošću, naivnošću, dobronamernošću i čistotom pop izraza, što su sve do poslednje i odrednice koje važe i za izdanje u celini.
Već sledeće dve pesme Ukus i Samo ti, kao i Praznik koja dolazi kasnije uskaču direktno u kovitlac power popa 80-ih, reinterpretirane na način Kanal Tvidu bliskih 90-ih i karakterističnog brit pop pakovanja.
Revizionizam je dolaskom novog milenijuma postao sasvim legitiman pristup, i tu se trojici kreativaca iz Kanal Tvida baš ništa nema zameriti. Problem se javlja kada već pohvaljena opuštenost uzme isuviše maha, pa verovatno u nameri da se postigne što primetnija jednostavnost i neposrednost minulih vremena, numere poput Iz uglova je vrebao san, Sa nekog drugog sveta i/ili Ledeno sunce ostanu bez završnog, a preko potrebnog produkcijskog poliranja, ostavljajući utisak osetne nedorečenosti i ishitrenosti.
Ovo bi bila i najkrupnija zamerka, uz dodatak da albumu u krajnjem skoru fali profilisanijih hitoidnih numera, tim pre što Kanal Tvid izraz ipak traži među granicama pop izraza i zvaničnog tržišta, ma koliko to bili varljivi koncepti.
Ipak, ono čime se vojvođanska trojka na kraju iskupljuje za ove manjkavosti jesu i pažnje i hvale vredne posvete dragim autorima i omiljenim melodijama. Nemoj poći sad je obrada, kanda stota u istoriji pop muzike sa raznih adresa, klasika Jacquesa Brela, moćne pesme koja, čini se, zvuči sjano u najraznorodnijim izvođenjima (Shirley Bassey, Natacha Atlas, Marc Almond, da pobrojimo tek neke od njih). Ova verzija je bogatija za primerenu dramatičnost vokala Mileta Grujića.
1978
Kako lepo, pak, predstavlja zdravu, smislenu i inspirativnu šetnju koju je nekada među prvima izveo Drago Mlinarec, a sledili ga mnogi. Završna Ti želiš sve ostavlja utisak neočekivanog ali uspelog zaokreta u zvučne vode chamber/dream rocka Tindersticksa, recimo.
Prošlo je gotovo osam godina od prethodnog izdanja, ali barem sudeći po blog-riznicama, piratskim zabatima i sličnim staništima upućenih i p(r)osvećenih, Kanal Tvid je prisutan i još uvek potreban. Propeleri tame teško da će išta primetnije učiniti za karijeru benda, ali svakako predstavljaju kvalitetnu i važnu stavku u 2008. godini.
Toga je, kanda, potpuno svestan i Mileta Grujić (i prateća ekipa), i čini se se da upravo ta relaksiranost, te vremenom izbrušena spoznaja o (ekonomskim) dometima u značajnoj meri doprinose ukupnom povoljnom utisku o ovom nenametljivom a kvalitetnom izdanju.
Audio:
NAPOMENA:
Komentari ne odražavaju stav redakcije Popboksa već je ono što je u njima napisano isključivo stav autora komentara.
Da bi vaš komentar bio objavljen potrebno je da bude vezan za sadržinu teksta, odnosno da predstavlja mišljenje o objavljenom tekstu.
Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare, kao ni one čijim bi se objavljivanjem prekršio Zakon o javnom informisanju.
Ukoliko nam u komentaru ukažete na činjeničnu, gramatičku, slovnu, tehničku i sl. grešku, bićemo vam zahvalni i prosledićemo informaciju odgovornima u redakciji, ali taj komentar nećemo objaviti.
Komentare koji se tiču uređivačke politike nećemo objavljivati, sve predloge (i zamerke, pohvale...) koje imate možete nam poslati e-mailom.
Komentari