Činjenica da je ova stokholmska trojka kao ime benda odabrala sopstvena imena više govori o njihovoj nepretencioznosti nego o nedostatku ideja. Mnogo bendova nose imena koja iritiraju nedostatkom smisla. Ovaj švedski indie pop bend je upravo to što jeste i ne želi po svaku cenu biti različit
Postoji velika šansa da ste ih već negde čuli, ako se sećate jedne pesme u kojoj se ponavlja zviždukanje jedne prepoznatljive melodije koja će vam brzo prodreti u glavu i nakon toga teško je napustiti. Ako ste čuli da neko iz vašeg okruženja stalno nešto zvižduće, onda je vrlo moguće da je već pao kao žrtva zaraze koja se širi – u pitanju je hit benda
Peter, Bjorn & JohnYoung Folks. Zapravo, ovaj mali aranžmanski eksces - imajući u vidu da se, uostalom, ne ističu suviše - može biti ključna stvar koja će vas zainteresovati da se malo više pozabavite ovim bendom.
Teško je opisati zvuk PBJ a da se ne stekne utisak da ste to već negde čuli. Ali izgleda da u vremenu u kome se nova muzika zasniva na reciklaži stare, počinju da važe novi kriterijumi. Ako nema ničeg posebno originalnog i novog da se stvara, onda je najbolje raditi šta se može u okviru postojećeg. A PBJ u tim okvirima imaju dovoljno da ponude da bi bili vredni vremena koje im posvetite. Ako ništa drugo, 11 pop pesama interesantnog zvuka i u produkciji koja asocira na zvuk 60-ih, stvaraju oko vas magičnu auru unutar koje ćete više želeti da se prepustite nego da razmišljate o njihovoj muzici.
Ipak, ima tu i po nekih banalnosti. Recimo, u naslovnoj numeri Writer’s Block, jednom zvučnom kolažu u trajanju od 15 sekundi, nakon koje sledi numera Detects On My Attention koja se ni na koji način ne nadovezuje na prethodni komad. Šta su autori time hteli da postignu? No, kako se album zahuktava, to će sve manje biti važno, dok vam marširajući ritam i snažna gitarska melodija stvaraju dobar pop ugođaj.
Tekstovi su uglavnom bazirani na međuljudskim odnosima, odnosno ljubavi kao najvažnijem aspektu. Već pomenuta pesma Young Folks je idealna tema za letnje raspuste ili za, ukoliko ste već u nekim godinama, za osvežavanje sećanja na iste. Bezbrižno doba, ali ispunjeno sumnjama i iskušenjima. Osim zaraznog zviždanja, tu je i interesantno smenjivanje muških i ženskih vokala iz strofe u strofu, ritam sekcija pesmi daje odličnu dinamiku, kao i pevljiv refren. I imajući sve to u vidu, ova pesma je zaista polaže pravo da bude velik hit.
Sledeća pesma, Amsterdam, takođe je jedna od jačih na albumu, možda ne sa toliko hit potencijala ali sa nezaboravnim refrenom. Sedmominutna Up Against The Wall može pomalo da zamori, iako je u živahnijem ritmu, tako da bendu ipak pristaju svedeniji pop komadi. Zapravo tokom pesme se i ne dešava puno toga, osim ponavljanja iste melodije i postepenog prelaženja iz blažeg u jači deo pesme.
Paris 2004 opet sadrži jedan interesantan aranžerski zahvat – repetetivnu liniju koja je odsvirana na za sada neidentifikovanom žičanom instrumentu, i čini se da je najbolje kod PBJ to što umeju da izaberu određeni minimalistički začin koji svojom nadogradnjom bitno upotpunjuje pesmu, i možda čak uspeva da je celu nosi.
Let’s Call It Off je opet jedna od favorita na albumu, i najviše pokazuje sklonost ka zvuku 60-ih, sa pomalo svedenim tekstom o ljubavnom raskidu. Pesma The Chills, izgleda, namerno nosi naziv jednog istoimenog benda, a sledeća Roll The Credits potvrđuje da bendu zaista ne leže pesme dužeg formata. Album zatvara akustična Poor Cow, žalbenom pesmom u komičnom tonu.
Sve u svemu, album ima odlične aranžmane i produkciju, jak žanrovski identitet, gde u spoju sa pop talentom daje odlične pesme koji ih ima nekoliko. Tu je i druga strana, razvučenije i duže pesme troše ono što prethodno pomenute pesme stvaraju, i kvare utisak, mada ne previše da bi album ocenili negativno.
Komentari
Trenutno nema komentara.
Morate biti prijavljeni da biste komentarisali tekstove.