Na četvrtom albumu švedskog indie pop trija nema hitoidnih pretenzija, a glavne teme su odrastanje u ruralnoj sredini i odlazak iz nje
Pre nego što se upustite u zvuke „Primorskog roka“ (koji i nije pravi rok), najpre izbacite iz glave veselo zviždukanje iz Young Folks. Za pravilnu percepciju novog albuma švedskog trija Peter, Bjorn and John neće vam biti potrebna takva (niti bilo kakva) predideja o potencijalima ovog sastava.
Ako su prva dva albuma Peter, Bjorn and John (2002) i Falling Out (2005) bila odličan uvod, treći Writer's Block (2006) ih je lansirao na globalno tržište i potvrdio kao interesantan i kvalitetan indie rock bend s punim zvukom, koji gradi mnoštvo instrumenata i širok opseg različitih melodija, tema i stavova.
Seaside Rock predstavlja korak napred, ali malko i u stranu. Prethodi mu anegdota o sećanju PB&J-a na detinjstvo: učmala sela na primorju severa Skandinavije, usamljenost i dosada; veliki snovi o pravoj, modernoj muzici dok se svira u raštimovanom školskom orkestru, s početničkim zavijanjima instrumenata...
Sve se to potom slilo u nostalgiju i (realizovanu) ideju o instrumentalnom albumu, koji to nije u potpunosti budući da pesme Next Stop Bjursele, Erik's Fishing Trip i Norrlands Riviera sadrže i monologe na trima švedskim dijalektima. Voda i dosada su glavna inspiracija.
Album otvara pesma Inland Empire, koju neobičan ritam i energija spasavaju od potpune monotonosti. Zatvara ga At The Seaside, najoptimističnija numera na izdanju, u kojoj gitarski zvuk, praćen dopadljivim „popičastim“ ritmom i usnom harmonikom, ilustruje dobro poznatu činjenicu da stvari nikad nisu crno-bele, pa da sav čemer od kog se krenulo u ruralnoj sredini (gde god ona bila) može prerasti u radost i zadovoljstvo što se krenulo, a onda negde i stiglo, sa svešću da se uvek ima gde vratiti.
Između je smešteno sve ostalo što čini ovu „ispovest“: stilizovani raštimovani zvuci iz sećanja, psihodelični elementi u gotovo svim pesmama, otmeno uzdržana radost (Say Something (Mukiya)) sa odličnim kombinovanjem instrumenata, muzika koja tera na ples (School Of Kraut), elementi lokalnog švedskog folklora u delovima koji govore o nelagodi odrastanja (Needles And Pills), nostalgija, tuga, zamišljenost, praznina, dosada (doslovno i dosledno realizovana u najdužoj pesmi Barcelona!), voda...
A sve to je dato kroz pomalo sirov ali svež i inventivan zvuk, jednostavno a dobro i kvalitetno upakovano.
Ovaj album predstavlja odjek zvukova iz detinjstva, odrastanja, rodnog kraja (takoreći Oj, Moravo, samo malo stilizovano, osavremenjeno i na švedskom!). Ako se posle prvog slušanja, koje, istina, možda i ne obećava mnogo, ipak ponovo prepustite ovoj priči, naći ćete dovoljno razloga da pozdravite njenu različitost i da je dodate na svoju plej-listu kao dobru muzičku podlogu za sumorne jesenje dane.
Povezano:
Audio:
NAPOMENA:
Komentari ne odražavaju stav redakcije Popboksa već je ono što je u njima napisano isključivo stav autora komentara.
Da bi vaš komentar bio objavljen potrebno je da bude vezan za sadržinu teksta, odnosno da predstavlja mišljenje o objavljenom tekstu.
Nećemo objavljivati uvredljive, nepristojne i netolerantne komentare, kao ni one čijim bi se objavljivanjem prekršio Zakon o javnom informisanju.
Ukoliko nam u komentaru ukažete na činjeničnu, gramatičku, slovnu, tehničku i sl. grešku, bićemo vam zahvalni i prosledićemo informaciju odgovornima u redakciji, ali taj komentar nećemo objaviti.
Komentare koji se tiču uređivačke politike nećemo objavljivati, sve predloge (i zamerke, pohvale...) koje imate možete nam poslati e-mailom.
Komentari